خبرنگاران روزهای سرد و سخت کرونا در فارس

به گزارش نقد و بررسی سینما، شیراز - خبرنگاران- کرونا در شیراز و بیش از نیمی از شهرستان های استان فارس همچنان بی محابا می تازد ، روزهای سرد پاییز از راه می رسند و شهروندان در این استان روزهایی سخت را با کرونا تجربه می کنند ، برای افزایش گنجایش بیشتر پذیرش بیماران در بیمارستان های استان فارس ارائه خدمات جراحی های معمولی متوقف است تا ظرفیت بیشتری در اختیار مدافعان سلامت برای مقابله با کرونا قرار گیرد.

خبرنگاران روزهای سرد و سخت کرونا در فارس

در پی ادامه شیوع ویروس کرونا و با هدف پیشگیری از فراگیری بیشتر این بیماری، دستور تشدید محدودیت های کرونایی در استان فارس صادر شده است ، بر این اساس، این محدودیت ها به مدت یک هفته از شنبه دهم آبان 99 تا جمعه شانزدهم این ماه تمدید شده و در برخی موارد تشدید خواهد شد.

همچنین خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی و مترو در کلانشهر شیراز با هدف مقابله با کرونا و پیشگیری از گسترش ویروس این بیماری تا روز 16 آبان به طور کامل متوقف می شود. یک سوم کارکنان از طریق دورکاری و یا مرخصی به شکل چرخشی از حضور در محل کار معاف هستند.

نتیجه 50 درصد تست های کرونا در استان مثبت است مصادیق اعمال محدویت شامل مکان هایی از جمله دانشگاه ها، مدارس، حوزه های علمیه، مدارس شبانه روزی، زبان سراها و کتابخانه ها است که این مراکز باید آموزش های خود را به شکل مجازی انجام دهند.

استخرهای سرپوشیده، سالن های سینماها و تئاتر، موزه ها و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، باشگاه های بدنسازی و برخی رشته های ورزشی مانند کشتی، کاراته، جودو و بازی های پربرخورد تعطیل هستند.

برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم، برنامه اجتماعی و فرهنگی نیز ممنوع است. تالارهای پذیرایی، کافی شاپ ها و قهوه خانه ها تا نهم آبانماه جاری تعطیل شده اند و رستوران ها، فست فودها و آب میوه و بستنی فروشی ها هم فقط به شکل بیرون بر مجاز به ارائه خدمات هستند.

ستاد مدیریت دانشگاهی کرونا در استان فارس نیز روز شنبه در یکصد و نود و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، تعطیلی جراحی های معمولی و غیر اورژانسی در تمامی بیمارستان های شیراز و شهرستان های پرخطر را به تصویب رساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با اشاره به حجم بالای مراجعه بیماران مشکوک و دارای علامت کروناویروس به بیمارستان های استان، تعطیلی جراحی های الکتیو در بیمارستان های دولتی، خصوصی، خیریه، عمومی غیردولتی، تا اطلاع ثانوی به بیمارستان ها ابلاغ می شود.

مهرزاد لطفی این اقدام را موجب کاهش حجم مراجعه به بیمارستان ها و افزایش امکان خدمت رسانی به بیماران کروناویروس گفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه سلامت استان روزهای سختی را سپری می کند، از تلاش و همراهی تمامی اعضای تیم های بهداشتی، درمانی و پشتیبانی که در طی بیش از هشت ماه گذشته، همت ویژه ای برای حفظ سلامت مردم استان به کار بسته اند، قدردانی کرد.

محدودیت فعالیت درمانگاه های شیراز، دیگر تاکید رئیس دانشگاه برای کاهش آمار ابتلا در استان بود که در نشست امروز اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر لطفی همچنین با هدف کمک به محدودیت های مربوط به تخت های بیمارستانی استان، افزایش استفاده از ظرفیت بیمارستان پشتیبان را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز مجموع بهبودیافتگان این بیماری را نیز از ابتدای شیوع تا به امروز، 74 هزار و 903 مورد گفت.

عبدالرسول همتی در ادامه به آمار تجمعی موارد ابتلا در استان پرداخت که در این گزارش، شیراز با 42 هزار و 547 مورد بیمار مثبت قطعی از ابتدای شیوع تا کنون، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

دکتر همتی با اعلام موارد تجمعی ابتلا در دیگر شهرستان های استان اضافه نمود: کازرون با دو هزار و 776 مورد؛ مرودشت با دو هزار و 274 مورد؛ آباده با هزار و 651 مورد؛ کوار با هزار و 628 مورد؛ داراب با هزار و 326 مورد؛ فیروزآباد با هزار و 308 مورد؛ ممسنی با هزار و 218 مورد؛ سپیدان با هزار و 21 مورد؛ قیروکارزین با 915مورد؛ لامرد با 905 مورد؛ زرین دشت با 895 مورد؛ اقلید با 858 مورد؛ استهبان با 853 مورد؛ خرم بید با 767 مورد؛ کوه چنار با 725 مورد؛ زرقان با 690 مورد؛ نی ریز با 583 مورد؛ پاسارگاد با 576 مورد؛ فراشبند با 553 مورد؛ مهر با 528 مورد؛ ارسنجان با 431 مورد؛ خرامه با 395 مورد؛ رستم با 344 مورد؛ بیضا با 302 مورد؛ بوانات با 301 مورد؛ سروستان با 280 مورد؛ سرچهان 150 مورد و بختگان با 113مورد، دیگر موارد ابتلا در استان را شامل شده اند و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان است.

معاون بهداشت دانشگاه در انتها، ارقام اعلام شده را حاکی از بالا بودن موارد ابتلا، بستری و جان باختن هم استانی و به منزله زنگ هشداری دانست که از سوی یکایک ما باید جدی گرفته شود.

او رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات را مهم ترین توصیه های پیشگیرانه در شرایط کنونی بیان نمود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران روزهای سرد و سخت کرونا در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روزهای سرد و سخت کرونا در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید