خبرنگاران حزب اتحاد ملت بر اهمیت رعایت حقوق طبیعت تاکید نمود

به گزارش نقد و بررسی سینما، تهران - خبرنگاران - اعضای دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با اظهار تاسف از حادثه آتش سوزی در مراتع و جنگل های زاگرس بر اهمیت بیش از پیش رعایت حقوق طبیعت تاکید کردند.

خبرنگاران حزب اتحاد ملت بر اهمیت رعایت حقوق طبیعت تاکید نمود

به گزارش روابط عمومی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی جلسه دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت به صورت مجازی و به ریاست علی شکوری راد دبیر کل این حزب برگزار گردید.

در این جلسه برای انتخاب اعضای کمیسیون امور زیربنایی و محیط زیست حزب رای گیری شد و در ادامه درباره آغاز به کار مجلس جدید و انتخابات هیات رییسه آن و آتش سوزی بعضی مراتع و جنگل ها مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

اعضای دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی همچنین از حادثه تخریب سرپناه زن آلونک نشین کرمانشاهی و تلخ مرگ وی اظهار تاسف کردند و بر مسوولیت حاکمیت برای رسیدگی به امور شهروندانی که فقر و نداری آنها نشان روشنی از بی عدالتی اجتماعی است، تاکید کردند.

در این نشست تاکید شد که این قبیل بی عدالتی ها در هیچ مرام فلسفی و اجتماعی مورد تایید نیست و آن را تنها ذیل مفهومی به نام فساد و نابرابری محض می توان تحلیل کرد که شایسته رسیدگی قاطع مسئولان امر است.

اعضای دفتر سیاسی این تشکل اصلاح طلبی ضمن ابراز تاسف از آتش سوزی در مراتع و جنگل های زاگرس که منجر به از بین رفتن چند هزار هکتار از این مناطق شده و فاجعه اجتماعی، مالی و دارای اثرات زیست محیطی محسوب می گردد، بر اهمیت بیش از پیش رعایت حقوق طبیعت تاکید کردند که هر از چندی در قالب حادثه ای خود را نشان می دهد.

در این جلسه همچنین با توجه به بعضی گزارش ها مربوط به عدم تخصیص بودجه کافی و کندی غیر قابل قبول بخش های مختلف دولت در حل این مساله که می تواند به هزینه مضاعف برای کنترل آن در آینده گردد، از دولت و سازمان برنامه و بودجه و دیگر نهادهای مرتبط، درخواست رسیدگی جدی تر به این موضوع شد.

همچنین در این جلسه کمیسیون امور زیربنایی و محیط زیست حزب نیز مکلف به تهیه گزارش کارشناسی درباره این مساله و تهیه برنامه ها و سیاست های پیشنهادی حزب به دولت برای کاهش این گونه ابتلائات شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حزب اتحاد ملت بر اهمیت رعایت حقوق طبیعت تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حزب اتحاد ملت بر اهمیت رعایت حقوق طبیعت تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید