جزییات مهم درباره خطرناک تر شدن ویروس کرونا

به گزارش نقد و بررسی سینما، خبرنگاران : یک متخصص گفت: زمانی که از جهش ویروس صحبت می کنیم همه این فرضیه در ذهنشان شکل می گیرد که ویروس قدرت بیشتری پیدا نموده است درحالی که ممکن است ویروس جهشی نموده باشد که نتواند خوب تکثیر پیدا کند.

جزییات مهم درباره خطرناک تر شدن ویروس کرونا

به گزارش نقد و بررسی سینما به نقل از ایسنا، طلعت مختاری آزاد، استاد گروه ویروس شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تغییرات ویروس کرونا در کشورها، گفت: بر اساس آنالیز هایی که درایران اجرا شده معین شده است ویروس با تغییراتی روبرو بوده است. این تغییرات که در جهان هم به وجود آمده است می تواند باعث تکثیر بیشتر ویروس، بیماری زایی بیشتر و.... گردد.

وی اضافه کرد: در ابتدا تغییر ویروس مشاهده می گردد اما زمان می برد که ثابت کنیم آیا این تغییر در بیماری زایی نقش داشته یا خیر؛ این موضوع به راحتی ثابت نمی گردد و باید تحقیقات بیشتری در خصوص آن کرد.

این متخصص ویروس شناسی ادامه داد: زمانی که از جهش ویروس صحبت می کنیم همه این فرضیه در ذهنشان شکل می گیرد که ویروس قدرت بیشتری پیدا نموده است درحالی که ممکن است ویروس جهشی نموده باشد که نتواند خوب تکثیر پیدا کند؛ بنابراین همواره قرار نیست جهش به معنای خطرناک تر شدن ویروس باشد. این موضوع نه تنها برای ویروس کرونا بلکه برای سایر ویروس ها نیز صادق است.

مختاری آزاد اضافه کرد: ویروس کرونا در کشورهای مختلف می تواند توالی های تا حدودی متفاوت داشته باشد و اینکه بخواهیم بگوییم ویروس کرونا در ایران جهش خاصی داشته که در سایر کشورها این جهش مشاهده نمی گردد مستلزم این است که جهش ویروس و توالی یابی آن در تمام کشورها دنبال گردد و با تک تک ویروس ها مقایسه صورت گیرد تا معین گردد.

آثار آلودگی هوا بر انتقال ویروس کرونا

وی درباره تاثیر آلودگی هوا در قدرت انتقال ویروس کرونا، اظهار کرد: هنوز مطالعاتی در خصوص تاثیر آلودگی هوا بر روی انتقال ویروس کرونا انجام نشده است اما در خصوص تاثیر آلودگی هوا بر سایر ویروس ها تحقیقاتی اجرا شده است و نشان داده اند آلودگی هوا نمی تواند تاثیر چندانی در انتقال ویروس ها داشته باشد و از آنجایی که در فصول سرد سال افراد معمولا در فضاهای بسته قرار می گیرند انتقال ویروس افزایش می یابد.

منبع: اقتصادنیوز

به "جزییات مهم درباره خطرناک تر شدن ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات مهم درباره خطرناک تر شدن ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید