بهبودی 1356 بیمار مبتلا به تومور مغزی در محک

به گزارش نقد و بررسی سینما، خبرگزاری خبرنگاران- در 30 سال فعالیت مؤسسه خیریه محک بیش از 7 هزار و 600 کودک مبتلا به سرطان بهبود یافته اند که از این میان هزار و 356 کودک به تومور مغزی مبتلا بوده اند.

بهبودی 1356 بیمار مبتلا به تومور مغزی در محک

به گزارش خبرگزاری نقد و بررسی سینما، امروز، روز جهانی تومور مغزی است و به این مناسبت امیر که یکی از فرزندان محک است و همزمان با محک سی ساله شده است داستان مبارزه اش با بیماری تومور مغزی را از ابتلا تا بهبودی، برایمان روایت می نماید.

امیر اهل شهر کاشان، 12 سال داشت که به تومور مغزی مبتلا شد. سال تحصیلی 82 را با شوق و انگیزه کنار دوستانش آغاز نموده بود که سردرد های شدید، حالت تهوع، سیاهی و کم سویی چشم ها سراغش آمد؛ این ها علائمِ بیماری ای بود که امیر و خانواده اش در ابتدا هیچ اطلاعاتی در مورد آن نداشتند. این علائم هر روز تکرار می شد، تا والدینش او را نزد پزشک بردند.

او می گوید: بلافاصله پس از مراجعه، تصویربرداری از مغز انجام و تومور مخچه تشخیص داده شد. اینجا بود که توسط پزشک معالجم به محک معرفی شدم و تحت حمایت این مؤسسه نهاده شدم.

عمل جراحی در بیمارستان شهید بهشتی شهر کاشان انجام شد. دوران نقاهت پس از یک هفته به خاتمه رسید و ما برای رادیوتراپی راهی تهران شدیم. محک در اقامتگاه خود میزبان ما شد تا با آسایش بیشتر بتوانیم دوران درمان را در تهران بگذارنیم. یک ماه بعد به کاشان بازگشتیم و من 6 دوره 45 روزه شیمی درمانی را پشت سرگذاشتم. در آخر پس از تحمل 14 سال بیماری، بهبود یافتم و تا امروز هیچ علائمی از عود مجدد یا عوارض حاصل از درمان در بدنم مشاهده نشده است.

زمانی که پدر و مادر امیر، برای درمان و انجام عمل جراحی او به پزشک مراجعه کردند اطلاعات لازم در مورد بیماری سرطان توسط پزشک معالج و مددکار اجتماعی محک در بیمارستان شهید بهشتی کاشان در اختیارشان نهاده شد. به آن ها گفته شد پسرشان یک جراحی با ریسک بالا در پیش دارد و ممکن است پس از انجام آن بی حسی مطلق در یک سمت بدن را تجربه کند. حضور کادر حمایتی در کنار کادر درمان باعث می گردد تا بحران های روانی ناشی از فشار بیماری برای کودک و خانواده با آرامش بیشتری سپری گردد و اخبار بد در کنار امید به آینده پشت سر گذاشتن راستا را آسان تر کند. خوشبختانه عمل جراحی امیر با موفقیت و بدون هیچ عوارضی به خاتمه رسید.

او ادامه می دهد: من در آن سن نمی دانستم بیماری سرطان چیست و شرح درباره آن به من، برای خانواده ام سخت بود برای همین در سال 1396 وقتی تومور لگنم تشخیص داده شد، برای نخستین بار نام این بیماری را از زبان پزشک معالجم شنیدم. همان روز مادرم ماجرا را برایم تعریف کرد و گفت: از این بیماری می ترسی؟ من به او گفتم نه تنها نمی ترسم بلکه بیش از گذشته نیز احساس قدرت می کنم. پایان در همان سال نیز بهبودیافتم.

فرزند 30 ساله محک حین درمان تحصیلاتش را ادامه داد، دیپلم کامپیوتر گرفت و 10 سالی می گردد که در زمینه تخصصی اش فعالیت می نماید. او راستا مبارزه با سرطان را اینگونه توصیف می نماید: مادرم همواره می گفت این بیماری هم شبیه سرماخوردگی است، دارو های خاص خودش را دارد و گاهی ضروری است برای بهبودی آن جراحی انجام گردد. او می گفت خوب می شوم و تنها کاری که برای من و سایر اعضای خانواده قدغن کرد، ناامیدی بود. خانواده ما با یاری محک، پزشکان و مادرم روحیه اش را از دست نداد.

از ابتدای تأسیس محک تا امروز 35 هزار کودک تحت حمایت محک نهاده شده اند که 7 هزار و 600 نفر از آن ها بهبود یافته اند.

هم اکنون بیش از 20 هزار کودک در مرحله درمان قرار دارند که با حمایت اعضای خانواده عظیم محک با امید به آینده با سرطان مبارزه می نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بهبودی 1356 بیمار مبتلا به تومور مغزی در محک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبودی 1356 بیمار مبتلا به تومور مغزی در محک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید