خبرنگاران البخیتی: سعودی از فرودگاه ها برای حمله به یمن استفاده می نماید

به گزارش نقد و بررسی سینما، تهران- خبرنگاران- عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن که کشورش همچنان آماج حملات و تجاوز ائتلاف سعودی است، با تاکید به اینکه سعودی از فرودگاه های عربستان برای حمله به یمن استفاده می نماید، به شرکت های هواپیمایی برای استفاده از این فرودگاه ها هشدار داد.

خبرنگاران البخیتی: سعودی از فرودگاه ها برای حمله به یمن استفاده می نماید

محمد البخیتی روز چهارشنبه در توئیتی نوشت: به شرکت های هواپیمایی توصیه می کنیم از فرودگاه های عربستان استفاده نکنند زیرا از این فرودگاه ها برای اهداف نظامی در حمله به یمن و محاصره آن استفاده می گردد.

وی همچنین هشدار داد که این فرودگاه ها هدف قانونی و مشروع حمله نیروهای یمنی هستند.

عضو ارشد جنبش انصارالله گفت: یمن خواستار توقف جنگ و بر قراری صلح است اما توقف یکجانبه جنگ را نمی پذیریم.

البخیتی بر دفاع از کشورش و ایستادگی در برابر متجاوزان تاکید نمود و اضافه کرد: ما همان گونه که خواستار صلحیم، مرد جنگ نیز هستیم.

منابع یمنی روز چهارشنبه از هدف قرار دادن آشیانه هواپیماهای جنگی عربستان در فرودگاه ابها با استفاده از 4 فروند پهپاد صماد 3 و قاصف2k خبر دادند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: سعودی ها از این فرودگاه برای حمله به مردم یمن استفاده می کردند و به همین دلیل هدف نهاده شد.

وی اضافه کرد: رژیم متجاوز سعودی تمام هشدارهای قبلی و مکرر ما را برای استفاده از فرودگاه های غیرنظامی برای اهداف نظامی نادیده می گیرد. این هدف گیری در پاسخ به ادامه بمباران هوایی و ادامه محاصره وحشیانه کشورمان صورت می گیرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید نمود :تا زمانی که تهاجم و محاصره ادامه داشته باشد حملات هم ادامه خواهد داشت که خداوند می فرماید هرکس به شما حمله کند ، مانند او به او حمله کنید.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. براثر این تجاوز تا به امروز هزاران یمنی کشته شدند.

مقام های نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو می باشند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران البخیتی: سعودی از فرودگاه ها برای حمله به یمن استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران البخیتی: سعودی از فرودگاه ها برای حمله به یمن استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید