دره ارواح در ایران!

به گزارش نقد و بررسی سینما، دره کول خرسان که به دره ارواح معروفیت دارد، در خوزستان قرار گرفته است. با شنیدن این نام اولین سوالی که برای مستمع ایجاد می گردد، این است: آیا واقعا ارواح در این دره مخوف و سحرانگیز زندگی می نمایند؟

دره ارواح در ایران!

ایران عزیز زیبایی های بی شماری را در دل خود جای داده است. این زیبایی ها گاهی با لطافت و احساس عجین شده اند و گاه با تاریخ و تمدن. گاهی از هنر و صنعت پرده برداشته اند و گاه از علم و دانش. در این میان دسته پنجمی هم وجود دارد که وحشت و بی رحمی عضو جدایی ناپذیری از آن ها است. نقد و بررسی سینما در این مطلب شما را با دره ارواح خوزستان یا دره کول خرسان آشنا می نماید.

سفر به دره ارواح خوزستان

کول در زبان محلی به معنی دره است. این را که چرا به این دره کول خرسان می گویند، هیچ کس به طور دقیق نمی داند. عده ای از قدیمی ترها گفته اند که در گذشته این مکان محل زندگی خرس ها بوده است و به همین علت آن را کول خرسان یعنی دره خرس ها نامیده اند.

کول خرسان یا دره ارواح، دره ای اسرارآمیز است که پیمایش راستا سخت و هراس آور آن، هیجان و شگفتی را برای شما به ارمغان می آورد. این دره یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های دزفول است.

هوای خنک و دلپذیر، زیبایی های مسحورنماینده به همراه طبیعت مخوف و پر ابهام دره ارواح، ماجراجویان و گردشگران زیادی را به سوی این منطقه از خوزستان می کشاند. چشمه ها از دیوار های این دره شگفت انگیز می جوشند و درختان بادام کوهی و نخل ها، تصاویر خیال انگیزی را پدید آورده اند.

دره کول خرسان در عمق 200 متر بین صخره های سنگی قرار گرفته است. در بعضی نقاط از دیواره های این صخره ها آبشارهایی سرازیرند که زیبایی این منطقه را چندین برابر نموده است. این دره به علت عمق زیاد و عرض کم در بیشتر ایام به نور مستقیم خورشید دسترسی ندارد و همین امر موجب می گردد که هوای داخل دره در تابستان خنک و در زمستان گرم باشد.

راستا دره در بعضی نقاط، آن قدر کم عرض است که تنها به مقدار گذر یک نفر جا دارد!

حتی تصور اینکه بخواهیم از زیر این سنگ های بزرگ و معلق عبور کنیم هم ترسناک است. درون دره چشمه های گوناگونی وجود دارد که در نهایت منجر به جاری شدن رودی دائمی در دل دره شده اند.

آیا کول خرسان واقعا دره ارواح است؟

خیلی چیزها وجود دارد که باعث شده دره کول خرسان را دره ارواح بنامند. راستا پر از پیچ و خم که بین دو صخره سنگی بلند قرار گرفته اولین گزینه برای ایجاد خوف در این فضا است. این راستاها اغلب تاریک هستند و اگر هم نوری در آن دیده گردد تنها به مقدار یک روزنه است.

وقتی قسمتی از راستا ورودی را طی می کنید، دیوارها ارتفاع بیشتری پیدا می نمایند و نور خورشید کم می گردد. پس از طی مسافتی تقریبا دیگر نوری وجود ندارد. با همه این اوصاف نمی توان منکر زیبایی های منحصر به فرد دره ارواح شد.

در طول راستا نیزارها و درختان انگور و انجیر وحشی به وفور دیده می گردد. این گیاهان با شاخ و برگ هایی تنیده در هم، در تاریکی دره، تصویری خوفناک پدید می آورند.

ساختار طبیعت این دره وحشتی برای افراد ایجاد می نماید که باعث شده تا این مکان به دره ارواح خوزستان معروفیت یابد. اسمی که می تواند در یک کلام شرایط درون دره را برای مخاطب تصویر کند.

اگر به گردشگری داخلی در ایران علاقه دارید، مطلب بهشت واقعی در جنگل لفور را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری، مطلب یک روز مجذوب کننده در پارک های جنگلی تهران را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "دره ارواح در ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره ارواح در ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید