لیبراسیون: دست یمن در مقابله با کرونا خالی است

به گزارش نقد و بررسی سینما، یک رسانه فرانسوی در مقاله ای نوشت یمن از 5 سال پیش غرق جنگ شده است و امروز خود را در مقابله با بیماری همه گیر کرونا می بیند، ولی شرایط سیستم درمانی آن به نگرانی ها درباره فاجعه ای بهداشتی در این کشور دامن زده است.

لیبراسیون: دست یمن در مقابله با کرونا خالی است

به گزارش گروه بین الملل نقد و بررسی سینما، لیبراسیون در مقاله خود با عنوان یمن بدون سلاح در مبارزه با کووید 19، درباره میزان تأثیرپذیری یمنی ها از این ویروس همه گیر، به نقل از تری دیران هماهنگ نماینده عملیات سازمان پزشکان بدون مرز در جنوب این کشور نوشت: اوضاع بسیار وخیم است. وی اعلام نمود، مرکز درمانی که توسط پزشکان بدون مرز از 8 ماه مه گذشته مدیریت می گردد، طی 10 روز اخیر از 150 بیمار مبتلا به کرونا استقبال و 50 مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس را ثبت نموده است.

تری دیران اضافه کرد: مبتلایان وقتی در مرحله بسیار خطرناک این بیماری قرار دارند، به این مرکز مراجعه می نمایند که اغلب آن ها در رده سنی بالاتر 55 سال هستند.

از سوی دیگر، سازمان غیردولتی محافظت از بچه ها از جان باختن 385 نفر در استان عدن در بازه زمانی هفتم تا چهاردهم ماه مه اطلاع داد که همگی علائم کرونا را داشتند.

روزنامه لیبراسیون تأکید کرد، یمن قادر به تعامل با این بحران نیست؛ چرا که نظام بهداشتی آن در جریان جنگ نابود شده است و بیمارستان ها و مراکز درمانی اش نیز یا ویران شده و یا دچار آسیب های جدی شده اند و فاقد کادر انسانی متخصص و نیز تجهیزات اساسی برای درمان، از جمله دستگاه های تنفس مصنوعی، بالن ها و یا کپسول اکسیژن، هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "لیبراسیون: دست یمن در مقابله با کرونا خالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبراسیون: دست یمن در مقابله با کرونا خالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید