طرز تهیه اسموتی هندوانه و عسل؛ یک نوشیدنی خنک و دلچسب تابستانی

به گزارش نقد و بررسی سینما، با طرز تهیه اسموتی بسیار گوارا و لذیذ هندوانه و عسل آشنا شوید و با تهیه آن در منزل، گرمای تابستان را از خودتان دور کنید.

طرز تهیه اسموتی هندوانه و عسل؛ یک نوشیدنی خنک و دلچسب تابستانی

دلتان یک نوشیدنی خنک و خوش رنگ می خواهد؟ از گرمای تابستان فراری هستید؟ با نقد و بررسی سینما همراه شوید و برترین نوشیدنی های ایران و دنیا را در مجموعه شربت ها و نوشیدنی ها، درست کنید. پس از معرفی لیکوآدو (licuado) یا اسموتی مکزیکی، قصد داریم طرز تهیه یک اسموتی بی نظیر و دلچسب به نام اسموتی هندوانه و عسل را در اختیار شما قرار دهیم تا با درست کردن آن، یک مهمانی مجلسی راه بیندازید و مهمانانتان را سورپرایز کنید.

اسموتی یا نرم نوش، یک نوشیدنی لذیذ متشکل از میوه خام پوره شده یا سبزیجات است. برای تهیه اسموتی معمولا از یک مخلوط کن استفاده می گردد. پایه این نوشیدنی می تواند آب، آب میوه، شیر گیاهی و گاهی اوقات محصولات لبنی مانند ماست، شیر، بستنی یا پنیر کاتیج باشد.

در بعضی از دستورالعمل ها، اسموتی را با موادی چون یخ خردشده، شیرین نماینده ها، سرکه، عسل یا شکر، شکلات، کشک پودری، آجیل یا دیگر مکمل های غذایی ترکیب نموده و سپس نوش جان می نمایند.

اسموتی هندوانه و عسل، یکی از محبوب ترین نوشیدنی های خنک در کشور عزیزمان، ایران است که در هوای گرم و طاقت فرسای تابستان و به خصوص پس از ورزش، برای برطرف تشنگی نوشیده می گردد. در تهیه اسموتی هندوانه می توان با افزودن گیاهان و میوه هایی چون موز به همراه بستنی، کیوی، لیمو و توت فرنگی، طعم های متنوع و بی نظیری را خلق کرد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • محتویات اسموتی
  • مواد لازم
  • طرز تهیه
  • نکات لازم برای تهیه اسموتی هندوانه و عسل
  • فواید اسموتی هندوانه و عسل
  • انواع اسموتی هندوانه
  • اسموتی در سراسر دنیا
  • طعم اسموتی هندوانه و عسل

محتویات اسموتی

اسموتی از میوه خام تهیه می گردد و به همین علت شامل فیبر خوراکی مانند پوست، دانه و پالپ است و بافتی غلیظ تر از آب میوه و شبیه به میلک شیک دارد. بافت پوره ای اسموتی، آن را تبدیل به یک نوشیدنی مغذی نموده است که می توان آن را جایگزین یک میان وعده کرد. اسموتی منجر به دفع سموم از بدن و پاکسازی روده ها می گردد.

اسموتی یک نوشیدنی سالم و مقوی است، زیرا بافت میوه در حین تهیه آن از بین نمی رود؛ البته باید در نظر داشته باشید که استفاده از شکر یا دیگر شیرین نماینده ها، بستنی و پودرهای پروتئینی، کالری این نوشیدنی را افزایش می دهند و منجر به افزایش وزن می شوند.

مواد لازم

برای 1 نفر

  • 1 برش هندوانه
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
  • نصف قاشق غذاخوری عسل
  • نصف لیوان آب یا شیر
  • 2 عدد برگ نعنا
  • 1 قاچ لیمو برای تزئین

طرز تهیه

1. هندوانه را به قطعات کوچک برش بزنید، هسته های آن را جدا کنید و نصف آن را به مدت چند ساعت داخل فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند.

2. تکه های یخ زده هندوانه را از فریزر خارج کنید و با بقیه هندوانه، آب لیمو، عسل، برگ نعنا و آب یا شیر داخل مخلوط کن بریزید.

3. مخلوط کن را با دور سریع روشن کنید و ترکیب مواد را آنقدر هم بزنید تا یک نوشیدنی پوره مانند به دست بیاید.

4. اسموتی هندوانه و عسل را داخل یک لیوان بریزید و با یک قاچ لیمو تزئین نموده و سپس سرو کنید.

نکات لازم برای تهیه اسموتی هندوانه و عسل

  • اسموتی را بلافاصله سرو کنید، زیرا خوردن نوشیدن اسموتی گرم شده، دلچسب نیست.
  • هندوانه های یخ زده باعث ایجاد بافت یخ در بهشتی می شوند، پس حتما بخشی از هندوانه را برای تهیه اسموتی داخل فریزر قرار دهید.
  • شما می توانید به جای عسل، یک قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید.
  • نعنا را می توان از طرز تهیه اسموتی هندوانه حذف کرد.
  • افزودن نصف قاشق غذاخوری گلاب به اسموتی هندوانه، طعمی خوشمزه تر به آن می دهد.
  • استفاده از سرعت پایین مخلوط کن، منجر به ورود اکسیژن بیشتر به مخلوط، اکسیدشدن مواد و کاهش ارزش تغدیه ای نوشیدنی می گردد. برای همین باید اسموتی را با دور سریع مخلوط کن، تهیه کرد.
  • برای تزئین اسموتی، می توانید از دانه های مختلفی چون دانه چیا، کنجد یا حتی پودر نارگیل و میوه های خردشده بهره ببرید.
  • شما می توانید اسموتی هندوانه را داخل پوست هندوانه سرو کنید.

فواید اسموتی هندوانه و عسل

  • مصرف مرتب و روزانه هندوانه به طراوت پوست شما یاری می نماید. این میوه بعلاوه دارای ویتامین های بسیاری چون C و A است و کالری بسیار کمی دارد. بهبود کارکرد دستگاه گوارش، کاهش ابتلا به سنگ کلیه، حفاظت بدن از اشعه UV و محافظت از بدن در برابر بیماری هایی مانند سرطان از دیگر فواید مصرف هندوانه هستند.
  • عسل حاوی مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفات، سدیم، کلر، پتاسیم و منیزیم است. این ماده مغذی به به درمان سرفه و سرماخوردگی، التیام سوختگی ها و زخم ها، بهبود سلامتی قلب، تنظیم فشار خون، مبارزه با سرطان، از بین بردن ریفلاکس اسید معده، درمان آلرژی ها، از بین بردن اضطراب و درمان حالت تهوع و آسم، یاری می نماید.

انواع اسموتی هندوانه

اسموتی هندوانه و کیوی

برای تهیه اسموتی هندوانه و کیوی، هندوانه، کیوی، آب سیب و عسل را به مدت 30 ثانیه در مخلوط کن بریزید و سپس نوش جان کنید. این اسموتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، فوق العاده است، زیرا حاوی پتاسیم، کلسیم، اسیدفولیک و ویتامین سی است.

اسموتی هندوانه و توت فرنگی

برای تهیه اسموتی هندوانه و توت فرنگی، هندوانه، توت فرنگی، عسل، یخ، آب لیمو و نعنای تازه خردشده را به مدت 15 ثانیه با سرعت بالا در مخلوط کن، هم بزنید. این نوع اسموتی، یکی از نوشیدنی های خوشمزه و کم کالری است و برای برطرف گرما و عطش تابستان، یکی از برترین گزینه ها به شمار می آید. ضمناً توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است و مصرف آن، شما را در برابر انواع بیماری ها، محافظت می نماید.

اسموتی هندوانه و لیمو

برای تهیه اسموتی هندوانه و لیمو، هندوانه، لیمو ترش تازه با پوست، عسل، گلاب یا عرق هل و یخ را با سرعت بالا در مخلوط کن، هم بزنید. این نوع اسموتی به بهتر شدن گردش خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش اضطراب و استرس یاری می نماید.

اسموتی هندوانه و موز با بستنی

برای تهیه اسموتی هندوانه و موز با بستنی، هندوانه، بستنی وانیلی، موز و برگ نعنا را در مخلوط کن بریزید. شما می توانید به جای بستنی وانیلی از ماست کم چرب یا پرچرب بهره ببرید. این نوع از اسموتی با بافتی خامه ای و غلیظ، برای برطرف تشنگی در گرمای تابستان، بسیار موثر است. ضمناً، موز برای هضم غذا، سلامتی قلب و کاهش وزن بسیار مفید است.

اسموتی هندوانه و پرتقال

برای تهیه اسموتی هندوانه و پرتقال، هندوانه، آب لیموی تازه، شکر، پوست رنده شده لیمو، آب پرتقال و نعنای تازه خردشده را در مخلوط کن بریزید و برای سرو، آن را با چند برگ نعنا تزئین کنید.

اسموتی در سراسر دنیا

اسموتی های متنوع، بخشی از فرهنگ غذایی کشورهای هند، مدیترانه و خاورمیانه هستند. شربت میوه، یک نوشیدنی محبوب آسیای جنوبی و غربی نیز گاهی با ماست و عسل ترکیب می گردد. لاسی (lassi)، یک اسموتی یا میلک شیک هندی است که شامل تکه های یخ خردشده، ماست، شکر و انبه می گردد. در جنوب هند نیز، اسموتی با همین دستورالعمل با میوه آناناس تهیه می گردد.

فروش اسموتی در ایالات متحده آمریکا در دهه 1930، مصادف با اختراع مخلوط کن برقی شروع شد. البته باید بدانید که اصطلاح اسموتی از اواسط دهه 1980 به بعد در کتاب های آشپزی دیده می گردد.

طعم اسموتی هندوانه و عسل

اسموتی هندوانه و عسل، یخ در بهشتی به رنگ قرمز روشن با ظاهری زیبا و طعم و مزه ای بی نهایت لذیذ است که شما را عاشق خود خواهد نمود. کافی است که فقط یک بار این نوشیدنی را در خانه درست کنید و از آن پس، برای برطرف عطش یا سرو کردن در مهمانی، سراغ هیچ گزینه دیگری نخواهید رفت.

انواع اسموتی هندوانه را به سادگی در چند دقیقه در آشپزخانه تهیه کنید و از این نوشیدنی مقوی و بسیار خوشمزه لذت ببرید. یک سینی پر از اسموتی های رنگارنگ هندوانه، دقیقا همان چیزی است که برای درخشیدن در یک مهمانی به آن احتیاج دارید.

اگر پیروز به تهیه اسموتی هندوانه و عسل در مجموعه شربت ها و نوشیدنی ها شدید، حتما در بخش نظرات همین مطلب، تجربه خود را برای ما و دیگران بنویسید یا از اسموتی خوش رنگ و زیبای خود عکس بگیرید و با تگ کردن نقد و بررسی سینما در اینستاگرام (@)، عکس های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / irancook.ir / مجله الکترونیک دونفره / yjc.ir

به "طرز تهیه اسموتی هندوانه و عسل؛ یک نوشیدنی خنک و دلچسب تابستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسموتی هندوانه و عسل؛ یک نوشیدنی خنک و دلچسب تابستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید