بخشی از دروس در دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی به صورت حضوری برگزار می شود

به گزارش نقد و بررسی سینما، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به اشاره به آموزش مجازی واحدهای استان گفت: بخشی از دروس در صورت فراهم شدن شرایط به صورت حضوری برگزار و تاریخ امتحانات جامع و سایر امتحانات به صورت بخشنامه اعلام خواهد شد.

بخشی از دروس در دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی به صورت حضوری برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری نقد و بررسی سینما از تبریز، عزیز جوانپور در جمع معاونان و مسئولان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای برگزاری هرچه بهتر کلاس های آموزشی استان باید همه مسئولان پای کار بیایند و به این موضوع کمک کنند، اظهار کرد: دانشگاه دارای امکانات نرم افزاری زیاد، استادان توانمند و کارکنان خوبی در حوزه فناوری است که می توانند کمک کار ما در سطح استان باشند که این آموزش های مجازی به نحو احسن برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه حضور دانشجویان در گروه هایی که برای کلاس های آموزشی در ابتدای سال راه اندازی شد و مورد رصد قرار گرفت، بسیار چشمگیر است، افزود: با وجود مشکلاتی که وجود دارد، تلاش همه مسئولان واحدهای مختلف دانشگاه این است که آموزش مجازی به نحو احسن برگزار شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: این استعداد و توانمندی در دانشگاه آزاد تبریز و کل استان وجود دارد که خودمان مستقیماً بدون واحد الکترونیک سازمان مرکزی این کار را انجام دهیم. به طور مثال واحدهای مشهد، علوم و تحقیقات و بوشهر این کار را انجام می دهند زیرا بار ترافیکی که در واحد الکترونیک وجود دارد، بسیار زیاد است.

جوانپور با بیان اینکه از سازمان مرکزی این اجازه دریافت خواهد شد که کلاس های مجازی بدون اتصال به واحد الکترونیک برگزار شود، بیان نمود: واحد تبریز و سایر واحدهای استان در حال تلاش هستند که این کار صورت گیرد تا حداقل واحد تبریز مستقل شود؛ زیرا با این کار بار ترافیکی کمتر می شود و سایر واحدها راحت تر می توانند وارد واحد الکترونیکی شوند.

وی با تأکید بر اینکه در حال امکان سنجی هستیم که کار برجسته ای انجام شود، یادآور شد: مسئول فناوری واحدها در این زمینه کمک فکری می کند تا کلاس ها به نحو شایسته انجام شود و برای کمک به واحد فناوری باید هر واحدی این امکاناتی را که مورد نیاز است، فراهم کند تا این کار را انجام دهد، به شرط آن که به همه استادان و دانشجویان اطلاع رسانی شود و بعد از اینکه امکانات لازم فراهم شد، این اجازه داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز مطرح نمود: راهی جز این وجود ندارد که آموزش مجازی را به نحو احسن برگزار کنیم و همه کسانی که در واحدهای فناوری هستند، کمک کنند تا این کار صورت گیرد.

جوانپور با بیان اینکه تعدادی از استادان آمادگی لازم را از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در منزل ندارند و دانشگاه باید فضایی را با رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی فراهم کند، متذکر شد: یک سری از واحدهای آذربایجان این امکانات را فراهم کردند و از سایر واحدها نیز این انتظار می رود که انجام دهند و باید از این امکانات استفاده شود تا استادان پای کار بیایند و هیچ مسئله ای برای ارائه دروس مجازی نداشته باشند.

تاریخ امتحانات جامع و سایر امتحانات به صورت بخشنامه اعلام خواهد شد

وی با تأکید بر اینکه دروس عملی هم در تابستان اجرایی خواهد شد، افزود: بخشی از دروس در صورت فراهم شدن شرایط به صورت حضوری برگزار و تاریخ امتحانات جامع و سایر امتحانات به صورت بخشنامه اعلام خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه واحد الکترونیک تلاش می کند که این شرایط در کل کشور فراهم شود، افزود: مشکلاتی در بخشی از واحدها به علت ترافیک زیاد برای ارائه وجود داشت زیرا روز نخست برای ارائه و آموزش الزام شده بودند، هرچند در تعطیلات عید جبرانی بود اما آنقدر ترافیک نبود و در اسفند ماه هم آزمایشی بود؛ اما از روز شنبه کلاس مجازی به صورت جدی استارت زده شد.

جوانپور گفت: باید واحد مجازی به نحو شایسته هدایت شود و این موضوع نیازمند همکاری همه کارکنان و واحدها با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی است.

انتهای پیام/4103/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "بخشی از دروس در دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی به صورت حضوری برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از دروس در دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی به صورت حضوری برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید