گنج های طبیعی و تاریخی در کلات نادری مشهد

به گزارش نقد و بررسی سینما، کلات نادری شهری خوش آب و هوا و پر از مکان های دیدنی و جاذبه های طبیعی است که تا مشهد 145 کیلومتر از میان یک جاده کوهستانی فاصله دارد.

گنج های طبیعی و تاریخی در کلات نادری مشهد

این شهر خراسان رضوی نام خود را از نادر شاه افشار گرفته است. کلات جایی است که تیمور لنگ 14 بار به آن حمله کرد و پایان با شکست نهایی از آن صرف نظر کرد.

این شهر بسیار زیبا روزگاری محل نگهداری جواهرات و غنایم با ارزش بود و امروز نیز از گنج های طبیعی و تاریخی نگهداری می نماید.

کلات نادری در میان ارتفاعات کوه ها قرار گرفته است و همین امر موجب گشته که دسترسی به آن سخت باشد و از موقعیت سوق الجیشی خوبی برخوردار باشد. این شرایط باعث شد نادرشاه افشار آن را انتخاب کند. کلات به معنی قلعه و برج و بارو است (قبل از اسلام تقریبا تمامی شهر ها را به شکل کلات می ساختند که در آن ها نظام طبقاتی رعایت می شده است. این طبقات اجتماعی پیشتر سه طبقه بوده که بعد ها به چهارطبقه تبدیل شده است که شامل ارتشداران موبدان استریوشان و صنعتگران بوده است آنان هر کدام در شهر صندلی مختص خود را داشتند).

امروزه از مشهد 105 کیلومتر راه در پیش دارید تا به کلات نادری برسید. در راه رسیدن از میان جاده ای پر پیچ و خم و بسیار دیدنی عبور می کنید.

با ما همراه شوید و از تصاویر طبیعت و آثار تاریخی این بهشت گمشده لذت ببرید.

منبع: گردشبان

به "گنج های طبیعی و تاریخی در کلات نادری مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنج های طبیعی و تاریخی در کلات نادری مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید