خشک شدن پر آب ترین قنات دنیا در بم

به گزارش نقد و بررسی سینما، بر اثر بی احتیاطی در عملیات عمرانی بوستانی در بم، قنات قنبرآباد بم به عنوان پر آب ترین قنات ایران و دنیا خشک شد.

خشک شدن پر آب ترین قنات دنیا در بم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرجهاد کشاورزی بم گفت قنات قنبر آباد پر آب ترین قنات ملی و جهانی که 1000 کشاورز با دبی آب 360لیتر درثانیه از آن استفاده می کردند، بر اثر بی احتیاطی پیمانکار و ورود به حریم قنات با ماشین آلات سنگین و غلطک خشک شد.

معقول اضافه کرد این قنات پر آب بر اثر لرزش و تسطیح و خاک برداری در حریم قنات و منطقه تخریب شد و متاسفانه چندین روز است که کشاورزان با مشکل روبرو شده اند و آب این قنات بر اثر ریزش بند آمده است.

مدیر جهاد کشاورزی بم گفت هم اکنون 6 گروه و 40 نفر نیرو متخصص و مغنی در حال لایه روبی این قنات هستند تا بتوانند هر چه سریع تر آن را احیا نمایند.

وی اضافه کرد با توجه به فصل احتیاج شدید چهار هزار هکتار باغ کشاورزی به آبیاری امیدواریم زودتر آب این قنات دوباره به جریان افتد.

شسهوار پور فرماندار بم هم با اشاره به مسدودی 7 حلقه چاه این قنات ابراز امیدواری کرد پیمانکار بتواند هرچه سریع تر رونق را به این قنات و آبادی های اطراف بازگرداند.

منبع: فرارو

به "خشک شدن پر آب ترین قنات دنیا در بم" امتیاز دهید

862 کاربر به "خشک شدن پر آب ترین قنات دنیا در بم" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشک شدن پر آب ترین قنات دنیا در بم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید