طرز تهیه 11 مدل انواع دسر با گیلاس ساده و خوشمزه

به گزارش نقد و بررسی سینما، با گیلاس چی درست کنم؟ طرز تهیه انواع دسر با گیلاس که جزو تابستانی است معمولا دستور پخت آسانی دارد. اما اگر هنوز با طرز تهیه انواع دسر با گیلاس آشنایی ندارید و یا دوست دارید خوشمزه ترین دسر تابستانی با گیلاس را امتحان کنید، بهتر است در این مقاله از سرویس در با ما همراه باشید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص آموزش تهیه انواع دسر گیلاس پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه 11 مدل انواع دسر با گیلاس ساده و خوشمزه

طرز تهیه انواع دسر با گیلاس

گیلاس یکی از برترین میوه ها برای درست کردن انواع دسرهای خانگی خوشمزه است. شما می توانید در عرض چند دقیقه یک دسر ساده با گیلاس درست کنید یا برای تهیه حرفه ای ترین دسر تابستانی از گیلاس بهره ببرید. به طور کلی در طرز تهیه انواع دسر با گیلاس بهتر است از گیلاس های قرمز و رسیده بهره ببرید تا هم ظاهر دسر شما مجذوب نماینده تر شود و هم طعم لذیذتری داشته باشد. اما آیا می دانید طرز تهیه کیک گیلاس خانگی چگونه است؟ در طرز تهیه کمپوت گیلاس باید به چه نکاتی دقت کنید تا یک کمپوت باکیفیت داشته باشید؟ در ادامه می توانید با آموزش تهیه انواع دسر گیلاس با گیلاس قرمز و گیلاس سفید آشنا شوید.

1- تارت گیلاس

اگر در پی طرز تهیه انواع دسر با گیلاس هستید، قطعاً تارت گیلاس یک انتخاب بی نظیر است. تارت گیلاس یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین انواع دسر در سراسر دنیاست. برای تهیه تارت گیلاس خوشمزه و ساده به روش خانگی قبل از هر چیزی باید خمیر تارت را آماده کنید و سپس مواد درون تارت را نیز از گیلاس تازه درست کنید و آن را در فر قرار دهید.

اگر هوس تارت خانگی نموده اید و زمان و حوصله کافی برای تهیه خمیر تارت را ندارید، می توانید با استفاده از بیسکویت پتی بور نیز یک تارت گیلاس خوشمزه و مجذوب نماینده آماده کنید. برای این کار باید بیسکویت های پتی بور را با گوشتکوب دستی یا غذاساز کاملاً پودر کنید. سپس کره را روی بخار آب کنید و با بیسکویت ها ترکیب کنید. این ترکیب را با دست ورز دهید تا بیسکویت و کره به خوبی مخلوط شوند.

برای خواندن ادامه طرز تهیه تارت گیلاس خانگی خوشمزه به 3 روش در فر و بدون استفاده از فر می توانید به مقاله مراجعه کنید.

2- کمپوت گیلاس

کمپوت گیلاس از جمله مفیدترین کمپوت ها به خصوص برای پایین آوردن تب و درمان سرماخوردگی است. از سوی دیگر بسیاری از افراد به خاطر مسائل گوارشی نمی توانند میوه ها را به صورت خام مصرف نمایند. به همین علت کمپوت کردن میوه ها می تواند احتیاجهای این افراد را رفع کند.

اما در کنار این ها کمپوت گیلاس یک دسر فوق العاده خوشمزه است که می توانید از آن برای افزایش ماندگاری گیلاس و استفاده از آن در فصول دیگر سال نیز بهره ببرید. در طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی باید از گیلاس های تازه، درشت و شیرین بدون له شدگی یا کرم زدگی بهره ببرید. گیلاس ها را بشورید و در آبکش بریزید تا خشک شوند.

در این فاصله آب و شکر را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید روی شعله ملایم گاز شکر در آب حل شود اما قوام پیدا نکند و غلیظ نشود. همین که چند جوش زد کافی است و گاز را خاموش کنید. اجازه دهید محلول آب و شکر سرد شود. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه کمپوت گیلاس می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

3- مارمالاد گیلاس

مارمالاد گیلاس یکی از انواع مارمالادهای محبوب در سراسر دنیاست که معمولاً به 2 صورت با ژلاتین و بدون ژلاتین درست می شود و بافتی شبیه دارد. این مارمالاد به خاطر طعم خوشمزه و رنگ زیبا و مجذوب نمایندهی که دارد، برای به تنهایی یا با کره و پنیر، برای روکش و تزیین روی و چیز کیک، برای لایه میانی کیک های اسفنجی، روی کاپ کیک ها و … به کار می رود. درست کردن مارمالاد گیلاس هم بسیار راحت است و زمان کمی هم از شما می گیرد.

برای تهیه این مارمالاد باید بعد از شستن و هسته گرفتن گیلاس ها، آن ها را با شکر در یخچال استراحت دهید. سپس آن ها را باید در آب بپزید و در نهایت به آن آبلیمو اضافه کنید. درست کردن این دسر گیلاس، فقط نیم ساعت وقت می گیرد، البته این زمان بدون احتساب زمان استراحت گیلاس با شکر است. برای خواندن ادامه مراحل تهیه مارمالاد گیلاس می توانید به مقاله مراجعه کنید.

4- میلک شیک گیلاس

میلک شیک گیلاس یکی از نوشیدنی های تابستانی محبوب در سراسر دنیاست. بد نیست بدانید اصالت نوشیدنی میلک شیک به آمریکا برمی شود. معمولاً این نوشیدنی خوشمزه را به عنوان میان وعده و صبحانه به تنهایی یا با انواع کیک سرو می نمایند. انواع میلک شیک در اصل از ترکیب بستنی، شیر و میوه ها یا طعم دهنده های دیگر مثل نسکافه، قهوه، شکلات و … درست می شود و با خامه، شکلات، ترافل های رنگی و برش های میوه های دیگر می توان آن را تزیین کرد.

در اولین مرحله از طرز تهیه این دسر تابستانی با گیلاس، ابتدا گیلاس ها را تمیز کنید و چوب و شاخه آن ها را بگیرید. سپس گیلاس ها را به خوبی بشویید و آبکش کنید. گیلاس ها را نصف کنید و هسته های آن ها را بیرون بیاورید. می توانید از یک نی هم برای خارج کردن هسته ها بهره ببرید. برای خواندن ادامه مراحل تهیه میلک شیک گیلاس می توانید روی لینک مقاله طرز تهیه میلک شیک گیلاس کلیک کنید.

5- کیک گیلاس

کیک میوه ای اسفنجی همواره هوادار دارد و در هر شرایطی می توان آن را سرو کنید. این کیک را هم می توان برای پیک نیک و مهمانی آماده کرد و هم به عنوان یک دسر ساده، مقرون به صرفه و کم هزینه برای یک مهمانی عصرانه خودمان یا حتی یک اسنک مقوی برای بچه ها آماده کرد. طرز تهیه و تزیین کیک اسفنجی ساده گیلاس یا آلبالو در منزل کار سختی نیست. حالا که فصل میوه هایی مثل گیلاس و آلبالو است بد نیست کیک ساده را با این میوه های خوشمزه طعم دار کنید.

برای درست کردن کیک گیلاس به مربای گیلاس احتیاج داریم. به جای مربای گیلاس از هم می توانید بهره ببرید. اگر مربا گیلاس یا آلبالو آماده دارید کار را آغاز کنید. ابتدا فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. قالب کیک را هم با روغن مایع چرب کنید و روی آن با دست کمی آرد بپاشید. در یک کاسه آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را الک کنید و همه را با هم مخلوط کنید.

برای خواندن ادامه طرز تهیه کیک گیلاس و آشنایی با فوت و فن های طرز تهیه این کیک می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

6- دسر گیلاس با ژلاتین

دسر گیلاس با ژلاتین یکی از ساده ترین انواع دسر با گیلاس است که احتیاج به پخت ندارد و می توانید آن را در کمترین زمان ممکن و با استفاده از میزانی گیلاس، ژله و خامه آماده کنید. این دسر تابستانی با گیلاس طعم بی نظیری دارد و برای پذیرایی از مهمان ها نیز بسیار مناسب است. در ادامه می توانید با طرز تهیه دسر گیلاس با ژلاتین و خامه آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه دسر گیلاس با ژلاتین

  • گیلاس: 300 گرم
  • پودر ژله گیلاس یا آلبالو: 200 گرم
  • پودر شکر: 120 گرم
  • خامه: 250 گرم
  • وانیل: 1/4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر گیلاس با ژلاتین

برای درست کردن این دسر گیلاس باید همچون طرز تهیه انواع دسر با گیلاس ابتدا گیلاس ها را بشویید و را انجام دهید. سپس آن را همراه با 60 گرم شکر در مخلوط کن بریزید تا شکر و گیلاس کاملاً میکس شوند. بعد از آماده شدن پوره گیلاس، باید نصف پودر ژله را در 11 لیوان آب جوش حل کنید. اجازه دهید ژله سرد شود و بعد آن را به پوره گیلاس اضافه کنید و مواد را به خوبی ترکیب کنید.

سپس خامه را از فریزر خارج کنید، با نصف دیگر ژلاتین و وانیل ترکیب کنید و برای 5 دقیقه با همزن بزنید. می توانید میزانی از ژله را برای تزیین دسر تابستانی گیلاس کنار بگذارید. سپس بقیه ژله و پوره گیلاس را به خامه اضافه کنید و مواد را دوباره هم بزنید. دسر را در یخچال بگذارید و بعد در صورت تمایل یک لایه نازک ژله آماده کنید و روی آن بریزید. می توانید برای تزیین چند عدد گیلاس روی دسر بگذارید.

7- دسر کابلر گیلاس

اگر در پی خاص ترین طرز تهیه انواع دسر با گیلاس هستید، پیشنهاد می شود دسر کابلر را امتحان کنید. این دسر تابستانی با گیلاس طعم بی نظیری دارد و بیشتر در جنوب آمریکا طبخ می شود. در ادامه می توانید با طرز تهیه دسر کابلر گیلاس آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه دسر کابلر گیلاس

  • کره: 4 قاشق غذاخوری
  • شیر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • وانیل: 1 قاشق مرباخوری
  • شکر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آرد سفید: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • بیکینگ پودر: 2 قاشق مرباخوری
  • نمک: 1/4 قاشق مرباخوری
  • سس گیلاس: 600 گرم

طرز تهیه دسر کابلر گیلاس

برای تهیه این دسر خوشمزه با گیلاس ابتدا باید فر را با دمای 190 درجه سانتی گراد روشن کنید تا داغ شود. سپس 4 قاشق کره را ذوب کنید و با شیر، تخم مرغ و وانیل ترکیب کنید. شکر، آرد سفید، بیکینگ پودر و نمک را به سایر مواد اضافه کنید و دوباره مواد را با همزن دستی ترکیب کنید.

مواد را در یک قالب که از قبل چرب کردید بریزید. سپس روی آن میزانی سس یا مربای گیلاس بریزید. قالب را برای حدود 40 دقیقه در فر قرار دهید. بعد از پخت دسر، اجازه دهید خنک شود و بعد آن را با و خامه سرو کنید.

8- دسر گیلاس بستنی

دسر گیلاس بستنی یکی از پرهوادارترین انواع دسر با گیلاس است که طعم بسیار لذیذی دارد و بسیار سریع و ساده آماده می شود. در ادامه می توانید با طرز تهیه دسر گیلاس بستنی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه دسر گیلاس بستنی

  • گیلاس: 100 گرم
  • موز: 1 عدد
  • بستنی: 50 گرم
  • پودر قند: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر گیلاس بستنی

برای درست کردن دسر گیلاس بستنی ابتدا باید گیلاس ها را بشویید و هسته آن ها را جدا کنید. سپس پوست موز را بگیرید و آن را همراه با گیلاس ها برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا منجمد شوند. بعد از یخ زدن گیلاس و موز آن را از فریزر خارج کنید و همراه با بستنی و پودر قند در مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید. سپس این دسر گیلاس خوشمزه را در ظرف مورد نظرتان سرو کنید و تا حالت یخی خود را از دست نداده میل کنید.

9- چیز کیک گیلاس

در فهرست آموزش تهیه انواع دسر گیلاس، چیز کیک گیلاس همواره در رأس رسپی ها واقع شده است. یک دسر ساده و خوشمزه که می توانید آن را با بیسکویت پتی بور نیز آماده کنید. این دسر خوشمزه احتیاج به پخت ندارد و به همین علت برای افرادی که از درست کردن خمیر و پختن آن در فر فراری هستند، گزینه مناسبی است. در ادامه می توانید با طرز تهیه چیز کیک گیلاس آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک گیلاس

  • بیسکویت پتی بور: 2 بسته
  • کره: 150 گرم
  • ژله آلوئه ورا: 1 بسته
  • ژله گیلاس یا آلبالو: 1 بسته
  • پنیر خامه ای: 200 گرم
  • گیلاس: به میزان لازم

طرز تهیه چیز کیک گیلاس

برای درست کردن چیز کیک گیلاس ابتدا باید بیسکویت ها را کاملاً پودر کنید. سپس آن را با کره آب شده ترکیب کنید و این خمیر را در قالب پهن کنید. قالب را برای 20 دقیقه در فریزر و یا چند ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود. سپس ژله آلوئه ورا را در آب جوش حل کنید و اجازه دهید خنک شود.

ژله را با پنیر و خامه ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. آن را روی بیسکویت ها بریزید و برای 5 دقیقه در فریزر بگذارید. در این فرصت گیلاس ها را از وسط نصف کنید و هسته آن را جدا کنید. سپس آن ها را روی چیز کیک بچینید.

ژله گیلاس را با یک لیوان آب جوش ترکیب نمایید و بعد یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید. بعد از این که ژله خنک شد، آن را روی گیلاس ها بریزید و آن را برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. در نهایت می توانید دسر را از قالب خارج نموده و میل کنید. این طرز تهیه تا حد زیادی شبیه است.

10- پای گیلاس

اگر هنوز هم در پی آموزش تهیه انواع دسر گیلاس هستید، بهتر است به سراغ پای گیلاس بروید. شیرینی پای یکی از پرهوادارترین و شیک ترین انواع دسر است که می توانید آن را به عنوان یک عصرانه خوشمزه برای مهمان ها سرو کنید. در ادامه می توانید با طرز تهیه پای گیلاس خانگی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه پای گیلاس

  • گیلاس: 4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • نشاسته ذرت: 4 قاشق غذاخوری
  • کره: 1/2 قاشق غذاخوری
  • آرد: 250 گرم
  • کره سرد: 115 گرم
  • شیر: 80 گرم
  • نمک: 1/3 قاشق چای خوری
  • پودر شکر: 30 گرم
  • زرده تخم مرغ: 1 عدد
  • وانیل: 1/4 قاشق چای خوری

طرز تهیه پای گیلاس

برای درست کردن پای گیلاس ابتدا باید خمیر آن را آماده کنید. برای این کار باید آرد، وانیل و کره سرد را در غذاساز بریزید. سپس مواد را با هم ترکیب کنید تا کره و آرد به خوبی به خورد هم بروند. در این مرحله ترکیب کره و آرد شبیه به خرده نان می شود. در ادامه شکر را به سایر مواد اضافه کنید و بعد از ترکیب شدن شکر، زرده تخم مرغ را اضافه کنید. مواد را با هم ترکیب کنید و در پایان شیر سرد را اضافه و ترکیب کنید.

خمیر را از غذاساز خارج کنید و با نوک انگشت کمی ورز دهید تا شکل بگیرد. سپس آن را در کیسه فریزر قرار دهید و برای 1 ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. در این فرصت گیلاس ها را بشویید و هسته آن ها را خارج کنید. سپس گیلاس ها را در قابلمه بریزید تا نرم شوند. سپس حرارت را خاموش کنید. نشاسته، شکر و کره را به گیلاس های نرم شده اضافه کنید. مواد را هم بزنید و دوباره روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شوند.

خمیر را از یخچال خارج کنید و بین نایلون بگذارید و با وردنه آن را باز کنید. خمیر را داخل قالب پهن کنید و سپس مخلوط گیلاس خنک شده را روی آن بریزید. برای روی پای می توانید خمیر را به صورت نواری درست کنید و روی آن بگذارید. قالب را برای حدود 50 دقیقه در فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد داغ شده بگذارید و زمانی که اطراف پای گیلاس شما طلایی شد آن را از فر خارج کنید.

دسر مرنگ گیلاس

دسر مرنگ گیلاس، یکی از انواع مختلف دسر با گیلاس است که برای دورهمی ها و مهمانی های مجلسی می توانید آن را تهیه کنید. دسر مرنگ گیلاس هم به صورت یخچالی یا بدون فر و هم در فر درست می شود و هر کدام از آنها، هواداران خودشان را دارند.

اگر در فصل تابستان اقدام به درست کردن دسر مرنگ گیلاس می کنید، می توانید نوع یخچالی یا بدون فر آن را تهیه کنید و از طعم گیلاس تازه هم لذت ببرید. اگر هم گیلاس تازه در دسترس ندارید، دسر مرنگ گیلاس در فر، گزینه خوبی است. برای مطالعه طرز تهیه 2 مدل روی لینک مطلب کلیک کنید.

سوالات متداول

با گیلاس چی درست کنم؟

اگر در پی طرز تهیه انواع دسر با گیلاس هستید، بهتر است پای گیلاس، تارت، کمپوت گیلاس، کیک گیلاس و میلک شیک گیلاس را امتحان کنید.

برترین دسر تابستانی با گیلاس چه دسرهایی هستند؟

تارت گیلاس، گیلاس با ژلاتین، کابلر گیلاس و دسر بستنی گیلاس برترین انواع دسر تابستانی هستند که می توانید با این میوه آماده کنید.

با گیلاس سفید چی درست کنم؟

تمام انواع دسر با گیلاس را می توانید با گیلاس سفید یا گیلاس قرمز درست کنید.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه 11 مدل انواع دسر با گیلاس ساده و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 11 مدل انواع دسر با گیلاس ساده و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید