مرز آمریکا، کانادا برای یک ماه دیگر بسته می ماند

به گزارش نقد و بررسی سینما، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اعلام نموده است که کانادا و آمریکا طی توافق دیگری قصد دارند مرز مشترک خود را تا 30 روز دیگر بسته نگه دارند؛ او بعلاوه گفته است که این کار درستی است. لازم به ذکر است مرز زمینی آمریکا-کانادا برای اولین بار دو ماه و اندی پیش جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته شد.

مرز آمریکا، کانادا برای یک ماه دیگر بسته می ماند

قرار بر این بود که مرز 20 ماه می باز گردد اما در توافق تازه تا 21 ماه ژوئن همچنان بسته خواهد ماند. آقای ترودو بعلاوه بیان نموده است که نخست وزیران استانهای مختلف مایل به ادامه محدودیت های مسافرتی هستند. در عین حال، مسافرت های ضروری و تجارت همچنان ادامه خواهد داشت. از مصادیق مسافرت ضروری عبارت اند از:

  • سفر برای کار یا تحصیل در کانادا؛
  • پشتیبانی از زیرساخت های مهم منجمله خدماتی که برای سلامت، امنیت و ایمنی کانادایی ها لازم است؛
  • خدمات مالی و زنجیره تامین؛ و
  • پیوستن به خانواده؛ البته به جز سفر به قصد بازدید از خانواده.

کامیون ها و قطارها می توانند برای رساندن غذا، سوخت و دارو به هر دو کشور از مرز تردد نمایند. تمام سفرهای غیر ضروری به ویژه گردشگری و بازدید از خانواده ممنوع خواهد بود. محدودیت های مسافتی بعلاوه شامل پناهجویانی خواهد شد که قصد رد شدن از مرزهای غیررسمی نظیر Roxham Road با پای پیاده را دارند.

جاستین ترودو بعلاوه گفته است که سفرهای غیرضروری تا چندین ماه پیش رو همچنان ممنوع خواهد بود. از طرف دیگر، پرزیدنت دانلد ترامپ مایل به بازگشایی این مرز است. کانادا ظاهرا در مبارزه با کرونا عملکرد بهتری از ایالات متحده دارد حتی اگر عامل جمعیت را هم در نظر بگیریم.

تا کنون در کانادا بیش از 79000 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که البته عمدتا در استان های کبک و انتاریو بوده اند؛ از این تعداد حدود 6000 نفر جان خود را از دست داده اند. از سوی دیگر در ایالات متحده که جمعیت آن حدود 9 برابر کاناداست 1.56 میلیون به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد 92000 تسلیم کرونا شده و جان خود را از دست داده اند.

ایالات متحده در همه گیری کرونا رویکرد سختگیرانه ای در قبال مهاجرت اتخاذ نموده است و اخیرا بعضی از انواع مهاجرت را منتفی اعلام نموده است. کانادا اما همچنان به درخواست های مهاجرت مالی/خانوادگی و هم درخواست مهاجرت نیروی کار خارجی موقت و دانشجویان بین المللی رسیدگی می نماید.

منبع: ویزا موندیال

به "مرز آمریکا، کانادا برای یک ماه دیگر بسته می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرز آمریکا، کانادا برای یک ماه دیگر بسته می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید