راهکارهایی مفید برای کم کردن هزینه های اصلی سفر

به گزارش نقد و بررسی سینما، سفر کردن شیوه ای خوب برای رهایی از کسالت و خستگی هاست. در این مقاله ما شما را با راه های کم کردن هزینه های اصلی سفر آشنا خواهیم کرد تا بدین طریق بتوانید سفری امن و راحت داشته باشید.

راهکارهایی مفید برای کم کردن هزینه های اصلی سفر

جابه جایی ارزان در سفر

جابه جایی یکی از هزینه های مهم سفر است. کنترل مخارج آن از راه های مختلف می تواند خرج سفر را تا حد زیادی کاهش دهد. این مورد در دو بخش مهم مورد برسی قرار می گیرد. نخست، جابه جایی از مبدا تا مقصد یا بین مقصدها. دوم، جابه جایی های کوچک در مقصد یعنی هزینه کرایه ها هنگام گشت و گذار در شهرها و اماکن مورد بازدید. علاوه بر راه های کم کردن هزینه های اصلی سفر مانند سفر با اتوبوس و قطار و دریافت تخفیف های رایج در اینترنت، راه های دیگری هم برای هرچه کم هزینه کردن جابه جایی وجود دارند.

انواع وسیله جابه جایی در سفر

مسافر و راننده، دنگی: برای مثال سایت هایی وجود دارند که خدماتی برای رانندگان و مسافران در نظر گرفته اند و مسافران و رانندگان با کمترین هزینه، مسیرهای مشترک را همراه می شوند و به نوعی دنگ سوخت را پرداخت می کنند. این ایده ها که در سال های اخیر مورد استفاده و استقبال اهالی سفر قرار گرفته است؛ هم به کاهش هزینه های مسافران کمک می کند و هم پول سوخت رانندگانِ عموما تک سرنشین تا حدی تعدیل می شود. سایت هایی وجود دارند که خدماتی برای رانندگان و مسافران در نظر گرفته اند و مسافران و رانندگان با کمترین هزینه، مسیرهای مشترک را همراه می شوند و به نوعی دنگ سوخت را پرداخت می کنند و چک کردن مداوم سایت ها و اپلیکیشن های تخفیف بلیط هم می تواند از دیگر راه های کاهش هزینه جابه جایی به حساب آید. دیدار و هم کلام شدن با مردم، آشنایی بیشتر با ویژگی های مقصد سفر از امتیازات پیاده روی، علاوه بر سیو کردن پول است. در شهرهای بزرگ و برای دیدن جاهای مختلف، پیاده روی به تنهایی جوابگو نیست؛ بنابراین آشنایی با خطوط مترو و اتوبوسرانی و سایر خطوط حمل و نقل عمومی و استفاده از آن ها، گزینه مکمل خوبی برای دیدن جذابیت های شهر است. دریافت دربستی، تاکسی تلفنی یا تاکسی های اینترنتی به جز در موارد ضروری، عامل مهمی در بالا رفتن خرج سفر به حساب می آید؛ چرا که این مخارج به صورت روزانه بوده و در نهایت می بینید که مبلغ بالایی به این ها اختصاص داده شد.

عبوری: حضور در خروجی شهرها و همراه شدن با وسیله های عبوری، با رعایت نکات ایمنی و در شرایط خاص نیز می تواند از کم هزینه ترین راه های جابه جا شدن در سفر باشد. توجه کنید که این مورد در زمان مناسبی از روز و با احتیاط خاصی باید انجام شود. دریافت دربستی، تاکسی تلفنی یا تاکسی های اینترنتی بجز در موارد ضروری، عامل مهمی در بالا رفتن خرج سفر به حساب می آید.

گشت ارزان در شهر: نخستین پیشنهاد برای گشتن کم هزینه و بهتر بگویم بدون هزینه در اماکن مقصد، پیاده روی است. پیاده روی باعث می شود با آرامش و دقت بالا از زیبایی ها لذت ببرید. سفر با دوچرخه هم یکی از راه های کم کردن هزینه های اصلی سفر به شمار می آید.

اقامت ارزان در سفر

مخارج اقامت و اصطلاحا جای خواب از مهمترین هزینه سفر بوده، اما راه های فراوانی برای کاهش این مورد از هزینه های اصلی سفر وجود دارند. در ادامه به چند تکنیک کاهش هزینه شب مانی های سفر اشاره می کنم.

چادر زدن: اگر اهل کمپ کردن و شب مانی در دل طبیعت هستید، چادر زدن بهترین روش برای کاهش هزینه سفر است. با رعایت نکات ایمنی و انتخاب محیط مناسب در دل طبیعت می توانید حتی لذت سفر را با خوابیدن در کنار دریا، دل کوه، جنگل یا روی ماسه های کویر دو چندان کنید. این روش اقامت با شرایط خاصی همراه است. همانطور که اشاره شد، رعایت ایمنی از جهت خطرات حیوانی و انسانی، ریزش کوه، شن های روان، مسیل رودخانه و دقت به جر و مد دریا بسیار مهم است. همچنین، اگر سفر شما طولانی مدت است برای همه سفر نمی شود کمپ کرد؛ بهتر است هر چند روز یکبار به هاستلی یا مکانی شهری بروید که هم به شارژ موبایل و وسایل برقی بپردازید و هم استراحی کم دردسرتر برای ریکاوری و ذخیره انرژی برای کمپینگ (camping) بعدی داشته باشید. اما از جهتی با هزینه اولیه تهیه لوازم کمپینگ به ویژه چادر روبرو هستید که البته یک بار هزینه کردن برای مدت طولانی کافی است.

هاست: اصطلاحی است به معنی میزبان؛ یعنی در مقصد، فرد یا افرادی میزبان شما می شوند. می توانید از دوستانتان بخواهید شاید بتوانند در مقصد میزبان شما شوند یا از طریق سایت هایی مانند کوچسرفینگ (couchsurfing) درخواست هاست (host) کنید. البته در روبرو با این مورد، رعایت ادب، صحبت های شیرین و تبادل تجربه، آشپزی یا هنری اگر بلد هستید و مهمتر از این ها، اعلام تعداد روزهایی که قصد اقامت دارید، اهمیت بالایی دارد. اگر هدیه ای هرچند کوچک تقدیم کنید، روابط بهتر هم می شود. ساعت خواب، اجازه استفاده از حمام و وسایل و خلاصه سایر قوانین خانه میزبان را جویا شوید.

هاستل: مورد دیگری که برای اقامت ارزان وجود دارد؛ هاستل است. عموما خانه های نسبتا بزرگی هستند که در آن ها تخت یا فضای کوچکی به مسافر در قبال مبلغ کمی ارائه می شود. این مبلغ قطعا از اتاق های هتل خیلی ارزان تر است، اما به نسبت تمیزی، کیفیت و امکانات هاستل بهای یک شب ماندن در این اماکن بالا پایین می شود. هاستل (hostel) علاوه بر هزینه پایین، فضایی صمیمی دارد که باعث می شود بتوانید دوستانی هم فاز از سراسر دنیا پیدا کنید. این خود، آشنایی با فرهنگ دیگر کشورها و انگیزه سفرهای بعدی هم می شود. با دقت به این سه مورد، اقامتی ارزان تر، همراه با صمیمیت بیشتری در سفر خود تجربه کنید.

کاهش هزینه شکم در سفر

خوراک، از مهمترین هزینه های اصلی سفر به شمار می رود که اگر آشپزی کنید، اگر شکم تان را کنترل کنید و اگر با استفاده از اینترنت و پرس و جو از محلی ها به رستوران های ارزان دست پیدا کنید؛ با کاهش چشمگیر این بخش از هزینه های سفر رو به رو می شوید. هزینه های خورد و خوراک در سفر و راه های کاهش آن در ادامه تشریح می شود.

آشپزی: بهترین راه برای کاهش هزینه های سفر، آشپزی است. اگر دسترسی به این مورد داشته باشید، علاوه بر ذخیره پول از غذای سالم و حتی لذت آشپزی بهره مند می شوید. اگر در طبیعت هستند لذت، آشپزی به اضافه یک خوراک روی آتش در کمال آرامش به همراه سیروپ عشق، حتما از غذاهای آماده و کسروی بهتر است.

کنترل شکم: شکمتان را کنترل کنید. در اینجا فقط بحث کاهش هزینه ها نیست. سلامتی در سفر بسیار مهم بوده، چراکه لذت سفر به سلامتی جسم بسیار وابسته است. خوراکی های خیابانی متعدد اگر سالم هم باشند، ممکن است به دلیل عدم شناخت از طبع آن ها، مزاج ما را بر هم بزنند. گشت و گذار در شهر و برخورد با ایستگاه های خوراکی دل هر بیننده ای را به تست کردن جذب می کند. کمتر بخورید که سنگین نشوید و جیبتان هم سبک نشود.

رستوران های ارزان و سالم: از دوستان مقصد و محلی ها، به خصوص مغازه دارها آدرس رستوران بپرسید. بعضی از آن ها به دلیل فاصه زیاد با منازلشان ناهار را حوالی کسب و کار میل می کنند. آن ها حتما می توانند گزینه سالم، خوشمزه و ارزانی به شما معرفی کنند. گاهی رفتن به رستوران، آن هم رستوران های مناسب فرصت گشتن را بیشتر می کند. کمک به اقتصاد مقصد هم هست.

همراه داشتن خوراکی های کم حجم و مقوی: بعضی خوراکی های خشک و مغذی و البته سبک را در کوله همراه سفر داشته باشید که در بعضی موارد که به غذا دسترسی ندارید یا برای میان وعده از آن ها استفاده کنید.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: همگردی

به "راهکارهایی مفید برای کم کردن هزینه های اصلی سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی مفید برای کم کردن هزینه های اصلی سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید