پلوسی: در کنگره و دادگاه با ترامپ خواهیم جنگید

به گزارش نقد و بررسی سینما، تهران - خبرنگاران -نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد که اگر دونالد ترامپ قطعنامه قانون گذاران علیه اعلام وضعیت اضطراری را وتو کند، با او در کنگره و دادگاه خواهد جنگید.

پلوسی: در کنگره و دادگاه با ترامپ خواهیم جنگید

به گزارش سه شنبه نقد و بررسی سینما به نقل از تارنمای هیل، پلوسی گفت: ما در کنگره با او خواهیم جنگید. ما در دادگاه ها و در دیوان افکارعمومی با او خواهیم جنگید. کاری که ترامپ می نماید اشتباه است و جمهوریخواهان نیز این را می دانند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد که اعلام وضعیت اضطراری نظام نظارت و کنترل ما را تضعیف می نماید.

وی اضافه کرد که سناتورهای جمهوریخواه از ترامپ خواسته اند تا فرمان اجرایی خود درباره وضعیت اضطراری را لغو کند زیرا اقدام او قانون اساسی آمریکا را تضعیف می نماید.

هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه ای مخالفت خود را با وضعیت اضطراری اعلام نمود. این درحالی است که سناتورها نیز آماده می گردد تا قطعنامه مشابهی را تصویب نمایند. پیش بینی می گردد ترامپ اقدام کنگره علیه وضعیت اضطراری را وتو کند.

ترامپ خواهان 5.7 میلیارد دلار برای ساخت دیوار در مرز مکزیک شده است. اما کنگره فقط حدود 1.4 میلیارد دلار از این بودجه درخواستی را تامین نموده است. ترامپ برای آنکه بتواند بودجه بخش های دیگر دولت را به ساخت دیوار اختصاص دهد، وضعیت اضطراری اعلام نمود.

این اقدام حتی با مخالفت جمهوریخواهان روبرو شد و شماری از ایالت های آمریکا که تحت کنترل دموکرات ها هستند از دولت ترامپ شکایت کردند.

شبک**9423**1392

منبع: ایرنا

به "پلوسی: در کنگره و دادگاه با ترامپ خواهیم جنگید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی: در کنگره و دادگاه با ترامپ خواهیم جنگید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید