لاوروف: روسیه از بی میلی آمریکا برای مذاکرات دو جانبه متاسف است

به گزارش نقد و بررسی سینما، وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد کشورش از اینکه آمریکا تمام کوشش خود را برای ادامه گفت و گوهای سازنده با مسکو انجام نمی دهد، متاسف است.

لاوروف: روسیه از بی میلی آمریکا برای مذاکرات دو جانبه متاسف است

به گزارش نقد و بررسی سینما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه ای با تلویزیون های چین، ویتنام و فونیکس در حاشیه سفرش به چین و ویتنام گفت: آمریکا معتقد است که روسیه روابط دو جانبه را خراب نموده ست و باید رفتارش را تغییر دهد. هنگامی که چنین بیانیه هایی در کنگره آمریکا اظهار می شوند من می توانم آنها را درک کنم زیرا آنها در حال استفاده کردن از تمام ابزارهایشان برای رسیدن به اهداف سیاسی داخلی هستند. اما هنگامی که چنین اظهاراتی در جلسات مذاکره خصوصی تر بیان می شوند نمی گردد نتیجه دیگری گرفت جز اینکه طرف آمریکایی قصد ندارد به صورت سازنده کار کند.

لاوروف بار دیگر تمایل روسیه به مذاکره با آمریکا را یادآور شد و اظهار داشت که این گفت وگوها باید بر پایه تعادل منافع باشند نه در اولتیماتوم ها.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: من بار دیگر تکرار می کنم که ما تمایل به مذاکرات سازنده با آمریکا را داریم، اگر این کشور آماده مذاکرات مساوی و برابر است. حل مسائل باید بر اساس تعادل منافع صورت گیرد نه اولتیماتوم ها.

او همچنین تأسف خود را نسبت به اینکه اختلافات داخلی آمریکا باعث تأثیر منفی بر روی مذاکرات این کشور با روسیه بر سر ثبات استراتژیک شده است، ابراز کرد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: این باعث تأسف است که اختلافات داخلی آمریکا دامن گیر گفت وگوهای ثبات استراتژیک ما شده است و این ثبات بزرگترین لایه برای امنیت بین المللی است.

بنا به گفته های لاوروف آمریکا در خصوص معاهده پیمان نیروهای هسته ای میان برد (آی ان اف) موضع غیر سازنده و حتی مخربی به خود گرفته است.

او در این مورد گفت: آمریکایی ها می خواهند هیچ چیزی را نبینند، آنها میگویند روسیه باید تحت کنترل آمریکا موشک 9 ام 729 خود را نابود کند. این رفتار زیاد مؤدبانه نیست به خصوص هنگامی که آمریکا با کشورهای کوچک تر از روسیه چنین رفتاری می نماید.

لاوروف هم چنین اضافه نمود که نیروهای آمریکایی که در روابط آمریکا و روسیه سیاست گذاری می نمایند، قصد دارند تا مانع محقق شدن یکی از اهداف کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عادی سازی روابط با روسیه شوند.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آنها تنها به دنبال زوال و بدتر شدن روابط آمریکا و روسیه هستند.

در ماه اکتبر ترامپ قصد کشور خود برای خروج از پیمان آی ان اف را به دلیل اتهامات نقض تعهدات این پیمان از سوی روسیه اظهار داشت. پیش از این در ماه فوریه مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اظهار داشت که آمریکا طرف شش ماه از این پیمان خارج می گردد مگر اینکه روسیه به تعهدات خود پایبند باشد. همان روز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا خروج کشور خود را از آی ان اف اظهار داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لاوروف: روسیه از بی میلی آمریکا برای مذاکرات دو جانبه متاسف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: روسیه از بی میلی آمریکا برای مذاکرات دو جانبه متاسف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید