فقدان حقیقت و صداقت باعث از دست رفتن جان آمریکایی ها شد

به گزارش نقد و بررسی سینما، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا که بعد از دولت ترامپ به کار خود در دولت بایدن ادامه می دهد، گفت به احتمال بسیار زیاد فقدان حقیقت و صداقت در یک سال گذشته در قربانی شدن آمریکایی ها بر اثر کرونا دخیل بوده است.

فقدان حقیقت و صداقت باعث از دست رفتن جان آمریکایی ها شد

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، آنتونی فائوچی متخصص شناخته شده بیماری های عفونی در آمریکا گفت فقدان حقیقت در یک سال گذشته باعث از دست رفتن جان مردم در این کشور شد.

او در مصاحبه با شبکه سی ان ان در پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا فقدان صداقت و حقیقت در از دست رفتن جان ها در یک سال گذشته دخیل بوده، گفت: می دانید که به احتمال بسیار زیاد همینطور بوده. فکر می کنم شاهد چنین چیزی وقتی قدم در مسیری می گذاری که بر اساس هیچ علمی نیست، خواهی بود. این اصلا مفید نیست، به ویژه وقتی در شرایط تقریباً بحرانی با تعداد موارد ابتلا، بستری و فوتی ما هستید.

وی در ادامه بدون نام بردن از ترامپ گفت: وقتی آغاز به گفتن چیز هایی می کنید که به لحاظ پزشکی و علمی معنایی ندارند (این مسئله رخ می دهد). این به وضوح مفید نیست.

فائوچی سپس در اشاره به عملکرد دولت سابق در مبارزه با کرونا گفت: رویکرد مبارزه با کرونا در یک سال گذشته پر از تفرقه بوده است. بر کسی پوشیده نیست. ما اختلافات زیادی داشتیم. حقایقی که بسیار بسیار واضح بودند، مورد تردید قرار دریافتد. مردم به چیزی که مقامات بهداشتی می گفتند اعتمادی نداشتند. تفرقه زیادی وجود داشت، ماسک موضوعی سیاسی شده بود.

به گزارش هیل، این متخصص ارشد که سال گذشته بعد از قرار دریافت در کارگروه ویژه مقابله با کرونای کاخ سفید در مرکز توجهات نهاده شد، بار ها با دونالد ترامپ بر سر مسائل مختلف به اختلاف برخورد. ترامپ اغلب همه گیری را دست کم می گرفت و علناً توصیه های بهداشتی و علمی فائوچی را با اظهارات بی اساس زیر سوال می برد.

فائوچی همچنین روز پنجشنبه در جلسه مطبوعاتی کاخ سفید که مدت ها بود از حضور در آن در دوره ترامپ اجتناب می کرد، حاضر شد و گفت کار کردن با بایدن برای او آزادی بخش است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در سخنانی از کاخ سفید در مورد ویروس کرونا و برنامه های خود برای مقابله با این ویروس در کشورش صحبت کرد.

بایدن در صحبت های خود با اشاره به این مسئله که شرایط کرونایی کشورش قبل از اینکه بهتر گردد، بد تر خواهد شد گفت: ممکن است تلفات کرونا در آمریکا از 500 هزار نفر فراتر رود.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی از سخنانش با اشاره به نقش آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی کشورش در مهار کرونا گفت: برنامه ما بازگرداندن اعتماد مردم است. ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که دانشمندان و متخصصان بهداشت عمومی به روشنی با شما صحبت نمایند. به همین دلیل صحبت های دکتر فائوچی را بار دیگر بیشتر خواهید شنید.

بایدن که در اولین روز کاری برنامه های خود را بیشتر به ویروس کرونا اختصاص داد، چندین دستور اجرایی را نیز به امضا رساند.

تقویت زنجیره تأمین، ایمن نگه داشتن کارکنان، ترویج سفر های ایمن، رویکرد ملی در مورد انجام آزمایشات کرونا، فعال سازی قانون مصوب تولیدات دفاعی برای واکسن و تجهیزات محافظت شخصی و ... از جمله موضوعات دستورات اجرایی بایدن بودند.

این در حالی است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا هم پیش بینی نموده که ظرف روز های آینده بیش از صدهزار نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست می دهند.

بر اساس نتایج ترکیبی 37 پیش بینی مستقل که روز چهارشنبه توسط این مرکز منتشر شده است، ظرف یک ماه آینده، هر هفته بین 22500 تا 23300 آمریکایی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جانشان را از دست خواهند داد.

مطابق این پیش بینی ها، ظرف 24 روز اول تشکیل دولت جو بایدن چیزی بین 465 تا 508 هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری کووید-19 فوت خواهند کرد.

ظرف دو هفته اول سال 2021، بیش از 38 هزار آمریکایی در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان با وجود توزیع واکسن کرونا روندی افزایشی را طی می نماید.

آیروین ردلندر مدیر مرکز ملی آمادگی در برابر فجایع در دانشگاه کلمبیای آمریکا در این خصوص گفت، نحوه مواجهه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با این بیماری به هزاران مورد مرگ قابل پیشگیری منجر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فقدان حقیقت و صداقت باعث از دست رفتن جان آمریکایی ها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقدان حقیقت و صداقت باعث از دست رفتن جان آمریکایی ها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید