برترین مانیتورهای گیمینگ زیر 10 میلیون تومان (فروردین 1401)

به گزارش نقد و بررسی سینما، در این بخش از راهنماهای خرید خبرنگاران مگ، به سراغ برترین مانیتورهای گیمینگ زیر 10 میلیون تومان بازار رفته ایم که می توانند انتخاب های مناسب و باکیفیتی برای شما باشند.

برترین مانیتورهای گیمینگ زیر 10 میلیون تومان (فروردین 1401)

خرید یک مانیتور گیمینگ متناسب با سلیقه، علاقه و به خصوص سیستمی که در اختیار داریم، شاید کار راحتی نباشد. این مسئله وقتی سخت تر می گردد که باید با توجه به یک بودجه به خصوصی، این انتخاب را انجام دهیم. اگر جزو کسانی هستید که می خواهید حداکثر تا 10 میلیون تومان برای خرید مانیتور گیمینگ هزینه کنید، در این راهنمای خرید تمام سعی خود را کردیم تا برترین گزینه های موجود در بازار را در سایزها و برندهای متنوع به شما معرفی کنیم.

مانیتور 23.8 اینچی شیائومی مدل Mi Desktop 1C

قیمت: حدود 4,500,000 تومان

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر23.8 اینچ | 16:9
نوع پنلIPS
رزولوشنFull HD | 1920 x1080
زمان جوابگویی6 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر60 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)-
پورت هایک پورت HDMI

یک پورت VGA

اسپیکرندارد
سایر امکاناتپوشش مات ضد انعکاس

گواهی TUV

در چند سال گذشته برند شیائومی سعی نموده تا دست به فراوری هر ابزار الکترونیکی و حتی غیر الکترونیکی بزند و در هر حوزه ای بتواند محصولی باکیفیت و درخور عرضه کند. یکی از این محصولات نمایشگر یا مانیتور است. در اینجا ما مانیتور 23.8 اینچ شیائومی مدل Mi Desktop 1C را داریم که با طراحی بسیار مینیمال و کیفیتی استاندارد، به یکی از گزینه های خوب بازار تبدیل شده است.

اگر با بودجه ای کمتر از 5 میلیون تومان، در پی مانیتوری استاندارد برای کار یا انجام بازی می شد، شیائومی Mi Desktop 1C تمام استانداردهای لازم را برای راحتی چشمان تان و نمایش تصاویری زنده و واقعی در خود جای داده است. استفاده از فیلتر طول موج آبی که گواهی TUV را برای این محصول به ارمغان داشته، می تواند شما را تا ساعت ها پای این نمایشگر بدون خستگی نگه دارد.

این مانیتور رزولوشنی معادل 1920 در 1080 پیکسل دارد و نرخ تازه سازی تصویر در این نمایشگر 23.8 اینچی 60 هرتز است. با توجه به مقدار و البته، برچسب قیمتی که نمایشگر Mi Desktop 1C شیائومی دارد، این مشخصات منطقی است.

نسبت کنتراست 1 به 1000 این نمایشگر و نسبت تصویر 16:9 آن، قابلیت ارائه تصاویری استاندارد از لحاظ مقدار و دقت را دارند. البته که به کارگیری پنل IPS در این مانیتور امتیازی بزرگ است و خیال کاربر را از لحاظ زاویه دید و کیفیت، روشنایی و دقت راحت نموده است.

همان طور که گفتیم، طراحی این مانیتور بسیار مینیمال و ساده است که همین قضیه سبب شده تا ما با محصولی که تنها 2.7 کیلوگرم وزن دارد طرف باشیم. سه طرف مانیتور دارای حاشیه هایی بسیار باریک است تا فضای بیشتری به صفحه نمایش اختصاص پیدا کند. این حاشیه ها به قدری باریک هستند که می توان چند مانیتور را چسبیده به یکدیگر قرار داد و یک تصویر واحد ایجاد کرد.

پایه های این مانیتور هم طراحی ساده ای دارند اما مستحکم هستند و به خوبی روی میز جای می گیرند. بعلاوه به واسطه اتصال خوب پایه و نمایشگر، می توان زاویه دید را به صورت عمودی تغییر داد. در مجموع، اگر در پی مانیتوری باکیفیت اما با بودجه محدود هستید، این محصول شیائومی می تواند یکی از گزینه های اصلی شما باشد.

مانیتور 23.8 اینچی شیائومی مدل Mi Desktop 1C

قیمت: حدود 5,500,000 تومان

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر27 اینچ | 16:9
نوع پنلIPS
رزولوشنFull HD | 1920 x1080
زمان جوابگویی6 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر75 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)-
پورت هایک پورت HDMI

یک پورت VGA

جک 3.5 میلی متری هدفون

اسپیکرندارد
سایر امکاناتپوشش مات ضد انعکاس

گواهی TUV

آیا می توان در محدوده بودجه 5 میلیون تومان هم یک مانیتور 27 اینچ با کیفیت خرید؟ پاسخ این سوال را شیائومی با مانیتور Mi Desktop 27 Inch می دهد. یک مانیتور با طراحی ساده و مینیمال همانند نسخه 23 اینچ که از کیفیت تصویر و ساخت بسیار خوبی برخوردار است.

این مانیتور بزرگ و مناسب شیائومی که از پنل IPS باکیفیت استفاده نموده، مناسب برای افرادی است که می خواهند ساعت ها مشغول بازی یا کار باشند. طیف رنگی گسترده sRGB این مانیتور که 100 درصد است، برای تماشای واضح تر و دقیق تر تصاویر به خوبی پیاده سازی شده است. نرخ نوسازی تصویر نیز در این مانیتور به 75 هرتز می رسد که نوید تصاویری روان تر را به مخاطب می دهد.

مانیتور Mi Desktop 27 شیائومی دارای رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل و نسبت تصویر 16:9 عریض است. در طراحی این مانیتور سعی شده تا فضای گسترده ای به نمایشگر تصویر اختصاص پیدا کند و به همین دلیل، شاهد لبه های بسیار باریک در این محصول هستیم. بعلاوه استفاده از پنل IPS، زاویه دید گسترده ای را به مانیتور داده و در هیچ زاویه منطقی، افت کیفیت و تغییر نور را مشاهده نمی کنید.

طراحی مینیمال این مانیتور که ضخامت آن در باریک ترین حالت ممکن به 7.5 میلی متر می رسد، ظاهری شیک و فوق العاده به محیط کار یا بازی شما می دهد. پایه های این مانیتور مانند برادر کوچک ترش ساده اما مستحکم طراحی شده و اتصال آن به نمایشگر به ساده ترین شکل ممکن اجرا شده است. بعلاوه قابلیت تغییر زاویه دید عمودی در این مانیتور هم تعبیه شده است.

قطعا این مانیتور به خاطر مقدار 27 اینچی، طراحی مینیمال و کیفیت تصویر فوق العاده ای که در رزولوشن فول اچ دی ارائه می دهد، به خاطر برچسب قیمتی ارزان و عالی آن می تواند به یکی از گزینه های مجذوب نماینده برای افراد مختلف، به خصوص کسانی که بودجه ای محدود دارند تبدیل شده است.

مانیتور 27 اینچی ام اس آی مدل PRO MP271P

قیمت: حدود 6,600,000 تومان

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر27 اینچ | 16:9
نوع پنلIPS
رزولوشنFull-HD | 1920×1080
زمان جوابگویی5 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر60 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)-
پورت هایک پورت HDMI

یک پورت VGA

اسپیکردو عدد
سایر امکاناتپایه قابل تنظیم و قابلیت چرخش مانیتور به همه سمت

برند ام اس آی هم یکی دیگر از فراورینمایندگان خوب مانیتور در کنار سایر سخت افزارهای کامپیوتری است که محصولات پرطرفدار و محبوبی را در بازه های قیمتی مختلف به بازار عرضه نموده است. یکی از مانیتورهای خوب و به صرفه بازار از برند ام اس آی، مدل Pro MP271P است که جوابگوی هر کسی می تواند باشد.

این مانیتور 27 اینچی از حاشیه های اندک صفحه نمایش بهره می برد و تلفیق رنگ های خاکستری و مشکی در آن جلوه ای چشم گیر به آن بخشیده اند. پشت بدنه دستگاه هم طوری طراحی شده که اثر انگشت روی آن نمی ماند. پایه هم بسیار مستحکم و البته بسیار زیباست و به طور کامل با سایر عناصر بدنه دستگاه سازگاری دارد. این مانیتور تلفیقی از طراحی مدرن، کلاسیک و ارگونومیک است. برای اینکه کارایی این مانیتور را بالاتر ببرند پورت هایی در پشت دستگاه قرار دارند و به سادگی می توان به آن ها دسترسی داشت.

ام اس آی در این مانیتور از پنل IPS با کیفیت استفاده نموده و رزولوشن صفحه نمایش 27 اینچی این نمایشگر به 1920 در 1080 پیکسل می رسد. نور پس زمینه LED با مقدار روشنایی 250 کاندلا بر متر مربع است که نور کافی برای کار در محیط های سرپوشیده اداری روشن را هم دارد. ابعاد مانیتور PRO MP271P به قدری بزرگ است که به هنگام استفاده از نرم افزارهای طراحی راحتی خاصی را در آن حس می کنید. ام اس آی از یک روکش مات برای صفحه نمایش استفاده نموده است می تواند مانع بسیار خوبی برای بازتاب نور محیط در مانیتور باشد که معمولاً عامل آزاردهنده ای در محیط های اداری با تعداد زیادی چراغ روشن در اتاق های کار است.

یکی از نکات جالب مانیتور Pro MP271P ام اس آی، پایه آن است. به واسطه این پایه، شما می توانید مانیتور را تا 180 درجه بچرخانید و به شکل عمودی هم مورد استفاده قرار دهید. بعلاوه این مانیتور از نرخ جوابگویی 5 میلی ثانیه بهره می برد که در نوع خود و با توجه به برچسب قیمتی، قابل قبول است.

در این مانیتور 6 میلیون تومانی ام اس آی ما شاهد یک پورت HDMI و یک پورت VGA هستیم. اما چیزی که جالب است، وجود دو اسپیکر در این مانیتور است که می تواند تا حدی شما را از وجود اسپیکر بی احتیاج کند اما با این حال نباید به کیفیت معمولی اسپیکرهای این مانیتور قناعت کرد.

در مجموع، مانیتور PRO MP271P ام اس آی یک نمایشگر معمولی اما باکیفیت است که در بازه قیمتی 6 میلیون تومان، می تواند یکی از برترین گزینه های Full-HD با سایز صفحه نمایش 27 اینچ و نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز باشد.

مانیتور 27 اینچی سامسونگ مدل Odyssey G3

قیمت: حدود 7,500,000 تومان

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر27 اینچ | 16:9
نوع پنلVA
رزولوشنFull HD | 1920 x1080
زمان جوابگویی1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر144 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)FreeSync - G-SYNC
پورت هایک پورت HDMI

یک پورت VGA

یک پورت Display

جک 3.5 میلی متری هدفون

اسپیکرندارد
سایر امکاناتحالت بازی

حالت عمودی

شاید بتوان گفت که مانیتور گیمینگ Odyssey G3 سامسونگ در بازه قیمتی زیر 10 میلیون تومان، پادشاه نمایشگرها است. این مانیتور 27 اینچ عریض که از پنل VA برای نمایش تصویر بهره برده، دارای نرخ تازه سازی تصویر 144 هرتز است که تجربه ای عالی را در اختیار گیمرها قرار می دهد.

یکی از مهم ترین ویژگی های یک مانیتور گیمینگ، قطعا مدت زمان جوابگویی آن است که در مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey G3 به فقط 1 میلی ثانیه می رسد. رزولوشن تصویر این مانیتور هم 1920 در 1080 پیکسل است که با توجه به نرخ تازه سازی بالا، زمان جوابگویی حداقلی و برچسب قیمتی 7.5 میلیون تومانی کاملا منطقی و کافی است.

سامسونگ سعی نموده تا بتواند این مانیتور گیمینگ مالی را از هر لحاظ پیشرفته و مجذوب نماینده کند. استفاده از فناوری FreeSync Premium ای ام دی در این مانیتور، شاید چیزی نبود که اصلا در این بازه قیمتی انتظارش را می کشیدیم. به موجب این فناوری، دیگر خبری از پارگی تصویر و جا ماندن فریم در تصاویر و به خصوص بازی های پرسرعت نیستیم. البته این مانیتور به صورت غیررسمی هم از قابلیت G-Sync انویدیا پشتیبانی می نماید که با این حساب، با پکیجی کامل رو به رو هستیم.

سامسونگ در طراحی این مانیتور مثال زدنی کار نموده است. کلا سری مانیتورهای گیمینگ Odyssey سامسونگ از طراحی بدنه و ارگونومی مجذوب نمایندهی برخوردار هستند و این مورد، حتی در مدل مالی Odyssey G3 نیز دیده می گردد. شکل و شمایل پایه مانیتور بسیار مستحکم و حرفه ای کار شده و ویژگی خوب آن، قابلیت تنظیم به جهت ها و ارتفاع دلخواه هست. حتی شما می توانید مانیتور را به صورت عمومی بهره ببرید.

مانیتور Odyssey G3 سامسونگ در بخش پورت ها هم سعی نموده کامل ظاهر گردد. یک پورت HDMI در کنار پورت Display و VGA، کاملا می تواند احتیاج کاربر را برای هر نوعی از اتصال رفع کند.

مانیتور 28 اینچی ایسوس مدل VP28UQGL

قیمت: حدود 7,600,000 تومان

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر28 اینچ | 16:9
نوع پنلTN
رزولوشن4K | 3840×2160
زمان جوابگویی1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر60 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)FreeSync
پورت هادو پورت HDMI

یک پورت Display

جک 3.5 میلی متری هدفون

اسپیکرندارد
سایر امکاناتحالت بازی

با اینکه این روزها داشتن هرتز بالا در مانیتورها به یک اصل مهم تبدیل شده، اما هنوز هم رزولوشن بالا و نمایش باکیفیت تر بافت ها، هواداران خود را دارد و همین قضیه سبب می گردد تا بسیاری هر طور که شده به رزولوشن های بالاتر دست پیدا نمایند. اگر بودجه شما برای خرید مانیتور حدود 7 تا 8 میلیون است و رزولوشن برایتان اهمیت بالایی دارد، ایسوس مانیتور VP28UQGL را که یک نمایشگر 28 اینچ 4K است را پیشنهاد می نماید.

این مانیتور گیمینگ که پنلی از نوع TN دارد، دارای زمان جوابگویی کمتر از 1 میلی ثانیه است و رزولوشن 4K آن در نسبت تصویر 16:9، دارای نرخ تازه سازی تصویر 60 هرتز است. توجه داشته باشید که به هیچ وجه نرخ تازه سازی تصویر 60 هرتز نکته منفی محسوب نمی گردد مگر در شرایطی که شما سیستمی قدرتمند داشته باشید و نرخ فریمی که از بازی ها دریافت می کنید، بیش از 60 فریم بر ثانیه باشد.

در صورتی که نرخ فریم بر ثانیه گیم هایی که انجام می دهید، بیش از نرخ رفرش تصویر باشد، شما قادر نخواهید بود تا صد درصد تاثیرگذاری FPS خروجی بازی را مشاهده کنید. برای مثال، اگر مانیتوری نرخ نوسازی 120 هرتز داشته باشد و شما یک بازی را با نرخ 120 فریم بر ثانیه اجرا کنید، به این معناست که هم در یک ثانیه، 120 فریم از بازی به نمایش در می آید و هم پیکسل های مانیتور در هر ثانیه 120 بار رفرش یا نوسازی می شوند. حال اگر مانیتور 60 هرتز باشد، با اینکه کارت گرافیک در هر ثانیه 120 فریم را به سمت مانیتور می فرستد، اما نمایشگر نمی تواند بیش از 60 بار در ثانیه پیکسل ها را نوسازی کند.

پس با این حساب مانیتور ایسوس VP28UQGL با رزولوشن 4K، یک گزینه عالی برای کسانی است که بودجه ای در بازه 7 تا 8 میلیون تومان در اختیار دارند و نرخ فریم بازی هایی که از سیستم خروجی می گیرند، نهایتا به 60 فریم بر ثانیه می رسد.

نرخ جوابگویی یک میلی ثانیه ای این مانیتور گیمینگ ایسوس هم یکی دیگر از مزیت های آن است. البته استفاده از پنل TN که نسبت به IPS از کیفیت پایین تری برخوردار است را می توان جزو نکته های منفی آن دانست، اما وجود فناوری هایی مانند FreeSync انویدیا، تا حد زیادی می توانند به بهبود تجربه گیمینگ در این مانیتور یاری شایانی نمایند.

مانیتور ایسوس VP28UQGL دارای دو ورودی HDMI، یک پورت Display و جک 3.5 میلی متری است. متاسفانه در این مانیتور خبری از پورت USB نیست که با توجه به سایر امکانات و برچسب قیمتی، توجیح پذیر است.

در مجموع اگر در پی تجربه 4K بازی ها روی یک مانیتور 27 اینچ 60 هرتز هستید و نمی خواهید هزینه زیادی کنید، این مانیتور ایسوس می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مانیتور 27 اینچی ال جی مدل 27GL650F-B

قیمت: حدود 9,000,000 تومان

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر27 اینچ | 16:9
نوع پنلIPS
رزولوشنFull-HD | 1920×1080
زمان جوابگویی1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر144 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)G-SYNC
پورت هادو پورت HDMI

یک پورت Display

دو پورت USB

جک 3.5 میلی متری هدفون

اسپیکرندارد
سایر امکاناتحالت بازی

قابلیت تنظیم زاویه و ارتفا مانیتور

یکی دیگر از برندهای نام آشنا و باکیفیت فراوری نمایشگر، به خصوص مانیتورهای گیمینگ ال جی است. در بازه قیمتی زیر 10 میلیون تومان ما میزبان یکی از باکیفیت ترین مانیتورهای گیمینگ بازار به نام 27GL650F-B هستیم که از مشخصات و قابلیت های فوق العاده ای برای گیمرها برخوردار است.

این مانیتور حرفه ای و خوش ساخت ال جی دارای صفحه نمایش 27 اینچی سوار شده روی پنل IPS است که رزولوشنی معادل 1920 در 1080 پیکسل در اختیار دارد. نسبت کنتراست این مانیتور 1000:1 و نسبت تصویر آن 16:9 است. به خاطر استفاده از پنل IPS، ما شاهد زاویه دید گسترده 178 درجه ای در این مانیتور گیمینگ ال جی هستیم.

ال جی از لحاظ پورت و ورودی چیزی کم نگذاشته و علاوه بر دو پورت HDMI و یک پورت Display، دو پورت USB نیز در این مانیتور تعبیه نموده است. بعلاوه جک 3.5 میلی متری برای اتصال هدفون هم در این مانیتور جای داده شده است.

متناسب بودن نسبت کنتراست و نسبت تصویر در کنار زمان جوابگویی 1 میلی ثانیه ای و نرخ تازه سازی 144 هرتز، سبب شده تا ما در بازی های سریع و فیلم های اکشن پرسرعت، شاهد تصاویری روان باشیم و برترین تجربه ممکن را از آن ها کسب کنیم.

نقطه قوت مانیتور 27 اینچی گیمینگ ال جی، استفاده از فناوری G-Sync انویدیا است. این فناوری سبب می گردد تا جلوی بریده بریده شدن تصویر گرفته گردد و عملیات هماهنگی فریم ها و رفرش ریت به برترین شکل ممکن انجام گردد. رزولوشن این مانیتور فول اچ دی است که این قضیه در کنار نرخ 144 هرتزی نوسازی تصویر، ترکیب خوبی از کیفیت را به مخاطب ارائه می دهد.

مانیتور گیمنگ ال جی مدل 27GL650F-B در بازه قیمتی 9 تا 10 میلیون تومان یکی از برترین های بازار است. وجود پورت های کامل، طراحی بدنه نسبتا زیبا و ساده در کنار پایه هایی مناسب برای تنظیم ارتفاع و زاویه دید، نرخ نوسازی تصویر 144 هرتزی و وضوح و کیفیت خوب تصاویر و بعلاوه پشتیبانی از فناوری G-Sync انویدیا، این مانیتور را به یکی از گزینه های مناسب برای گیمرها تبدیل نموده است.

مانیتور 23.8 اینچی ایسوس مدل ROG STRIX XG248Q

قیمت: حدود 9,500,000 تومان

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر27 اینچ | 16:9
نوع پنلTN
رزولوشنFull-HD | 1920×1080
زمان جوابگویی1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر240 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)FreeSync
پورت هادو پورت HDMI

یک پورت Display

دو پورت USB 3.0

جک 3.5 میلی متری هدفون

اسپیکرندارد
سایر امکاناتحالت بازی

AURA Sync

اگر بودجه ای که برای خرید مانیتور گیمینگ در نظر گرفته اید به 10 میلیون تومان می رسد و از قضا، سرعت یا هرتز مانیتور برایتان از الویت بالایی برخوردار است، ایسوس یک مانیتور 24 اینچ بسیار زیبا با نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز عرضه نموده که می تواند گزینه مجذوب نمایندهی برای شما باشد.

یکی از مهم ترین پارامترهای موفقیت در بازی های پرسرعت مانند شوترهای اول شخص رقابتی و حتی مسابقات و نبردهای آنلاین، دید دقیق در تحرکات پرسرعت است که اگر این قضیه با یک نمایشگر 240 هرتز همراه باشد، می توان مقدار موفقیت شما را در بازی به طرز شگفت انگیزی افزایش دهد.

مانیتور XG248Q سری ROG برند ایسوس، در کنار نرخ تازه سازی تصویر 240 هرتزی، زمان پاسخ دهی کمتر از یک میلی ثانیه و استفاده از تکنولوژی هایی مانند Extreme Low Motion Blur، تصویری بسیار شفاف و گیم پلی واضح و واقعی را برای شما به نمایش می گذارد. بعلاوه بهره گیری از تکنولوژی G-Sync انویدیا باعث می گردد تا جلوی بریده بریده شدن تصویر گرفته گردد و عملیات هماهنگی فریم ها و رفرش ریت به برترین شکل ممکن انجام گردد.

سری ROG ایسوس همیشه در کنار داشتن ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری مناسب، از ظاهر گیمینگ و مدرنی برخوردار بوده اند و این قضیه در خصوص مانیتور XG248Q نیز صدق می نماید. نمایشگر در قسمت پشت دارای نقش و نگار های چشم نواز است و در قسمت اتصال به پایه مستحکم و مدرن، نوار نورپردازی RGB به چشم می خورد. بعلاوه در بخش زیرین پایه، یک پروجکتور وجود دارد که لوگو مانیتور را روی محوطه میز کامپیوتر به نمایش می گذارد و جلوه بسیار زیبایی را به ست آپ گیمینگ شما می دهد.

مانیتور 27 اینچی خمیده سامسونگ مدل Odyssey G5

قیمت: حدود 10,000,000 تومان

سایز صفحه نمایش و نسبت تصویر27 اینچ | 16:9 | خمیده
نوع پنلVA
رزولوشن2K | 1440×2560
زمان جوابگویی1 میلی ثانیه
نرخ تازه سازی تصویر144 هرتز
قابلیت همگام سازی انطباقی (Adaptive-Sync)FreeSync - G-SYNC
پورت هایک پورت HDMI

یک پورت Display

جک 3.5 میلی متری هدفون

اسپیکرندارد
سایر امکاناتحالت بازی

روی مرز 10 میلیون تومان، مانیتوری خوش قیمت، پیشرفته و با امکانات و کیفیت فوق العاده ای از برند سامسونگ واقع شده است که می تواند احتیاجهای یک گیمر حرفه ای را هم جوابگو باشد. مدل Odyssey G5 سامسونگ، مانیتوری 2K خمیده با برچسب قیمتی عالی در انتظار شما است!

اگر در پی یک مانیتور گیمینگ تمام و کمال هستید و بودجه تان برای خرید به مقدار 10 میلیون تومان است، برند معتبر سامسونگ محصولی از خانواده نمایشگرهای گیمینگ خود به نام Odyssey G5 را معرفی می نماید. این مانیتور که از پنل VA خمیده در سایز 27 اینچ بهره می برد، رزولوشنی معادل 2560 در 1440 پیکسل در اختیار دارد که اصطلاحا به آن 2K می گویند.

از ویژگی خمیده بودن صفحه این مانیتور بگوییم. صفحه خمیده مانیتور ادیسه G5 سامسونگ میدان دید بیشتری را به مخاطب می دهد و انجام بازی در این نمایشگر را لذت بخش تر می نماید. بعلاوه این مانیتور دارای حالت Eye Saver است که باعث می گردد چشمان کاربر در هنگام استفاده طولانی مدت از مانیتور آسیب نبیند و دچار خستگی نگردد.

نرخ جوابگویی، یکی از پارامترهای بسیار مهم در مانیتورها، به خصوص نمایشگرهای گیمینگ است. ما در مانیتور گیمینگ ادیسه G5 سامسونگ نرخ جوابگویی 1 میلی ثانیه ای را تجربه می کنیم که حداقلی ترین نرخ موجود است. بعلاوه این قضیه، وقتی در کنار نرخ تازه سازی تصویر 144 هرتزی (165 هرتز در صورت استفاده از پورت دیسپلی)، تجربه ای دل نشین و بی نقص را از بازی ها را شاهد خواهیم بود.

سامسونگ سعی نموده تا بتواند این مانیتور گیمینگ را از هر لحاظ پیشرفته و مجذوب نماینده کند. استفاده از فناوری FreeSync Premium ای ام دی در این مانیتور، شاید چیزی نبود که اصلا در این بازه قیمتی انتظارش را می کشیدیم. به موجب این فناوری، دیگر خبری از پارگی تصویر و جا ماندن فریم در تصاویر و به خصوص بازی های پرسرعت نیستیم. البته این مانیتور به صورت غیررسمی هم از قابلیت G-Sync انویدیا پشتیبانی می نماید که با این حساب، با پکیجی کامل رو به رو هستیم.

شاید یکی از معدود نکات منفی این مانیتور، طراحی بسیار ساده پایه های آن باشد. برخلاف مانیتور Odyssey G3 که یک مدل ارزان تر است و دارای پایه های مستحکم و با قابلیت تغییر زاویه، ارتفا و حتی حالت افقی و عمودی بود، پایه های Odyssey G5 هیچ ویژگی خاصی ندارند و نمایشگر را به صورت ثابت نگه می دارد.

با این حال، اگر در پی یک مانیتور گیمینگ 2K و 144 تا 165 هرتز هستید که سایز 27 اینچ خمیده هم داشته باشد، ادیسه G5 سامسونگ با برچسب قیمتی حدود 10 میلیون تومان می تواند یکی از گزینه های به صرفه و باکیفیت شما باشد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین مانیتورهای گیمینگ زیر 10 میلیون تومان (فروردین 1401)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مانیتورهای گیمینگ زیر 10 میلیون تومان (فروردین 1401)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید