در چه صورت دست دلالان از فوتبال خوزستان کوتاه می گردد؟

به گزارش نقد و بررسی سینما، خبرنگاران/خوزستان یک مربی فوتبال معتقد است اگر بازیکن فوتبال در خوزستان آن قد رشد که بتواند خود را به واسطه توانایی اش به مربیان لیگ فزونی تحمیل کند، آن وقت دیگر جایی برای بازیکنان درجه 2 و 3 دلال ها برای تزریق به فوتبال استان باقی نخواهد ماند.

در چه صورت دست دلالان از فوتبال خوزستان کوتاه می گردد؟

رضا تابش فر در گفت و گو با نقد و بررسی سینما، درباره مسائل فوتبال در بخش پایه، اظهارکرد: به نظر من در درجه اول احتیاج است تفکر مدیران بسیاری از باشگاه ها تغییر کند. به عبارت ساده تر مدیران برای مربیان معین نمایند که دنبال نتیجه گرفتن هستند یا بازیکن سازی. متاسفانه در طول چند سال گذشته توجهی به فوتبال پایه نشده است و زحمت کشان این رده سنی تاحدودی سرخورده شده اند. اگر این توجه بیشتر گردد نه تنها انگیزه مضاعف در همه به وجود می آید، بلکه باعث می گردد بعضی کم و کاستی ها هم اتوماتیک وار رفع شوند.

وی با بیان اینکه ما در راهی حرکت می کنیم که آینده ای روشن برای جوانان خوزستانی وجود دارد، گفت: از این نظر بیشتر آگاهان ورزش خوزستان در این راه و هدف یاری می نمایند و از سوی دیگر باید بگویم موفقیت در فوتبال پایه تنها ایجاد امکانات نیست بلکه باید برای جوانان این استان سرمایه گذاری کرد و آنچه برای ما و باشگاه های خوزستان مهم است توجه به اخلاق و روحیات و صفات عالی ورزشکاران است. بنابراین ما نیز برای استحکام و تقویت ورزش استان در این راستا می کوشیم.

این مربی استعدادیاب تاکید نمود: در حال حاضر 300 بازیکن در رده سنی امید در فوتبال خوزستان مشغول هستند که از این تعداد شاید 2 یا 3 درصد به لیگ برتر تزریق شوند. 7 تا 8 درصد از این بازیکنان هم سر از لیگ دسته اول درمی آورند و با این شرایط نزدیک به 90 درصد بازیکنان رده سنی امید پس از سرانجام این رده سنی اتوماتیک وار از چرخه فوتبال خارج می شوند. باید کاری کنیم که این اتفاق رخ ندهد. البته این موضوع مهمی است که هرگز از سوی مدیران باشگاه جدی گرفته نمی گردد. اعتقاد دارم در شبکه بزرگ جابجایی، وقتی بازیکنان به وسیله ایجنت های خارج از استان اداره می شوند و نیمی از مربیان لیگ رجحان هم با آن ها در ارتباط هستند و بازیکنان غیرخوزستانی را به این تیم و آن تیم می فرستند، طبیعتا در این میان نیز قهرمانی تیم های خوزستانی از جمله فولاد که دارای آموزشگاه موفقی است، کار ایجنت ها را سخت می نماید و شاید دیگر درآمدی نداشته باشند.

وی اضافه نمود: به نظر من باتوجه به این که استعدادهای فراوانی در فوتبال استان وجود دارد، وقتی بازیکن خوزستانی آن قدر طبق استانداردهای فوتبال رشد کند و بتواند توانایی اش را نشان د اده و مربی لیگ رجحان نیز آن را جذب کند، دیگر جایی برای بازیکنان درجه 2 و 3 دلال ها نخواهد ماند. وقتی می بینم مربی تیم لیگ رجحان کمتر از بازیکنان پایه ای فوتبال خوزستان استفاده می نماید، ناراحت و دلسرد می شوم.

تابش با اشاره شرایط خوب تیم فولاد در بخش پایه، عنوان نمود: بعضی از دوستان عملکرد تیم های پایه فولاد را به کسب قهرمانی گره می زنند اما یک توصیه می کنم؛ بازی های تیم های پایه فولاد را از نزدیک ببینند و بعد مثل من متوجه می شوند چه الماس هایی در باشگاه فولاد جمع شده اند و مدیرانی چون گرشاسبی و مهدی پور (مدیر آموزشگاه) با چه مشقتی از آن ها مراقبت می نمایند و توجه ویژه ای به بازیکنان جوان شان دارند.

این مربی گفت: با شناختی که از آقای گرشاسبی دارم، او متخصص حمایت از جوانان با استعداد است. حضور او در تیم فولاد باعث شده تا تیم های پایه ای این باشگاه با روحیه و انگیزه زیادی کارشان را دنبال نمایند و متعقدم که نگاه آقای گرشاسبی و آقای مهدی پور به تیم های پایه فولاد آینده این باشگاه را از نظر بازیکن تامین می نماید. تیم نوجوانان این باشگاه در مرحله فینال واقع شده است و مدعی اصلی کسب قهرمانی است. تیم جوانان نیز جزو 4 تیم برتر لیگ برتر کشور واقع شده است .بعلاوه تیم نونهالان فولاد در نتایجی بی سابقه با کسب 10 برد و یک تساوی به مرحله بعد صعود کرد و این به خاطر نگاه مثبت اعضای هیات مدیره، مدیر عامل و مدیر تیم های پایه ای باشگاه است. امیدوارم با حمایتی که مدیران باشگاه از تیم های پایه دارند اتفاقات خوبی برای فولاد رقم بخورد و مطمئنا در آینده حرف های زیادی از تیم های پایه فولاد خوزستان خواهیک شنید. فکر می کنم ستارگان زیادی با همراهی مدیریت باشگاه و مدیریت فوتبال پایه باشگاه فولاد به فوتبال ایران معرفی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "در چه صورت دست دلالان از فوتبال خوزستان کوتاه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در چه صورت دست دلالان از فوتبال خوزستان کوتاه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید