خبرنگاران بازنگری قوانین محیط&zwnjزیست در مازندران به همراهی مجلس احتیاج دارد

به گزارش نقد و بررسی سینما، نوشهر - خبرنگاران - استاندار مازندران گفت : رهایی از بعضی از محدودیت های زیست محیطی برای توسعه و اشتغال در استان احتیاج به بازنگری قوانین مرتبط به این موضوع دارد که تحقق این مهم احتیاجمند همراهی نمایندگان مجلس است.

خبرنگاران بازنگری قوانین محیط&zwnjزیست در مازندران به همراهی مجلس احتیاج دارد

به گزارش نقد و بررسی سینما ، احمد حسین زادگان عصر شنبه در نشست شورای ادارای مازندران در نوشهر اضافه نمود : برای تحقق این مهم در صورتی که کنندگان مجلس طرحی را در قالب لکه ای از نقاط مختلف استان مازندران در مجلس به تصویب برسانند برای همواره دغدغه زیست محیطی استان برای اجرای بعضی طرح های عمرانی و مالی حل خواهد شد.

وی گفت : در اواخر دهه 70 که مسئولیت اجرایی در بعضی از شهرستان های غربی مازندران را داشتم این موضوع نزد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست وقت مطرح شد منتهی منجر به نتیجه نشد.

استاندار مازندران شرح داد : به عنوان مثال اگر قرار است در نطقه ای از استان شهرک دامپروری ، مزرعه پرورش ماهی قزل آلا ، معادن شن و ماسه و یا واحدهای فراوریی دیگر اجرایی شود باید به شکل لکه ای در قالب طرح جامع دیده شود که محدودیت های زیست محیطی مانع اجرای این طرح ها برای سرمایه گذاران مشکل آفرین نشود.

حسین زادگان با ابراز نگرانی از ساخت و سازهای غیر مجاز در غرب مازندران تاکید نمود که نباید اجازه داد که چنین اتفاقات در این منطقه رخ دهد چرا که جذابیت این حطه به خاطر برخورداری از منابع طبیعی مانند جنگل ها و دیگر چشم اندازهای گردشگری آن است اگر این مواهب طبیعی از بین برود چیزی برای جذابیت در این منطقه باقی نمی ماند.

وی اضافه نمود : این به معنای آن نیست که از ساخت و سازها جلوگیری شود و اگر هم یک فرد بومی که احتیاج به یک سرپناه دارد و قصد احداث واحد مسکونی در زمین پدری اش را دارد در فرایند بروکراسی اداری مورد اذیت و آزار قرار گیرد .

حسین زادگان بازنگری در اجرای طرح های هادی در نقاط روستایی را راهی دیگر برای برون رفت از معضل ساخت و سازهای غیر مجاز پیشنهاد کرد و ادامه داد : این مسائل مهم باید در اسرع وقت در نشست شورای برنامه ریزی استان مطرح و ساز و کارهای قانونی برای آن اتخاذ شود.

استاندار مازندران توسعه کشت گلخانه ای را جزو اولویت های مناطق غربی استان دانست و گفت: از آنجایی بیشترین منابع آبی به خاطر رودخانه های متعدد و بارش باران در غرب مازندران وجود دارد بنابراین این خطه مستعد برای فراوری محصولات گلخانه ای است و دولت همه در این زمینه با پرداخت تسهیلات از فعالان این بخش حمایت خواهد نمود البته اجرای این طرح ها در قطعات 10 هکتاری ممنوع بوده مگر اینکه از نهادهای ذیربط استعلام شود.

حسین زادگان همچینن خواهان مشخص تکلیف کشتارگاه صنعتی دام در بخش مرزن آباد چالوس شد و گفت : فرایند اجرای این طرح پس از سال ها تنها حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این موضوع باید پیگیری شود اولویت اجرای کامل این طرح بر عهده سرمایه گذار است اگر واقعا در توانش نیست باید هرچه زودتر برای سرمایه گذار مشخص تکلیف و این امتیاز از او سلب و به سرمایه گذار دیگری که اهلیت دارد واگذار شود.

استاندار مازندران با اشاره به انتخاب استان مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو 2022 گفت که این رویکرد اتفاق مهمی برای استان است و عده تصورشان بر این است که این طرح فقط شامل محدوده و یا مرکز استان می شود در حالی که این مهم به تمامی گسترده استان مازندران بر می شود و انشاالله پس از برچیده شدن کرونا شاهد برگزاری جشن در تمامی شهرستانهای استان باشیم.

حسین زادگان اضافه نمود : امروز مدیریت در این دوره با توجه به تحریم های ظالمانه و شیوع بلای بی سابقه کرونا سخت شده منتهی با توجه به همگرایی خوبی که میان قوای سه گانه وجود دارد ، کمترین مشکل در این حوزه در این استان شاهد هستیم.

کننده عالی دولت در مازندران با تاکید بر اتخاذ تدابیر ویژه مسئولان به ویژه فرمانداران برای ساماندهی و لایروبی رودخانه ها برای پیشگیری از خسارت سیل همچنین خواهان همراهی مسئولان ذیربط و اطلاع رسانی بیشتر رسانه ها برای یاری نسبت به خرید گوشی های هوشمند برای دانش آموزان بی بضاعت در این استان شد .

همچنین فرمانداران شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت با اشاره به عملکرد در حوزه ماموریتشان به مسائلی مانند ، محدودیت های زیست محیطی و اثرات آن در کندی فرایند اجرای طرح های عمرانی و بی انگیزگی سرمایه گذاران ، غیرایمن و حادثه خیز بودن راه های ارتباطی ، تخصیص ندادن بموقع اعتبارات برای اجرای طرح های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد ، معضل زباله و مساله سرریز فاضلاب های خانگی ، بازنگرنی در اجرای طرح های هادی ، گازرسانی به بخش کجور ، کمبود آب آشامیدنی ، کمبود امکانات و تجهیزات درمانی و کادر متخصص اشاره کردند و خواهان تسریع در برطرف این مسائل شدند.

استاندار مازندران نیز در انتها ضمن وعده به حل این مسائل از معاونانش بویژه عمرانی و مالی در این نشست خواست تا مصوبات برای اجرایی شدن پیگیری کنند و تمامی درخواست های کننده مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران و نیز امامان آدینه این شهرستان ها را به دقت بیشتری آنالیز و نتایج ان را اعلام کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بازنگری قوانین محیط&zwnjزیست در مازندران به همراهی مجلس احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازنگری قوانین محیط&zwnjزیست در مازندران به همراهی مجلس احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید