شکنجه شدید ولیعهد سابق عربستان در بازداشتگاه

به گزارش نقد و بررسی سینما، شبکه تلویزیونی ان. بی. سی از شکنجه شدید محمد بن نایف، ولی عهد سابق سعودی در یک بازداشتگاه مخفی و وخامت شرایط جسمانی وی اطلاع داد.

شکنجه شدید ولیعهد سابق عربستان در بازداشتگاه

به گزارش نقد و بررسی سینما، شبکه آمریکایی ان. بی. سی گزارش داد که بن نایف در بازداشتگاه به شدت مورد شکنجه جسمی نهاده شد؛ به طوری که بدون یاری قادر به راه رفتن نیست.

این شبکه تلویزیونی آمریکا به نقل از دو منبع مطلع سعودی اضافه کرد: از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخواست شده تا برای یاری به محمد بن نایف مداخله کند.

منابع مطلع سعودی درباره شرایط جسمانی بن نایف می گویند که وزن او به علت شکنجه ها بیش از 23 کیلوگرم کاهش پیدا کرد و به تنهای قادر به راه رفتن نیست.

ولیعهد سابق سعودی در یک مجتمع دولتی در نزدیکی کاخ الیمامه در ریاض بازداشت است. محمد بن نایف در سال 2017 با پسرعمویش شاهزاده محمد بن سلمان، ولی عهد کنونی عربستان جایگزین شد و از زمان بازداشتش در مارس سال گذشته در انظار عمومی مشاهده نشده است.

بنا به گزارش بعضی روزنامه ها و نزدیکان محمد بن نایف، وی به مدت شش ماه در حبس انفرادی بود که در این مدت تحت شکنجه نهاده شده است و از ناحیه پا آسیب دیده است.

چندی پیش روزنامه ساندی تایمز در گزارشی مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای آزادی محمد بن نایف ولیعهد سعودی تحت فشار قرار گرفته است.

در همین حال دو هفته پیش هم خبر هایی در فضای مجازی و بویژه در حساب کاربری حقوقدانان وفعالان سعودی درباره بازداشت ارتشبد عبدالعزیز الهویرینی رئیس دستگاه امنیتی عربستان سعودی ومدیر کل بازپرسی عمومی منتشر شد.

الهویرینی از نزدیکان محمد بن نایف شاهزاده سابق سعودی است که اکنون در بازداشت به سر می برد. الهویرینی 21 ژوئیه 2017 با سمت وزیر و حفظ مدیر کل بازپرسی عمومی به اسم رئیس دستگاه امنیتی عربستان سعودی انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: جام جم آنلاین

به "شکنجه شدید ولیعهد سابق عربستان در بازداشتگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکنجه شدید ولیعهد سابق عربستان در بازداشتگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید