برنامه ریزی اتحادیه بارفروشان تهران برای شب یلدا

به گزارش نقد و بررسی سینما، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: با توجه به شرایط اقتصادی مردم، اتحادیه تمهیداتی اندیشیده که شب یلدا نوسانی در بازار نداشته باشیم.

برنامه ریزی اتحادیه بارفروشان تهران برای شب یلدا

به گزارش گروه اقتصادی نقد و بررسی سینما، مصطفی دارایی نژاد از افزایش ورودی هندوانه و میوه های شب یلدا به میدان مرکزی تره بار خبر داد و اضافه نمود: شب گذشته 25 هزار تن اعم از فرنگی جات و صیفی جات ورودی بار میدان بوده است. با توجه به ازدیاد عرضه، قیمت تمامی فرنگی جات به غیر از گوجه فرنگی از جمله هویج، شلغم، گل کلم، بادمجان و کدو 10 تا 15 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولید هویج و فلفل دلمه ای دزفول به قدری بالاست که قیمت هر کیلو محصول در میدان به 3 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: با توجه به بارندگی اخیر بوشهر قیمت هر کیلو گوجه فرنگی بوته رس در میدان 9 تا 10 هزار تومان و گوجه فرنگی رنگ آوری 7 هزار تومان است.

وی ادامه داد: با توجه به دپوی میوه های شب یلدا اعم از انار و هندوانه به عنوان دو قلم پرمصرف، مسئله ای در تامین و عرضه وجود ندارد.

دارایی نژاد قیمت هر کیلو پرتقال را 8 تا 11 هزار تومان گفت و گفت: نرخ کنونی هر کیلو نارنگی 8 تا 15 هزار تومان، سیب قرمز 8 تا 15 هزار تومان، سیب سفید 10 تا 17 هزار تومان، لیموشیرین 10 تا 15 هزار تومان، کیوی 10 تا 17 هزار تومان، خرمالو شمال 8 تا 14 هزار تومان، خرمالو شهریار 20 تا 25 هزار تومان و خرمالو کن 22 تا 32 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: قیمت هر کیلو انار دماوند 20 تا 33 هزار تومان، انار ساوه 12 تا 18 هزار تومان، انار شیراز 18 تا 26 هزار تومان و هندوانه 3 هزار و 500 تا 7 هزار تومان است.

به گفته دارایی نژاد، شب گذشته 800 تا هزار تن ورودی هندوانه بوده که از 15 آذر میزان ورودی هندوانه میدان را به یک هزار و 500 تن می رسانیم تا برای شب یلدا مسئله ای نداشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: همه ساله قیمت انار و هندوانه در شب یلدا افزایش می یابد، به همین علت اتحادیه از یک ماه و نیم گذشته اقدام به رصد بازار و انبار محصول در سردخانه ها کرده است. هم اکنون هندوانه نو از جاسک و میناب بندرعباس در حال عرضه است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: هم اکنون مقادیری انار شیراز، انار کاشمر، انار دماوند و ساوه در سردخانه دپو شده تا برای شب یلدا دچار مشکل نشویم. با ازدیاد عرضه، تقاضا کمتر است.

دارایی نژاد اضافه نمود: در حال حاضر قیمت هر کیلو موز هندی 23 تا 24 هزار تومان، موز اکوادور 25 هزار تومان، موز فیلیپین 27 هزار تومان، موز پاکستانی 15 هزار تومان و هر کارتن آناناس 800 هزار تا یک میلیون تومان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برنامه ریزی اتحادیه بارفروشان تهران برای شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی اتحادیه بارفروشان تهران برای شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید