صنایع همکار با برق تبریز در پیک تابستان 1400 مورد تقدیر قرار گرفتند

به گزارش نقد و بررسی سینما، خبرگزاری خبرنگاران- صنایع همکار با برق تبریز در ایام پیک تابستان 1400 طی آیینی با حضور معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

صنایع همکار با برق تبریز در پیک تابستان 1400 مورد تقدیر قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر طی سفر یک روزه به تبریز، در آیین تجلیل از صنایع همکار برق در تبریز و استان ضمن قدردانی از همکاری ها و صبوری واحدهای فراوریی و صنعتی در ایام پیک تابستان 1400 گفت: مجموعه توانیر برای مقابله با پیک بار تابستان 1400 تمام تدابیر را اندیشیده بود. براساس این فرض ها، ما حدود 10 تا 12 هزار مگاوات فراوری برقابی و 50 هزار مگاوات فراوری برق حرارتی داشتیم و سرجمع مصرف ما در کشور چیزی بالغ بر 65 تا 67 هزار مگاوات بود ولی بعضی اتفاقات نادر و خشکسالی و گرمای هوای بی سابقه در 50 سال گذشته در کشور رخ داد و شرایط نوی حاکم شد.

رخشانی مهر اضافه کرد: ما با سه چالش مهم به طور همزمان روبرو شدیم. از سویی در اثر شرایط خاص آب و هوایی، 60 درصد از فراوری برقابی خود را از دست دادیم. از سوی دیگر شاهد افزایش 2 درجه ای دما به طور میانه در سطح کشور بودیم و هر درجه افزایش دما، 1800 مگاوات بر مصرف کل کشور می افزاید. سومین عاملِ شدت یافتن مشکل تامین برق، مصرف نزدیک به 2 هزار مگاواتی دستگاه های رمز ارز بود که این عوامل اثرات دومینویی مسائل برق و مصرف برق را موجب شد.

وی خطاب به صنایع همکار در این ایام خاطرنشان شد: از اینکه طی تابستان 1400، صبوری به خرج دادید و شرایط سخت را تحمل کردید متشکر و ممنونم.

وی یادآور شد: آنچه در زمستان با آن روبرویم بخش بزرگی از آن به خارج از وزارت نیرو مربوط است و به بالارفتن مصرف گاز بخش خانگی باز می گردد. در اثر این اتفاق، مصرف گاز نیروگاه ها با محدودیت روبرو می گردد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در سرانجام با اشاره به طرح های نو تشویقی توانیر برای صنایع همکار از آنها خواست تا هر چه بیشتر در این طرح ها مشارکت نمایند. وی اضافه کرد: طرحی برای شهرک های صنعتی در نظر گرفته ایم. 5 هزار مگاوات مصرف برق شهرک های صنعتی در کشور است. واحدهای صنعتی می توانند در زمینه دستگاه های فراوری برق پراکنده، Distributed) Generation) سرمایه گذاری نمایند و تعرفه ها طوری معین خواهد شد که به نفع این صنایع باشد و ضوابط آنها به زودی اعلام می گردد.

در سرانجام این آیین، شرکت توزیع نیروی برق تبریز از واحدهای صنعتی خدمات صنعتی تراکتورسازی، پالاز موکت، ریخته گری سهند آذرین، فراوری پیستون ایران و شیشه آذر به عنوان صنایع همکار در پیک تابستان 1400 تقدیر به عمل آورد. ایازی خبرگزاری نقد و بررسی سینما در آذربایجانشرقی

منبع: خبرگزاری آریا

به "صنایع همکار با برق تبریز در پیک تابستان 1400 مورد تقدیر قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع همکار با برق تبریز در پیک تابستان 1400 مورد تقدیر قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید