انتخابی جام جهانی 2022، بحرین - ایران؛ سنگ محک جدی برای ویلموتس

به گزارش نقد و بررسی سینما، تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 به مصاف بحرین می رود، دیداری که سنگ محکی جدی برای ویلموتس و سرمربی حریف خواهد بود.

انتخابی جام جهانی 2022، بحرین - ایران؛ سنگ محک جدی برای ویلموتس

به گزارش نقد و بررسی سینما، سومین مصاف تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت های 2023 چین یک دیدار سنتی است. دیداری سنتی با بحرین که تقابل با آنها همواره حساسیت زا بود، اما این حریف سنتی چند سالی است که با اُفت روبرو شده و از این رو شاید کسی بحرین را رقیبی جدی برای ایران نمی بینید. با این حال سومین دیدار ایران در راه جام جهانی، جدی تر از دو دیدار قبلی است.

تیم ملی همراه با مارک ویلموتس در دو بازی ابتدایی خود به پیروزی رسید. فزونی 2 بر صفر مقابل هنگ کنگ در خارج از خانه و گلباران کامبوج در استادیوم آزادی با 14 گل که نتیجه شگفت آوری بود. هر چند تیم ملی ایران پیش از این و در سال های دور پیروزی های پرگل و دو رقمی داشته، اما فزونی 14 بر صفر مقابل کامبوج یک پیغام داشت. اینکه فوتبال ایران دوباره به سمت فوتبال هجومی و ایرانی پسند حرکت می نماید و این شیوه ای است که مارک ویلموتس اعلام نموده حتی مقابل رقبای قوی از آن عدول نمی نماید.

با این حال شاید دیدار با بحرین محکی جدی برای ویلموتس و بازیکنان تیم ملی باشد. هنگ کنگ و کامبوج آنطور که باید حریف قدری برای ایران محسوب نمی شدند، اما مصاف خارج از خانه با بحرین که یک حریف سنتی هم برای ایران محسوب می گردد، سنگ محک خوبی برای تیم ملی خواهد بود.

وقتی نام بحرین به عنوان حریف ایران مطرح می گردد، طرفداران تیم ملی ناخودآگاه یاد شکست 3 بر یک 29 مهرماه 80 می افتند. انتخابی جام جهانی 2002 که راهنمایی ایران را میروسلاو بلاژوویچ به عهده داشت و شکستی که مانع از صعود ایران به جام جهانی شد. شکستی که در سرانجام آن پایکوبی بحرینی ها با پرچم عربستان برای نشان دادن شادمانی آنها از صعود سعودی ها به جام جهانی و حضور ایران در پلی آف، حساسیت ایرانی ها نسبت به بحرین را بیشتر کرد.

البته که فوتبال ایران پس از آن شکست مقابل بحرین بارها و بارها این حریف را با نتایج مختلف شکست داده است. پیروزی 4 بر 2 در رده بندی جام ملت های 2004 و پیروزی یک بر صفر در انتخابی جام جهانی 2006 با برانکو ایوانکوویچ که حکم صعود داشت، پیروزی پر گل 6 بر صفر در انتخابی جام جهانی 2014 و در نهایت پیروزی 2 بر صفر در مرحله گروهی جام ملت های 2015 استرالیا با کارلوس کی روش که همه از جمله بردهای خاطره انگیز تیم ملی مقابل بحرین بوده اند.

حالا ملی پوشان ایران با مربی دیگری با سبکی جدیدتر مقابل بحرین صف آرایی خواهند کرد. مارک ویلموتس که تفکراتی هجومی دارد و مسلماً پس از فزونی پرگل مقابل کامبوج، شاگردانش روحیه بهتری برای مصاف با بحرین خواهند داشت. بحرینی که در دو بازی ابتدایی خود تساوی یک - یک با عراق و فزونی یک بر صفر مقابل کامبوج را به ثبت رساند. حالا این رقیب سنتی جدی ترین دیدار خود را در این مرحله برگزار خواهد نمود و در خانه میزبان ایران خواهد بود.

بحرین با هلیو سوسا، سرمربی پرتغالی اش امید دارد تا مانند روزهای گذشته بازهم میان قدرت های آسیایی قد بکشد، اما می توان گفت باید راهی طولانی را طی کند تا بازهم به قدرت گذشته برسد. روزهایی که مانع از صعود ایران به جام جهانی شدند، روزهایی که در نیمه نهایی جام ملت های آسیا در آستانه مانع شدن از حضور ژاپن در فینال می شدند و روزهایی که حریفی سرسخت برای تمام قدرت های آسیا بودند. دیدار امروز بحرین و ایران، می تواند محکی جدی برای هر دو تیم و سرمربیان جدید آنها باشد.

به گزارش نقد و بررسی سینما، بحرین و ایران در گروه C انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت های 2023 چین از ساعت 20 امشب (سه شنبه) در استادیوم ملی بحرین در شهر الرفاع به مصاف هم خواهند رفت. در این گروه ایران با 6 امتیاز تیم نخست است و عراق و بحرین با 4 امتیاز در رتبه های دوم و سوم ایستاده اند. هنگ کنگ و کامبوج نیز هر کدام با یک امتیاز در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "انتخابی جام جهانی 2022، بحرین - ایران؛ سنگ محک جدی برای ویلموتس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابی جام جهانی 2022، بحرین - ایران؛ سنگ محک جدی برای ویلموتس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید