قصه گویی خود را در مسابقه نقال شو به چالش بکشید

به گزارش نقد و بررسی سینما، سومین جشنواره آوای صلح، نقالان کوچک با معرفی بهترین های بخش های فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقه استعدادیابی نقال شو به کار خود انتها داد.

قصه گویی خود را در مسابقه نقال شو به چالش بکشید

سومین جشنواره آوای صلح در بخش های اصلی نقالی، داستان نویسی و نقاشی ویژه بچه ها و نوجوانان از 15 تا 19 آذرماه برگزار گردید. در اختتامیه این جشنواره، علاوه بر نماینده دبیرکل سازمان ملل و مدیر سازمان دنیای غذا به عنوان میهمانان ویژه، هنرمندان کوچک، دیپلمات ها و اهالی فرهنگ و هنر نیز حضور داشتند.

در این مراسم از تلاشگران برتر رشته های نقالی، نقاشی، شاهنامه خوانی و داستان نویسی تجلیل شد و بعلاوه از پوستر مسابقه استعدادیابی نقال شو که با موضوع روایتگری و قصه گویی، پرده برداری شد. محمد غفاری، تهیه نماینده این مسابقه هدف طراحی این مسابقه را زنده کردن فرهنگ داستان گویی و تفریح خردمندانه ایرانی بیان کرد.

او اضافه نمود:

در مرحله نخست، تمام فارسی زبانان دنیا که در یکی از رشته های موسیقی، بازیگری، عروسک گردانی، نقالی، خوانندگی و هنرهای نمایشی، خود را در حد استعدادهای دنیا می دانند، می توانند در این مسابقه شرکت نمایند. این مسابقه که در گروه سفیران صلح و دوستی طراحی شده است، جهت پخش در فضای مجازی و احتمالا در یکی از شبکه های صدا و سیما فراوری خواهد شد.

برپایی نمایشگاه نقاشی بچه ها با موضوع صلح از کشورهای ایتالیا، هند، آلمان و ایران (با همکاری سازمان ملل و برنامه دنیای غذا)، کمپین بیمار نادر تنها نیست (با همکاری بنیاد بیماری های نادر) و انجمن دیابت ایران برگزار گردید و مسابقه استعدادیابی در حوزه داستان گویی و نقالی با موضوع صلح و دوستی از برنامه های جانبی این رویداد فرهنگی بود.

جشنواره آوای صلح که اولین و سومین دوره آن در ایران و دومین آن در ایتالیا برگزار گردیده، درصدد ارتقای فرهنگ و هنر سنتی و دیرینه روایتگری، قصه گویی، نقالی و بعلاوه تقویت اشتراکات فرهنگی و آداب و رسوم منطقه اکو است. تقویت هنر نقالی با هدف ایجاد انگیزه و پرورش داستان پردازان جوان، حفظ آثار ناملموس میراث معنوی، تقویت اشتراکات فرهنگی و معنایی و تاثیر آن در صلح دنیای، احیا و ترویج اشعار مفاخر ادبی در دنیا و ارتباط آن با صلح دنیای و زندگی امروز، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

منبع عکس: ایرنا

منبع: کجارو / ایرنا

به "قصه گویی خود را در مسابقه نقال شو به چالش بکشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه گویی خود را در مسابقه نقال شو به چالش بکشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید