برنامه های فرهنگی و رفاهی دانشجویان احتیاج به برنامه ریزی دارد

به گزارش نقد و بررسی سینما، رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به افزایش نسبت دانشجویان ارشد و دکتری در خوابگاه ها و ماندگاری بیشتر دانشجو در محیط دانشگاه، گفت: باید برای برنامه های فرهنگی و رفاهی دانشجویان برنامه ریزی کنیم.

برنامه های فرهنگی و رفاهی دانشجویان احتیاج به برنامه ریزی دارد

به گزارش گروه دانشگاه نقد و بررسی سینما، هاشم داداش پور در نشست رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه تبریز گفت: رویکرد سازمان امور دانشجویان در خدمات مشاوره، پیشگیری از آسیب هاست و در این راستا از ظرفیت همیاران سلامت استفاده می گردد.

وی با اشاره به افزایش نسبت دانشجویان ارشد و دکتری در خوابگاه ها گفت: این نشان می دهد ماندگاری دانشجو در محیط دانشگاه بیشتر شده است و دانشگاه نقش خانواده ها را برعهده گرفته است؛ لذا باید در زمینه پاسخ به احتیاج های فرهنگی و رفاهی دانشجویان برنامه ریزی کنیم.

داداش پور گفت: در سال های اخیر اقدامات خوبی برای مهیا کردن امکانات ورزشی در محیط دانشگاه ها و خوابگاه ها صورت گرفته است، اما باید امکانات ورزشی دختران دانشجو بیشتر توسعه پیدا کند.

معاون وزیر علوم در مورد دانشجویان بین المللی نیز گفت: تعداد این دانشجویان نسبت به گذشته و مقدار تقاضا برای تحصیل در ایران افزایش یافته است؛ اما دانشگاه های برتر ما خود را چندان درگیر جذب این دانشجویان نکرده اند که این مشکل بزرگی است. در حالی که تقاضا در کشور های همسایه ما برای تحصیل در ایران زیاد است.

وی اعلام نمود: در زمینه فرصت مطالعاتی نیز، تاکید بر فرصت مطالعاتی داخل است و در زمینه جذب دانشجوی خارجی هم می توان در فرصت های مطالعاتی برای دانشجویان خارجی ایجاد کرد.

داداش پور گفت: در زمینه خوابگاه احتیاج به ایجاد ظرفیت های نو داریم. به ویژه در زمینه خوابگاه متأهلین؛ که در این راستا از ظرفیت خیرین و قانون جوانی جمعیت استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برنامه های فرهنگی و رفاهی دانشجویان احتیاج به برنامه ریزی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های فرهنگی و رفاهی دانشجویان احتیاج به برنامه ریزی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید