اردوغان: F 35 را تحویل می گیریم، در ساخت S 500 هم با روسیه همکاری می کنیم

به گزارش نقد و بررسی سینما، رئیس جمهوری ترکیه اعلام نموده است که آنکارا و مسکو احتمالا درباره فراوری مشترک سامانه های دفاعی S-500 ساخت روسیه پس از دریافت سامانه های S-400 گفت وگو خواهند کرد.

اردوغان: F 35 را تحویل می گیریم، در ساخت S 500 هم با روسیه همکاری می کنیم

به گزارش نقد و بررسی سینما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در دیدار با دانشجویان در استانبول گفت : توافق S-400 ساخت روسیه کامل شده است و بر اساس این قرارداد تحویل آنها در ژوئیه و یا حتی زودتر از این موعد شروع گردد. روسیه شرایط بسیار خوبی به ما پیشنهاد نموده است و پس از آن ما گفت وگوهایی را درباره سامانه های دفاعی S-500 شامل فراوری مشترک این سیستم های دفاعی و همچنین تحویل سامانه های S-400 خواهیم داشت.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین ادامه داد: ایالات متحده آمریکا تاکنون پنج فروند جنگنده های F-35 را به ترکیه تحویل داده است.

اردوغان در ادامه ابراز اطمینان کرد که واشنگتن به تعهداتش مقابل آنکارا درباره برنامه های این جنگنده های پیشرفته متعهد می ماند.

وی توضیح داد، ترکیه ارزیابی های فنی انجام داده و به این نتیجه رسیده که هیچ مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جمهوری ترکیه اظهار کرد: آنها (آمریکایی ها) اکنون با توپ وسط زمین می چرخند و بعضا پاس نمی دهند. اما دیر یا زود ما اف 35ها را تحویل خواهیم گرفت و امتناع آمریکا از تحویل آنها راه چاره نیست.

در دسامبر 2017 مسکو و آنکارا توافقی را برای تحویل سامانه های S-400 امضا کردند و از آن موقع تاکنون همکاری ترکیه با روسیه در باره این برنامه با نقدها شدیدی از سوی ناتو و آمریکا روبه رو بوده است چرا که واشنگتن و ائتلاف نظامی ناتو می گویند که سامانه های دفاعی روسی باعث نگرانی های امنیتی می گردد و مغایر با سامانه های دفاعی هوایی ناتو است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اردوغان: F 35 را تحویل می گیریم، در ساخت S 500 هم با روسیه همکاری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: F 35 را تحویل می گیریم، در ساخت S 500 هم با روسیه همکاری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید