مردم از خرید گوشت گرم جا ماندند، افزایش تقاضا برای گوشت منجمد

به گزارش نقد و بررسی سینما، قیمت گوشت گرم در آستانه شب عید افزایش پیدا کرد. بعضی مردم به علت افزایش فاصله قیمتی متقاضی خرید گوشت منجمد شده اند.

مردم از خرید گوشت گرم جا ماندند، افزایش تقاضا برای گوشت منجمد

آنالیز ها نشان می دهد در قصابی های سطح شهر شقه گوشت گوسفندی با قیمت 185 هزار تومان توزیع می گردد. یعنی 15 هزار تومان گران تر از یک ماه قبل. با این حال قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی تنظیم بازاری در سامانه بازرگام 105 هزار تومان مشخص شد.

آن طور که فعالان بازار می گویند مردم دیگر توانایی خرید گوشت گرم ندارند. آن هایی هم که می خرند، حداکثر دو کیلوگرم سفارش می دهند.

در این بین فاصله 80 هزار تومانی قیمت گوشت گرم و منجمد، باعث شده مردم برای تامین احتیاج شب عید خود به خرید گوشت منجمد وارداتی روی آورند.

در همین زمینه رئیس شورای تامین دام کشور گفت: بعضی شهروندان به علت افزایش قیمت گوشت از بازار تقاضا خارج شده اند. بعضی دیگر هم با گوشت منجمد وارداتی مایحتاج خود را تامین می نمایند.

منصور پوریان به نقد و بررسی سینما شرح داد: در سال های گذشته در آستانه شب عید و ماه رمضان تقاضا برای خرید گوشت در بازار افزایش پیدا می کرد. اما سال جاری ماجرا فرق دارد و با بالارفتن قیمت ها شاهد افت تقاضا هستیم!

او ادامه داد: در شب عید سال های گذشته مردم گوشت را با وزن های بیش از پنج کیلو می خریدند، اما اکنون آن هایی هم که اقدام به خرید می نمایند، تقاضایشان به بیش از دو کیلوگرم نمی رسد.

چرا تقاضا کاهش یافت؟

پوریان درباره دلایل رکود بازار عنوان نمود: قیمت کالاهای اساسی آنچنان بالا رفته که مردم حتی قدرت خرید این محصولات را از دست داده اند. قیمت گوشت در ابتدای زمستان متعادل بود، اما بعضی با جوسازی شرایط بازار را برهم زدند و همین مساله باعث افزایش بهای آن شد.

اخیرا اصغر پورباطنی، رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان نیز به ایسنا گفت: ممکن است بعضی به علت نداشتن قدرت خرید کافی به جای گوشت بره، اقدام به خرید گوشت مرغ نمایند.

برای مطالعه بیشتر خبر فروش گوشت یارانه ای را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "مردم از خرید گوشت گرم جا ماندند، افزایش تقاضا برای گوشت منجمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم از خرید گوشت گرم جا ماندند، افزایش تقاضا برای گوشت منجمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید