شش بنای تاریخی به وسیله مزایده الکترونیکی واگذار شد

به گزارش نقد و بررسی سینما، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار و گزارش های واصله، شش بنای تاریخی به وسیله مزایده الکترونیکی واگذار شد.

شش بنای تاریخی به وسیله مزایده الکترونیکی واگذار شد

مزایده صندوق توسعه و احیای میراث فرهنگی برای اولین بار به صورت مجازی و الکترونیکی و به وسیله سامانه ستاد الکترونیکی دولت برگزار گردید. در نخستین مزایده الکترونیکی بناهای تاریخی کاروانسرای جانانلوی کلیبر، کاخ ناصرالدین میرزای تهران، گراند هتل قزوین، خانه ضرابی و کوشک چشمه علی دامغان، حمام ارامنه همدان به مزایده گذاشته شد. این مزایده با محدودیت متقاضی روبرو بوده و چهار بنا مجدد به دوره بعد موکول شده است.

در این باره حسین ساری، مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی الکترونیکی شدن مزایده ها را باعث جلوگیری از صرف هزینه های بی مورد، رعایت عدالت، دسترسی همگانی، افزایش سرعت و دقت دانست.

ساری بعلاوه دلیل عدم استقبال از مزایده الکترونیکی را ناشی از عدم آگاهی کامل متقاضیان و برگزار نمایندگان دانست و گفت: مخاطبان صندوق درباره فرآیند واگذاری به بخش خصوصی مانند ما عادت به مزایده الکترونیکی نداشتند اما چون بناست که از این به بعد مزایده ها الکترونیکی باشد آموزش های لازم داده خواهد شد و کوشش می کنیم بعضی نقاط ضعف در دوره های بعد تکرار نگردد.

به این ترتیب با توجه به برگزاری الکترونیک مزایدات به وسیله سامانه ستاد ایران زمان بندی فرآیند مزایده شفاف و اعلام شد. براساس این برنامه ریزی بطور مداوم و ماهانه مزایدات متعددی در مورد بناهای تاریخی برگزار گردید که اولین دوره این مزایده الکترونیکی در آبان انجام گرفت. البته علاقمندان به سرمایه گذاری می توانند با مراجعه به سایت صندوق توسعه و احیا اطلاعات مورد احتیاج خود را به وسیله مراجعه به کاتالوگ مجازی دریافت نمایند.

از آنجا که بازسازی و بهره برداری 670 بنای تاریخی در اختیار وزارت میراث فرهنگی است و صندوق احیا وظیفه واگذاری آنها را برعهده دارد؛ از این به بعد صندوق احیا تمام مزایدات خود را در سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) به نشانی Setadiran.ir برگزار می نماید.

به همین دلیل کلاس های آموزشی روزانه نیز به وسیله مرکز آموزش سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برگزار می گردد و افراد می توانند با ثبت نام به آن مراجعه نموده و این فرآیند را آموزش ببینند.

در مورد دوره های آموزشی اختصاصی رایگان شرایط اینگونه است که همه دستگاه های اجرایی در صورت احتیاج به دوره های آموزشی به صورت اختصاصی می توانند به وسیله منوی تیک تینگ (موجود در کارتابل ها) درخواست دوره آموزشی خود را ارسال نموده تا بعد از آنالیز درخواست به وسیله کارشناسان مربوطه، هماهنگی لازم جهت برگزاری دوره انجام گردد.

به صورت روزانه از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 10 برای دستگاه های اجرایی و از ساعت 14 تا 15 برای بخش خصوصی به صورت آنلاین برگزار می گردد و افراد می توانند به وسیله لینک موجود در آن شرکت نمایند. این لینک به صورت https://online5.magamooz.com/lmssetadiran قابل دسترسی است.

منبع: همگردی

به "شش بنای تاریخی به وسیله مزایده الکترونیکی واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شش بنای تاریخی به وسیله مزایده الکترونیکی واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید