نخست وزیر مکلف عراق از پیشرفت گفت وگوها برای تشکیل کابینه اطلاع داد

به گزارش نقد و بررسی سینما، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق گفت که کوشش دارد در چارچوب گفت وگوهای مثبت و فضای محبت آمیز با احزاب سیاسی، فرآیند تشکیل کابینه را پیش ببرد.

نخست وزیر مکلف عراق از پیشرفت گفت وگوها برای تشکیل کابینه اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل نقد و بررسی سینما، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق در باره پشت سر گذاشتن موانع تشکیل دولت جدید در این کشور ابراز امیدواری کرد.

کاظمی امروز شنبه در حساب توییتری خود نوشت که مشورت ها با نیروهای سیاسی در فضای محبت آمیز ادامه دارد ... ما کوشش می کنیم موانع [تأخیر در تشکیل دولت] را بر اساس گفت وگوهای مثبت پشت سر بگذاریم.

نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید در عراق در ادامه گفت که ما تیم دولتی پاک دست و توانمندی می خواهیم که بتواند با بحران های [موجود در عراق] مقابله کند و کشور را به سمت پیروزیت و تحقق مطالبه های مردم سوق دهد.

از مهر ماه سال گذشته عراق با شروع تظاهرات مردمی علیه دولت و به تبع آن استعفای دولت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور، مقامات عراق با مسائل عدیده ای مانند تحقق مطالبات مردمی مانند ایجاد دولت تکنوکرات و ضد فساد، خروج نظامیان خارجی از جمله آمریکایی ها و بحران مقابله با کرونا روبرو هستند.

مصطفی الکاظمی بعد از اینکه محمد توفیق العلاوی و عدنان الزُرفی پیروز به تشکیل کابینه نشدند، از سوی برهم صالح، رئیس جمهور عراق مأمور تشکیل کابینه شد. عمده احزاب سیاسی عراق از نخست وزیری کاظمی حمایت کردند.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نخست وزیر مکلف عراق از پیشرفت گفت وگوها برای تشکیل کابینه اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر مکلف عراق از پیشرفت گفت وگوها برای تشکیل کابینه اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید