اوضاع نابسامان فاصله گذاری در روز اول اجرای طرح ترافیک، آیا طرح ترافیک لغو می گردد؟

به گزارش نقد و بررسی سینما، وزیر بهداشت اعلام نموده بود در صورت افزایش حتی 2 درصدی ازدحام در مترو و اتوبوس اجرای طرح ترافیک باید متوقف گردد و مشاهدات میدانی حاکی از افزایش بیش ازاندازه تراکم جمعیت در فضاهای عمومی حمل ونقل عمومی است .

اوضاع نابسامان فاصله گذاری در روز اول اجرای طرح ترافیک، آیا طرح ترافیک لغو می گردد؟

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری نقد و بررسی سینما، مشاهدات میدانی نقد و بررسی سینما نقد و بررسی سینما در سطح شهر تهران نشان دهنده افزایش میزان تراکم مسافر در ایستگاه ها و وسایل حمل ونقل عمومی مترو و اتوبوس های تندرو بوده است و این موضوع نشان دهنده تأثیر لغو طرح ترافیک در محدوده شهر است.

سعید نمکی در حاشیه مراسم اجرای کشوری طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در جمع نقد و بررسی سینما تأکید نموده بود: ما موافق شلوغ شدن سطح شهر در مناطق اجرای طرح ترافیک نیستیم و دوستان ما در شهرداری نیز اعلام کردند که نمی خواهند طرح ترافیک به شکل قبل اجرا شود بلکه می خواهند در طول روز اجرا شود.

وی ادامه داد: بنده به مسئولان شهرداری اعلام کردم که برای وزارت بهداشت اجرای طرح ترافیک اولویت نیست و سلامت مردم مهم است؛ حتی آلودگی هوا نیز اکنون مسئله وزارت بهداشت نیست کما اینکه در روزهای اخیر با مسئله آلودگی هوا روبرو نیستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: با پیشنهاد شهرداری به شرط اجرای فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک موافقت کردیم؛ اما ناوگان حمل ونقل عمومی همچنان کم و فرسوده است.

نمکی اضافه کرد: در خصوص سلامت مردم با هیچ کس شوخی و تعارف نداریم و اگر اجرای پیشنهاد شهرداری حتی 2 درصد به افزایش ازدحام مترو و اتوبوس ها منجر شود، بدون رودربایستی اعلام می کنم که اجرای طرح ترافیک متوقف شود.

همچنین علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران به نقد و بررسی سینما گفته بود که طرح ترافیک از امروز به صورت آزمایشی اجرا و تحلیل می شود.

وی تأکید کرد: در صورت ایجاد تغییرهای شگرف در زمینه گسترش بار بیماری و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، در خصوص بازنگری آن تصمیم های جدید اتخاذ می شود.

حالا باید منتظر ماند و دید با توجه به افزایش چشمگیر حضور مردم در ایستگاه ها و داخل واگن های مترو و اتوبوس های تهران، وزارت بهداشت به وعده خود در خصوص اقدام در راستای لغو محدودیت های ترافیکی کاری خواهد نمود یا خیر؟

4145/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "اوضاع نابسامان فاصله گذاری در روز اول اجرای طرح ترافیک، آیا طرح ترافیک لغو می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوضاع نابسامان فاصله گذاری در روز اول اجرای طرح ترافیک، آیا طرح ترافیک لغو می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید