اعطای وام و پشتیبانی برای ارتقا خوابگاه ها و آشپزخانه های دانشجویی از اولویت های اصلی است

به گزارش نقد و بررسی سینما، مسعود گنجی گفت: ارتقای آشپزخانه های دانشگاه ها از جمله برنامه های اعلامی این صندوق بوده است و تا به امروز دانشگاه هایی که با این صندوق تفاهم نامه منعقد نموده اند و گزارش پیشرفت و ارتقاء آشپزخانه های خود را به این صندوق ارسال نموده اند.

اعطای وام و پشتیبانی برای ارتقا خوابگاه ها و آشپزخانه های دانشجویی از اولویت های اصلی است

به گزارش گروه دانشگاه نقد و بررسی سینما، دکتر مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در نشست روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با اشاره به اینکه این صندوق بنا بر وظیفه قانونی خود علاوه بر پرداخت انواع وام های دانشجویی و حمایت از دانشجویان مستعد و کم بضاعت در بخش خوابگاه ها و تغذیه دانشجویان، همراه و همیار رؤسای دانشگاه ها است؛ گفت: ارتقای آشپزخانه های دانشگاه ها از جمله برنامه های اعلامی این صندوق بوده است و تا به امروز دانشگاه هایی که با این صندوق تفاهم نامه منعقد کرده اند و گزارش پیشرفت و ارتقاء آشپزخانه های خود را به این صندوق ارسال کرده اند از بودجه حمایتی صندوق استفاده کرده اند و مورد حمایت اقتصادی صندوق قرار گرفته اند.

وی اضافه نمود: صندوق رفاه در زمینه بازسازی و ارتقاء خوابگاه ها و آشپزخانه های دانشجویی تا به امروز با مبلغی حدود 630 میلیارد ریال با دانشگاه ها تفاهمنامه منعقد کرده است.

دکتر گنجی با اشاره به اینکه اعطای وام های دانشجویی از جمله وام تحصیلی به دانشجویان از وظایف ذاتی صندوق رفاه دانشجویان است گفت: در 6 ماه اول سال 1400 مبلغ 177 میلیارد تومان انواع وام به دانشجویان اعطا شد و در نیم سال اول سال تحصیلی 1401-1400 این مبلغ به 355 میلیارد تومان افزایش یافته است و 84 درصد دانشجویانی که تقاضای آن ها به تایید دانشگاه ها رسیده و به صندوق ارسال شده است وام خود را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه صرفاً 16 درصد از دانشجویان مذکور پیروز به دریافت وام خود نشده اند؛ گفت: به محض تخصیص مابقی بودجه این صندوق از سوی سازمان برنامه و بودجه؛ در اسرع وقت وام های دانشجویان به جامانده نیز پرداخت خواهد شد.

در این نشست رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با موضوع از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه ها بیان کرده و از دغدغه های خود در زمینه مسائل رفاهی و آموزشی سخن گفتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعطای وام و پشتیبانی برای ارتقا خوابگاه ها و آشپزخانه های دانشجویی از اولویت های اصلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای وام و پشتیبانی برای ارتقا خوابگاه ها و آشپزخانه های دانشجویی از اولویت های اصلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید