ایده نو حمل و نقل عمومی برای تهران ، افزایش وسعت تونل مترو برای عبور یک خط اتوبوس

به گزارش نقد و بررسی سینما، شهردار تهران گفت: 7 خط متروی ما با تی بی ام (ماشینی برای حفر تونل مترو) قطر 9 کلنگ می خورد که قرار شد 4 خط بعدی را با تی بی ام قطر 15.8 کلنگ بزنیم تا علاوه بر مترو، یک خط اتوبوس هم از آن استفاده کند.

ایده نو حمل و نقل عمومی برای تهران ، افزایش وسعت تونل مترو برای عبور یک خط اتوبوس

به گزارش نقد و بررسی سینما، علیرضا زاکانی شهردار تهران روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع نقد و بررسی سینما گفت: خدمات عمومی که مردم احتیاج دارند را به پارک ها می بریم. بعلاوه، بخش های مربوط به امور بهداشتی و خدماتی مختلف را هم به پارک ها خواهیم برد.

او اضافه کرد: تهران باید متحول گردد، تحول تهران هم با داشتن یک الگو و حرکت در مسیر اتفاق می افتد.

شهردار تهران مطرح نمود: به 507 هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی احتیاج داریم و این اندازه را به وسیله مولدسازی باید به دست بیاوریم.

زاکانی ادامه داد: دولت تکالیف خود را نسبت به ما در مقایسه با دولت های گذشته بهتر انجام داد و من روز گذشته در صحن شورا هم این موضوع را مطرح نمودم. اگر بنا باشد با بودجه دولت کارهایمان را پیش ببریم، کارها پیش نمی رود.

او با اشاره به نحوه مولدسازی اموال در دولت و شهرداری تهران اضافه کرد: دولت زمین های خود را ارزش گذاری و بارگذاری می نماید و با ارزش اضافه کرده به فروش می رساند اما، مولد سازی ما به این معناست که از هر چیزی که داریم حداکثر استفاده را می کنیم. به عنوان مثال 7 خط متروی ما با تی بی ام قطر 9 کلنگ می خورد که قرار شد 4 خط بعدی را با تی بی ام قطر 15.8 کلنگ بزنیم تا علاوه بر مترو، یک خط اتوبوس هم از آن استفاده کند.

ششم اسفند نیز زاکانی در آیین افتتاح تقاطع غیر همسطح شهید آوینی گفته بود: شهردار تهران تاکید نمود: تا به امروز قطر تونل خطوط مترو 9 متر بوده در حالیکه می توانیم در خطوط تازه این قطر را به 15.8 افزایش دهیم و از این ظرفیت برای تردد اتوبوس های پاک در بالای خط رفت و برگشت مترو استفاده کنیم. این موضوع مطالعه خواهد شد و TBM های مخصوص آن نیز برای ورود و تهیه دنبال خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ایده نو حمل و نقل عمومی برای تهران ، افزایش وسعت تونل مترو برای عبور یک خط اتوبوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده نو حمل و نقل عمومی برای تهران ، افزایش وسعت تونل مترو برای عبور یک خط اتوبوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید