عکس ، این آخرین بازمانده مجله بچه ها است ، قیمت هر نسخه ...

به گزارش نقد و بررسی سینما، مدیرمسئول گروه نشریات نبات که خودش را آخرین بازمانده مجلات بچه ها می داند گفت: خط قرمز ما این است که کیفیت مجلات بچه هاه را پایین بیاوریم. تنها راه چاره ادامه حیات مان افزایش تیراژ است. چون باعث می گردد قیمت هر نسخه ما پایین بیاید.

عکس ، این آخرین بازمانده مجله بچه ها است ، قیمت هر نسخه ...

به گزارش نقد و بررسی سینما نشریات نبات 12 سال سابقه دارند و به صورت ماهنامه در بخش خصوصی منتشر می شوند. برای اولین بار نسخه آزمایشی نبات در اردیبهشت ماه سال 90 در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

مجتبی سادات، مدیرعامل مؤسسه فردای روشن کودک سال جاری در بخش بچه ها سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.

وی درباره نشریاتی که منتشر می نماید شرح داد: نی نی نبات برای بچه های صفر تا سه سال است که در این نشریه آقای مصطفی رحماندوست به عنوان سردبیر و گروه نویسندگان، کار ماندگاری را برای والدین طراحی نموده اند. نبات کوچولو بچه های سه تا هفت سال شامل مجموعه ای از داستان، بازی، شعر و تفریح و دانستنی هاست. نبات ویژه بچه های هفت تا 12 سال منتشر می گردد. آخرین مجله نیز حیوانات شگفت انگیز نام دارد که سراسر درباره زندگی حیوانات است.

این مدیر مسئول درباره علت تعطیلی و عدم رونق نشریات کودک تاکید نمود: قدرت خرید خانواده ها سال به سال کمتر می گردد. سال 92 قیمت نشریه ما 2 هزار تومان بود و الان هر نسخه را 120 هزار تومان می فروشیم. وقتی قیمت بالا می رود، تیراژ افت پیدا می نماید. خانواده ای که مسائل مالی دارد، فرهنگ را رها می نماید. با خودش می گوید فعلا نان شب واجب تر است. نسبت به پارسال تعداد رجوع خانواده ها و بچه ها به غرفه ما بیشتر بود. ولی اندازه خرید کمتر بود.

65 هزار نسخه تیراژ

خردسال و کودک را باید در معرض محتواهای متنوع و کوتاه قرار دهی. نشریه این مزیت را دارد که یک جنگ و مجموعه است

سادات با یادآوری زمانی که تیراژ نبات به 65 هزار نسخه رسیده بود اعلام کرد: الان به زور 10 هزار نسخه منتشر می کنیم. آن موقع خودمان فروش مویرگی در سوپرمارکت ها راه انداختیم. نشریه را در هزار سوپرمارکت توزیع می کردیم. الان دنبال این هستیم که شرکت توزیعی پیدا کنیم که این کار را انجام دهد. مذاکره با سوپرمارکت ها کار سختی است.

چون آنها یک بسته خامه کوچک را می فروشند و 4 هزار تومان سود می نمایند. در یک روز صد بسته خامه می فروشند. ولی نشریه هم جاگیر است و هم سود و فروش پایینی دارد. ما باید فضای عرضه را توسعه بدهیم. در تهران حدود هزار و 50 تا دکه داریم که نصف آنها محصول مطبوعاتی دارند. کتابفروشی ها هم هنوز درکی از فروش نشریات ندارند.

خط قرمز ما کیفیت است

وی ادامه داد: نمی دانم تا چه زمانی می توانیم ادامه بدهیم. افزایش تیراژ می تواند یاری کند که قیمت هر نسخه مان پایین بیاید. تنها راه چاره حیات مان افزایش تیراژ است. نمی خواهیم کیفیت را پایین بیاوریم. خط قرمز ما این است که کیفیت را پایین بیاوریم. می خواهیم بچه با یک محصول کیفی شامل کاغد خوب، نقاشی های زیبا و داستان های مجذوب کننده روبرو گردد.

سادات با تاکید بر این که نمی توانیم تبلیغات و پیغام های بازرگانی داشته باشیم گفت: الان اسپانسرها به سمت دیجیتال مارکتینگ و فضای مجازی رفته اند. قبلا تبلیغ تجاری هم می گرفتیم. ولی الان تبلیغاتی وجود ندارد.

ما همچنان منتشر می کنیم

این مدیرمسئول که چاپ کتاب و نشریه را همزمان انجام می دهد شرح داد: اصرار داریم در کنار کتاب کودک نشریه هم منتشر کنیم. همه جای جهان فرهنگ مطالعه از نشریه می آید. چون بچه وقتی کوچک است، تنوع سلیقه زیادی دارد. بزرگسال سلیقه اش را فهمیده است. ولی خردسال و کودک را باید در معرض محتواهای متنوع و کوتاه قرار دهی. نشریه این مزیت را دارد که یک جنگ و مجموعه است. داستان و بازی و شعر را در کنار هم می توانی داشته باشی. کودک در این شرایط امکان انتخاب پیدا می نماید.

ورود کتابفروشی ها به نمایشگاه را انتظار می کشیدم و به فال نیک می گیرم

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس ، این آخرین بازمانده مجله بچه ها است ، قیمت هر نسخه ..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این آخرین بازمانده مجله بچه ها است ، قیمت هر نسخه ..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید