پنتاگون: درباره امنیت فرودگاه کابل با ترکیه گفت وگو می کنیم

به گزارش نقد و بررسی سینما، یک مقام وزارت دفاع آمریکا اطلاع داد که هیأتی از این کشور برای گفت وگو با ترکیه درباره تأمین امنیت فرودگاه کابل، به آنکارا سفر می نماید.

پنتاگون: درباره امنیت فرودگاه کابل با ترکیه گفت وگو می کنیم

به گزارش گروه بین الملل نقد و بررسی سینما، بعد از اعلام پذیرش مسئولیت ارشد امنیتی فرودگاه بین المللی کابل توسط ترکیه، دولت آمریکا از گفت وگو با آنکارا در این باره اطلاع داد.

خبرنگار شبکه الجزیره مستقر در پنتاگون گزارش داد: هیأتی از وزارتخانه های دفاع و امور خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه در خصوص تأمین امنیت فرودگاه کابل با ترکیه گفتگو خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، یک مقام پنتاگون بامداد پنجشنبه اطلاع داد که در این گفت وگوها توافق اولیه بین جو بایدن و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهور آمریکا و ترکیه در خصوص فرودگاه کابل گفتگو خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا مدتی پیش اعلام نمود که تمام نیروهای آمریکایی تا پیش از 11 سپتامبر نیروهای خود را از افغانستان خارج خواهند کرد. طی 20 سال گذشته اداره فرودگاه کابل برعهده ناتو بوده و این سازمان تا به امروز به درخواست دولت افغانستان برای واگذاری مسئولیت این فرودگاه طفره رفته است.

چند روز پیش رئیس جمهور ترکیه همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان و به رغم مخالفت طالبان گفت: آنکارا تنها کشور قابل اعتماد برای مدیریت مناسب شرایط موجود خواهد بود.

با این حال، معاون سخنگوی رییس جمهور افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور ترکیه گفت تامین امنیت خاک افغانستان مسئولیت حکومت و به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور است.

جان کربی سخنگوی پنتاگون اما دوشنبه این هفته با بیان اینکه ترکیه مسئولیت اصلی تأمین امنیت فرودگاه کابل را تقبل نموده، گفت هنوز کارهای زیادی در این زمینه مانده است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "پنتاگون: درباره امنیت فرودگاه کابل با ترکیه گفت وگو می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: درباره امنیت فرودگاه کابل با ترکیه گفت وگو می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید