درخواست کامرون از ملکه برای مداخله در رفراندوم استقلال اسکاتلند

به گزارش نقد و بررسی سینما، به تازگی بوریس جانسون با اتهام دروغگویی به ملکه درخصوص دلایلش برای تعلیق مجلس بریتانیا روبرو شده است؛ با این حال معلوم شده او تنها نخست وزیری نیست که خواستار مداخله جانبدارانه ملکه در امور دولت شده است.

درخواست کامرون از ملکه برای مداخله در رفراندوم استقلال اسکاتلند

به گزارش نقد و بررسی سینما به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیوید کامرون، نخست وزیر اسبق انگلیس، به تازگی افشا کرده که در زمان رفراندوم استقلال اسکاتلند در سال 2014، از ملکه خواسته بود تا نقش خود به عنوان رئیس بی طرف حکومت را کنار گذاشته و علیه جدا شدن اسکاتلند از بریتانیا موضع بگیرد.

ملکه انگلیس که یک خانه در منطقه بالمورال اسکاتلند را صاحب است، با این موضوع مخالفت و موضعی بی طرفانه اتخاذ کرده بود؛ طبق گزارشات او تنها گفته بود: امیدوارم مردم در مورد آینده بسیار با احتیاط فکر کنند.

طی رفراندوم مذکور، 55 درصد از مردم اسکاتلند با جدا شدن از بریتانیا مخالفت کردند؛ این موضوع مایه نا امیدی نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند شده بود. این مقام در پی مناقشات بر سر موضوع بریگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)، به دنبال یک همه پرسی دیگر جهت تعیین استقلال اسکاتلند است.

پخش شدن گفتگو میان دیوید کامرون و یکی از همکارانش در سال 2014 که درخصوص رضایت ملکه از شنیدن نتایج رفراندوم صحبت می کرد، باعث بروز نقدها زیادی از این نخست وزیر پیشین شده بود؛ طبق مقررات انگلیس، مکالمات بین نخست وزیران و ملکه باید محرمانه باقی بماند.

الکس سالموند، رهبر پیشین حزب ملی اسکاتلند، می گوید درخواست مذکور کامرون از ملکه انگلیس نه تنها کاملا ناشایست بوده، بلکه نشان از درماندگی او طی آن سال دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "درخواست کامرون از ملکه برای مداخله در رفراندوم استقلال اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کامرون از ملکه برای مداخله در رفراندوم استقلال اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید