ظرفیت باتری و پردازنده گلکسی S23 اولترا سامسونگ فاش شد

به گزارش نقد و بررسی سینما، سامسونگ در گلکسی S22 اولترا وظیفه بسیار سنگینی را بر دوش داشت تا بتواند برترین های سری گلکسی S و نوت را در یک گوشی هوشمند پرچم دار به کاربران ارائه کند. گلکسی S22 اولترا پیروز شد با قابلیت های بسیار خوب نظیر نمایشگر 6.8 اینچی سوپر امولد، پشتیبانی از قلم S-Pen، چیپست اگزینوس 2200 یا اسنپدراگون 8 نسل 1، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی کاربران را به وجد بیاورد. در گلکسی S23 اولترا سال 2023 سامسونگ اما قضیه به این شکل نخواهد بود. ما انتظار تغییرات چندانی را در این گوشی هوشمند پرچم دار نداریم، ولی سامسونگ میخواهد در فرمول طراحی این گوشی اصلاحاتی ایجاد کند. این شرکت بزرگ فناوری طبیعتاً بعضی از قطعات سخت افزاری S22 اولترا را جایگزین خواهد نمود و از بعضی دیگر به همان شکل در نسل بعدی قدرتمندترین گوشی هوشمندش بهره می برد.

ظرفیت باتری و پردازنده گلکسی S23 اولترا سامسونگ فاش شد

ظاهراً سامسونگ برای گلکسی S23 اولترا از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مشابه گلکسی S22 اولترا استفاده خواهد نمود. اگرچه با این تفاسیر پرچم دار بعدی این شرکت ظرفیت باتری بیشتری نخواهد داشت، اما از نظر تئوری باید به لطف ارتقاء سایر قطعات، عملکرد بالاتر و بازده انرژی بهتر شارژدهی بیشتری را به کاربران ارائه دهد. یکی از اجزایی که قطعاً در گلکسی S23 اولترا جایگزین خواهد شد، تراشه آن است.

همانطور که ممکن است شنیده باشید، این احتمال وجود دارد که سری گلکسی S23 به طور انحصاری از چیپست های کوالکام استفاده کند. سامسونگ در حال حاضر میخواهد ساخت تراشه های اگزینوس خود را برای S23 اولترا متوقف کند و به کاربران علاقمند به این گوشی پرچم دار خود در سراسر دنیا تجربه کاربری تراشه اسنپدراگون را ارائه دهد.

با توجه به سرعت بالای تکامل صنعت موبایل، شایعات اکنون ادعا می نمایند که گلکسی S23 اولترا از چیپست نسل بعدی اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بهره می برد. طبق گزارش ها تراشه تازه کوالکام اواخر سال جاری در گوشی یک برند دیگر معرفی می گردد، اما هر زمان که گلکسی S23 اولترا آماده عرضه به بازار در سه ماهه اول 2023 باشد، باید قدرت آن را تامین کند.

اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که پردازنده این تراشه از طراحی بسیار متفاوتی نسبت به نسل های قبلی بهره می برد. در این پردازنده 4 هسته ای ظاهراً قرار است یک هسته Cortex-X3، دو هسته Cortex-A720، دو هسته Cortex-A710 و 3 هسته Cortex-A510 استفاده شوند. در کنار این پردازنده، یک پردازنده گرافیکی Adreno 740 نیز به انجام وظیفه خواهد پرداخت. بعلاوه طبق گزارش ها، TSMC چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 را با لیتوگرافی 4 نانومتری فراوری خواهد نمود.

سیستم دوربین این گوشی هوشمند نیز ظاهراً با تغییراتی همراه خواهد شد. اول از همه باید به سنسور اصلی شایعه شده 200 مگاپیکسلی S23 اولترا اشاره کنیم که هنوز معرفی نشده است. در حال حاضر تنها دو سنسور 200 مگاپیکسلی گوشی هوشمند وجود دارد: ISOCELL HP1 و HP3 که هر دو به وسیله سامسونگ فراوری شده اند. HP3 یک سنسور میان رده است و سنسور HP1 در موتورولا X30 پرو یا اج 30 اولترا به کاربران عرضه خواهد شد. این سنسور تازه به احتمال زیاد ISOCELL HP2 نام دارد که پیش بینی می گردد دارای پیکسل های 0.60 میکرومتری باشد.

از سوی دیگر گفته می گردد که گلکسی S23 اولترا دوربین پریسکوپی با زوم 10 برابری را حفظ خواهد نمود. البته استفاده از فناوری نسل قبلی به معنی عدم پیشرفت کیفیت تصاویر نیست، زیرا غول فناوری کره ای احتمالاً کیفیت تصاویر را با روش های دیگری افزایش خواهد داد. سری گلکسی S23 آینده سامسونگ باید شامل یک مدل پایه، پلاس و اولترا باشد. البته هنوز فاصله زمانی بسیار زیادی تا رونمایی از این گوشی های هوشمند داریم و انتظار می رود که در ماه های آینده خبرهای دقیق تری در این مورد منتشر گردد.

منبع: Sammobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "ظرفیت باتری و پردازنده گلکسی S23 اولترا سامسونگ فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت باتری و پردازنده گلکسی S23 اولترا سامسونگ فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید