روش های تمیز کردن آینه

به گزارش نقد و بررسی سینما، آیینه ها نمادی از روح ما هستند، اشیائی که می توانیم خودمان را در آنها در هر لحظه ببینیم و به درون مان نزدیک تر شویم. به علاوه آینه ها در دکوراسیون داخلی خانه و متعادل کردن نور اتاق ها اهمیت بالایی دارند و به ظاهر اتاق ها زیبایی می بخشند. اما همه ما تا به حال با لکه های روی آینه روبرو شده ایم که به این زیبایی، خدشه وارد می نمایند. برای همین در این مطلب از وبلاگ خبرنگاران به روش های تمیز کردن آینه می پردازیم.

روش های تمیز کردن آینه

دستمال مخصوص تمیز کردن آینه

درست است که در بازار نمونه های متعددی از دستمال های خاص برای تمیز کردن آینه و سطوح شیشه ای وجود دارند، اما اگر به آنها دسترسی ندارید، می توانید از روزنامه بهره ببرید. هرچند دستمال های میکروفایبر همواره یکی از برترین گزینه ها هستند.

استفاده از فیلتر قهوه برای تمیز کردن آینه

یکی از وسایلی که به طرز چشم گیری می تواند در تمیزی آینه موثر باشد، فیلتر قهوه است. این محصول هیچ کرک و پرز اضافه ای ندارد و می توانید از آن برای تمیز کردن مایع اسپری شده روی آینه بهره ببرید.

ترکیب هایی برای تمیز کردن آینه

عده ای ترجیح می دهند برای تمیز کردن آینه از یک دستمال ساده و مقداری آب استفاده نمایند. اما اگر می خواهید به صورت حرفه ای این کار را انجام داده و برای مدت زیادی از شر لکه ها خلاص شوید، توصیه می کنیم از ترکیبات زیر بهره ببرید.

تمیز کردن آینه با الکل

الکلی یکی از موادی است که در زندگی امروزه ما نقش مهمی دارد؛ از کاربرد های پزشکی گرفته تا نقش پاک نمایندگی آن. برای تمیز کردن آینه با این ماده می توانید از نمونه های پد الکل بهره ببرید یا مقداری از نوع مایع آن را روی پنبه اسپری کنید و بعد به سراغ لکه بروید. پاک کردن آینه کثیف با الکل، به خصوص وقتی لکه ها از نوع چرب هستند، بسیار ساده و کار آمد است.

پاک کردن آینه با سرکه

سرکه به خاطر خاصیت اسیدی اش می تواند یک نمونه پاک نماینده بسیار خوب باشد. به علاوه سرکه مثل پاک نماینده های شیمیایی دارای ترکیبات صابونی نیست و بعد از تمیز کاری، اثری از خود به جا نمی گذارد. برای تمیز کردن لکه آینه با سرکه، ترکیب زیر را در یک بطری اسپری آماده کنید:

  • نصف پیمانه آب مقطر (یا آب جوشیده که دارای املاح اضافه نباشد)
  • نصف فنجان سرکه سفید
  • یک قاشث غذاخوری نشاسته ذرت

این ترکیب را بر روی آینه اسپری نموده و با یک دستمال میکروفایبر یا مقداری روزنامه آن را پاک کنید.

پاک کردن آینه با بوراکس

بوراکس یکی از موادی است که به طور پیش فرض در ترکیب شوینده های مختلف به کار می رود. می توانید آن را به صورت جداگانه خریداری نموده و با نسبت زیر با آب مخلوط کنید:

3 فنجان آب + 2 قاشق غذاخوری آب

موادی دیگری که در تمیز کردن آینه موثر هستند

  • کرم اصلاح: برای تمیزی و ضدعفونی کردن آینه ها کاربرد دارد.
  • استون: برای از بین بردن لکه های مثل لاک یا رنگ کاربرد دارد.
  • خوشبو نماینده هوا: این محصول به خاطر ساختار شیمیایی اش می تواند در تمیز کردن آینه هم موثر باشد.
  • چای سنگین: یک فنجان چای غلیظ و خنک شده را روی آینه اسپری نموده و با دستمال پاک کنید.
  • نوشابه: شاید باورتان نگردد اما نوشابه یک پاک نماینده خوب برای انواع سطوح از جمله آینه است. البته بهتر است آن را با مقداری آب مخلوط کنید.
  • تونر صورت: این محصول که برای تنظیم PH پوست صورت ساخته شده است می تواند در تمیزی آینه هم به یاری شما بیاید.
  • لیمو: یک برش لیموی تازه به خاطر خاصیت اسیدی اش می تواند لکه های آینه را به راحتی از بین ببرد. نباید فراموش کنید آب لیمو بهتر است تازه باشد و روی سطح آینه اسپری گردد.

جلوگیری از بخار گرفتن آینه

یکی از عواملی که باعث می گردد آینه های سرویس بهداشتی، به صورت مداوم کثیف و جرم گرفته به نظر برسند، بخار آبی است که در هوا جریان دارد. با تمیز کردن آینه به یاری محلول زیر، تا مدتی از لکه های بخار روی آینه آسوده هستید.

یک فنجان آب به همراه یک فنجان سرکه همراه یک قاشق چای خوری صابون

این محلول را بر روی آینه اسپری نموده و طبق آنچه گفته شد با حرکت S مانند آینه را تمیز کنید.

چگونه جای چسب را از شیشه پاک کنیم؟

جای انواع چسب یکی از لکه های آینه است که ممکن است شما را درگیر کند. بسته به نوع چسب و مدت زمانی که آنها وجود دارند، از یکی از موارد زیر بهره ببرید:

  • الکل
  • سرکه
  • سشوار (حرارت دهی به چسب)
  • بخار آب (در صورتی که چسب هنوز به طور کامل خشک نشده است)
  • یخ (یخ باعث شل شدن بافت چسب یا آدامس از روی شیشه می گردد)
  • نوار چسب (نوار را یک بار روی چسب به جای مانده بچسبانید و پس از چند دقیقه آن را بکشید)

به یاد داشته باشید استفاده از کاردک های تیز یا اسفنج های خشن، به بافت آینه آسیب می زند. مخصوصاً وقتی آن ها با به صورت عمودی و با فشار زیاد بر آینه می کشید.

تمیز کردن گوشه ها و لبه ها

یکی از بخش های آینه که به راحتی جرم گرفته و کثیف می شوند گوشه ها هستند مخصوصاً وقتی آینه قاب داشته باشد. برای تمیز کردن این درز ها و گوشه ها در آینه، می توانید از گوش پاک کن بهره ببرید که به یکی از موادی که شرح داده ایم آغشته شده باشد. برای خشک کردن آن هم می توانید از روزنامه هایی که در ابعاد مناسب تا شده اند بهره ببرید.

هم چنین وقتی از مایع های شستشو استفاده می کنید نباید بگذارید مقداری از آن در لبه ها باقی بماند. این کار باعث می گردد تا لکه های زرد یا مشکی بر روی لبه ها باقی بماند.

نحوه تمیز کردن آینه

بعضی از افراد گمان می نمایند که برای پاک کردن آینه باید از حرکت دورانی استفاده نمایند. اما این الگو، انتخاب غلطی است. برای تمیز کردن آینه باید از حرکت S مانند بهره ببرید و تمیزکاری را از بالا به پایین انجام دهید.

وقتی کار تمیز کردن آینه به اتمام رسید، شاید از رو به رو تمیز به نظر برسد. بهتر است به نقطه دورتری بروید و از زوایای مختلف آن را آنالیز کنید تا لکه های آینه از چشم نیافتاده باشند.

جمع بندی

می توانیم تمیز کردن آینه را به چهار بخش کلی تقسیم کنیم:

  1. انتخاب دستمال مناسب
  2. انتخاب شوینده مناسب
  3. اسپری کردن و خشک کردن آینه
  4. تمیز کردن گوشه ها و لبه ها

همانطور که دیدیم برای انتخاب وسایل، گزینه های مختلفی از مواد طبیعی و شیمیایی در پیش روی ما هستند. حالا که روش ها و ترفند های تمیز کردن حرفه ای آینه را هم می دانید، وقت آن است که آستین ها را بالا زده و شفافیت را به دنیای خود بازگردانید.

منبع: اسنپ مارکت

به "روش های تمیز کردن آینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های تمیز کردن آینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید