27 هزار تاکسی در پایتخت فرسوده هستند

به گزارش نقد و بررسی سینما، خبرنگاران آنلاین:مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از فرسوده بودن 27 هزار تاکسی در پایتخت اطلاع داد.

27 هزار تاکسی در پایتخت فرسوده هستند

به گزارش شهرنوشت، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی با بیان این که 27 هزار تاکسی در تهران عمر بالای 10 سال داشته و فرسوده محسوب می شوند، گفت: همچنین، 7 هزار خودروی ون بالای 10 سال سن دارند و جز حدود 200 خودروی ون جدید هیچ گونه نوسازی انجام نشده است.

او اظهار داشت: در سال گذشته برای نوسازی 10 هزار تاکسی برنامه ریزی نموده بودیم که متاسفانه تعداد تاکسی های نوسازی شده به هزار عدد نیز نرسید. دلیل عدم نوسازی، عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان بود و در این زمینه با چالش جدی روبرو هستیم.

قنادان با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص نوسازی تاکسی ها گفت: براساس این برنامه تاکسی های زیر 3 تا 5 سال جایگزین تاکسی های فرسوده می شوند. این طرح در دولت در حال آنالیز است و از شرکت های سرمایه گذاری در تامین ناوگان تاکسیرانی استفاده می کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در نشست خبری جشنواره تاکسیرانی تهران اظهار کرد: این جشنواره از 7 تا 13 اردیبهشت به بهانه معرفی دستاوردهای یک سال گذشته در حوزه تاکسیرانی برگزار می گردد و در طول هفته برگزاری جشنواره برنامه های متنوعی برای ذی نفعان درنظر گرفته شده است.

قنادان گفت: ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با 80 هزار تاکسی بزرگ ترین ناوگان حمل و نقل ایران و خاورمیانه است. این جشنواره با هدف ارائه برنامه های جدید و حرکت رو به جلو برگزار می گردد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به محورهای مختلف جشنواره مطرح نمود: رونمایی از پروژه های نظارتی تاکسیرانی یکی از برنامه های مهم جشنواره است، چنان چه هوشمندسازی نظارت بر تاکسی ها به شناسایی و تنظیم عرضه و تقاضا در سطح شهر تهران یاری خواهد نمود. به این ترتیب، تمام تاکسی ها تحت پوشش نظارت هوشمند قرار می گیرند.

به گفته قنادان افتتاح میز خدمت برای تسهیل در ارائه خدمات نیز یکی از برنامه های مهم جشنواره تاکسیرانی تهران است.

او اظهار کرد: محورهای تاکسی، فرهنگ و ترافیک، تاکسی، علم فناوری و کارآفرینی و تاکسی، سلامت و حفظ محیط زیست نیز از دیگر برنامه های جشنواره است. همچنین اتوبوس های سلامت با استقرار در پایانه های تاکسیرانی تست سلامت تاکسیرانان را انجام داده و نتایج آن در پرونده تاکسیرانان درج می گردد.

مدیرعامل تاکسیرانی با اشاره به گزارش عملکرد این سازمان در سال 97 گفت: مدرن سازی از حیث خدمات، تاکسیران و ناوگان سه محوری بود که برنامه های تاکسیرانی روی آن متمرکز شد.

او اضافه کرد: برای سال 98-97 سرویس مدارس ساماندهی شد و بیش از 20 هزار سرویس تحت پوشش نظارت سازمان تاکسیرانی نهاده شد. در حال حاضر، رانندگان سرویس مدارس دارای پروفایل الکترونیکی هستند و استعلام سوابق راننده تاکسی به وسیله اپلیکیشن روبیکا و سایت سازمان تاکسیرانی امکان پذیر است.

به گفته قنادان 440 پیمانکار سرویس مدرسه نیز ساماندهی شده و پروانه تخصصی اخذ نموده اند. در سال آینده نیز برای ارتقای کیفیت خدمات برنامه های ویژه ای در دستور کار واقع شده است.

او با اشاره به استقبال سازمان تاکسیرانی از فضای استارت آپی قانونمند گفت: پس از کارپینو استارت آپ کابین وارد شد و براساس دستورالعمل سازمان تاکسیرانی فعالیت قانونمند خود را شروع کرد. همچنین، با شرکت الوپیک در خصوص سرویس الکترونیکی با اولویت تاکسی ها به توافق رسیدیم و در صورتی که ناوگان غیرتاکسی باشد باید در سامانه سازمان تاکسیرانی ثبت گردد.

قنادان با اشاره به این که یکی از مسائل جدی تاخیر در اعمال نرخ های جدید تاکسیرانی در شروع سال جدید بود، گفت: خوشبختانه با اقدام های صورت گرفته توسط شورای شهر تهران و موافقت فرمانداری سال جاری افزایش نرخ کرایه تاکسی ها زودتر اعمال می گردد.

او با بیان این که توسعه پرداخت الکترونیکی به عنوان یکی از اقدامات ویژه در سال 98 توسعه می یابد، توضیح داد: پوشش دهی پرداخت الکترونیکی در خطوط تاکسیرانی به 60 درصد رسیده است و بیش از 24 هزار تاکسی زیرنظر نرخ مرکزی به این سیستم تجهیز شده اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به دریافت مبالغ غیرقانونی از تاکسیرانان توسط بعضی از شرکت های تاکسیرانی گفت: برای نظارت بیشتر در این حوزه دفاتر هماهنگی امور اداری که برمبنای سامانه الکترونیکی یکپارچه است در سال گذشته افتتاح شد.

قنادان با بیان این که مدرن سازی تاکسی ها از جمله اقداماتی بود که در سال گذشته دنبال شد، مطرح نمود: سامانه آموزش تخصصی راننده تاکسی ها راه اندازی شده و تمام تاکسیران ها در بدو ورود آموزشی تخصصی را به صورت اجباری پشت سر می گذارند. 6 هزار تاکسیران در حال حاضر دوره های تخصصی را گذرانده اند.

او با اشاره به خدمات رفاهی تاکسیرانی به جامعه تاکسیرانان مطرح نمود: سال گذشته با توجه به افزایش نرخ لاستیک پیروز شدیم 60 هزار حلقه لاستیک را با نرخ دولتی بین تاکسیرانان توزیع کنیم. همچنین، بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی نیز به صورت رایگان انجام شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از افتتاح باشگاه رفاه تاکسیرانان تهران اطلاع داد و گفت: تاکسیرانان بر مبنای امتیازی که از مردم می گیرند می توانند از خدمات باشگاه رفاه تاکسیرانان بهره مند شوند.

او با تاکید بر این که بیمه تامین اجتماعی رانندگان یکی از مسائل سازمان تاکسیرانی بود، مطرح نمود: تمام تاکسی ها براساس مصوبه ای تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که 50 درصد حق بیمه توسط خود تاکسیران و 50 درصد به وسیله منابع دولتی تامین می شد که از ردیف بودجه عمومی حذف شده است؛ با پیگیریهایی که به وسیله مجلس صورت گرفت بودجه مربوطه بازگشت و در حال پیگیری دریافت دستورالعمل اجرایی هستیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "27 هزار تاکسی در پایتخت فرسوده هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "27 هزار تاکسی در پایتخت فرسوده هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید