بازگشت جک دورسی؛ بلواسکای برای رقابت با توئیتر ماسک به میدان می آید!

به گزارش نقد و بررسی سینما، پس از ماه ها جنجال، ایلان ماسک پایان توئیتر را تصاحب کرد. همزمان با این اتفاق جک دورسی یکی از موسسان و مدیرعامل سابق توئیتر از راه اندازی یک رسانه اجتماعی تازه به نام Bluesky اطلاع داد.

بازگشت جک دورسی؛ بلواسکای برای رقابت با توئیتر ماسک به میدان می آید!

به گزارش نقد و بررسی سینما به نقل از rahnamato، دورسی در سال 2021 توئیتر را ترک و پاراگ آگراوال، یکی از افرادی که اخیرا به وسیله ماسک اخراج شده است، را به عنوان جانشین خود معرفی کرد. جک دورسی اخیرا اعلام نموده که Bluesky Social به زودی راه اندازی می گردد و اکنون کاربران را برای آزمایش نسخه بتای این پلتفرم دعوت نموده است.

در طی دو روز 30000 کاربر برای آزمایش این نسخه ثبت نام کردند. یکی از مهم ترین ویژگی های این رسانه اجتماعی برخورداری از فناوری AT Protocol است. این فناوری سبب می گردد تا Bluesky به وسیله ارائه دهندگان، افراد و مشاغل مختلف میزبانی گردد. توسعه چنین پروتکلی، فرآیند دشواری خواهد داشت و پس از راه اندازی شبکه، احتیاج به هماهنگی بین چندین طرف دارد.

این پروتکل که به عنوان اینترنت اجتماعی شناخته می گردد، یک مفهوم تازه شبکه است که به وسیله Bluesky برای فعال کردن موج آینده برنامه های اجتماعی پیشرفته است. پروتکل AT یک شبکه اجتماعی فدرال تازه است.

دورسی می گوید: این اپلیکیشن دارای پروتکل های امنیتی قوی و پروتکل انتقال احراز هویت خواهد بود. به این معنا که برخلاف دیدگاه تازه توئیتر، Bluesky به جای یک وب سایت، به وسیله سایت های مختلف مدیریت خواهد شد. هدف اصلی ما ایجاد یک پروتکل باز و قدرتمند برای برقراری ارتباط بین عموم مردم است.

منبع: فرارو

به "بازگشت جک دورسی؛ بلواسکای برای رقابت با توئیتر ماسک به میدان می آید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت جک دورسی؛ بلواسکای برای رقابت با توئیتر ماسک به میدان می آید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید