مدیران دیجیتال و اکوسیستم همراز بیمه رازی

به گزارش نقد و بررسی سینما، مدیر توسعه و راهبری بازار بیمه رازی: تحول دیجیتال فرصت دیروز، الزام امروز و رمز بقایی برای فردا است؛ به عبارت دیگر اگر این رویکرد در شرکت های بیمه در دستور کار قرار نگیرد در واقع به معنای خاتمه پیدا کردن یک کسب وکار است

مدیران دیجیتال و اکوسیستم همراز بیمه رازی

به گزارش خبرگزاری نقد و بررسی سینما ، با توجه به تغییراتی که در همه ارکان زندگی اجرا شده است، تحول دیجیتال به عنوان بخش جدایی ناپذیر زندگی تبدیل شده است و افراد یا هر یک از کسب وکارها اگر این تحول را قبول نکنند بازنده میدان هستند. بیمه رازی در گفت وگو با مدیران دیجیتال خود، سراغ دومین مدیر دیجیتال، وهاب جوادی، مدیر توسعه و راهبری بازار بیمه رازی رفته است. وهاب جوادی در این گفت وگو به توسعه و راهبری بازار در بیمه رازی و همچنین مفهوم و تعریف تحول دیجیتال می پردازد.

جوادی با توجه به تجربه 10 ساله خود در حوزه بازاریابی و مارکتنیگ در صنعت بیمه، از فعالیت های توسعه و راهبری بازار در بیمه رازی می گوید: بیمه رازی در پنج حوزه این بخش فعالیت دارد که یکی از این حوزه ها بازاریابی شرکتی B2B است. این حوزه بیشتر بر روی مذاکرات شرکتی و تعامل باشخصیت های حقوقی و مناقصات متمرکز است. یکی دیگر از حوزه های فعالیتمان بازار سازی است، عقد تفاهم نامه بیمه ای و ایجاد بازارهایی که شبکه فروش از آن ها استفاده می کنند. یکی دیگر از حوزه های نیاز بازار داری است، در واقع در این حوزه به حفظ و نگهداری مشتریان ویژه خودمان پرداخته می شود.

او در ادامه افزود: تحقیقات بازار یکی دیگر از حوزه های فعالیت ما است که در این حوزه به رصد رقبا، لانچ محصول، بررسی عملکرد شرکت، شاخص های تأثیرگذار در سهم بازار و نهایتاً بازخور نظر مشتریان از سرویس و خدمات بیمه رازی پرداخته می شود. آخرین و مهم ترین حوزه فعالیت ما فروش خرد و اسمی ها است. در این حوزه برای دو میلیون و پانصد مشتری حقیقی خودمان برنامه ریزی می کنیم. با استفاده از cross selling و upselling در تکنیک های بازاریابی در تلاش هستیم سبد بیمه ای مشتری را گسترده تر کنیم.

جوادی در پاسخ به سؤال مفهوم تحول دیجیتال و اینکه این تحول چه تأثیری بر روی روندهای بازاریابی در صنعت بیمه دارد نیز گفت: تحول دیجیتال فرصت دیروز، الزام امروز و رمز بقایی برای فردا است؛ به عبارت دیگر اگر این رویکرد در شرکت های بیمه در دستور کار قرار نگیرد در واقع به معنای سرانجام پیدا کردن یک کسب وکار است.

مدیر توسعه و راهبری بازار بیمه رازی با اشاره به روندهای آینده بازاریابی در صنعت بیمه شرح داد: با دو دیدگاه می توان این روندها را نگاه کرد. اول اینکه خود بیمه بر اساس تغییر رفتار خود مصرف کننده و بیمه گذارها نیاز دارد به روز شود و وقتی که آن کسب وکارها دچار تحول دیجیتال می شوند این تغییرات هم به صنعت بیمه نفوذ پیدا می کند و ما باید برای نیازها و دغدغه های جدیدی که در بازار ایجاد شده پوشش بیمه ای طراحی کنیم.

جوادی در پاسخ به این سؤال که تا به امروز چه بخش هایی از اقدامات مدیریتی با تأکید بر توسعه و ارائه خدمات دیجیتال برای مشتری بوده است گفت: ما با کمک مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت توسعه کسب وکار دیجیتال در بیمه رازی یک سری ابزار تهیه کردیم که وارد این کارزار بشویم. از جمله این ابزارها سامانه مناقصات بیمه رازی است که ما از آن به عنوان سامانه اکوسیستم مناقصات همراز بیمه رازی نام می بریم. در این سامانه مؤلفه هایی که برای اثربخشی و موفقیت در یک مناقصه نیاز است از جمله سرعت، دقت و کشف نرخ و دیتا فراهم شده است. در بازاریابی ابزارهایی همچون کنترل بودجه، مشاهده شرایط فعلی، شکاف بودجه ای و ترکیب پورتفو در فرایند بازاریابی بسیار مورد نیاز است.

او معتقد است که BI (هوش مصنوعی کسب وکار)، یکی دیگر از ابزارهایی است که مدیریت کسب وکار دیجیتال بیمه رازی، این شرکت را به این ابزار مجهز کرده است. یکی از اقدامات مهم بیمه رازی در راستای CRM و مشتری مداری تشکیل بستر همراز بود. اکوسیستم همراز در واقع مرکز ارتباط با مشتریان بیمه رازی است.

جوادی با اشاره به جایگاه اکوسیستم همراز نسبت به سایر رقبا فعال در حوزه ارائه خدمات دیجیتال گفت: اکوسیستم همراز بیمه به دنبال الکترونیکی کردن صدور بیمه نامه ها یا حتی به دنبال الکترونیکی کردن سرویس های خدمات پس از فروش هم نیست. در واقع اکوسیستم همراز یک راهکار است. مشتریان ما در بحث بیمه به طور دائم به مشاور نیاز دارند. در بیمه رازی برای اینکه از دومینو نرخ شکنی فاصله بگیریم و یک سهم بازار ثابتی از مشتریانی که تمرکز بر روی کیفیت خدمات دارند، داشته باشیم یک اکوسیستم تشکیل دادیم. در اکوسیستم همراز در واقع ارزش افزوده هایی برای مشتریان خودمان تأمین می کنیم که در آن زنجیره ارزش مشتری خود را تأمین کرده باشیم.

او در ادامه افزود: بیمه رازی به دنبال سهم بازار هشتاد هزار میلیارد تومانی روتین صنعت بیمه نیست، بلکه با تکیه بر فناوری اطلاعات و رویکرد تحول دیجیتالی که دارد به دنبال بازار سازی جدیدی است. یکی از این سرویس هایی که در بیمه رازی وجود دارد نرخ دهی هوشمند در رشته هایی مثل آتش سوزی منازل مسکونی است. ما حتی حاضریم این ابزار را نه تنها در اختیار شبکه فروش خودمان بلکه در اختیار شبکه فروش صنعت بیمه قرار دهیم که بتوانیم کمک کنیم کمی صنعت بیمه بهبود پیدا کند.

مدیر توسعه و راهبری بازار بیمه رازی ادامه داد: سامانه مناقصات همراز به عنوان ابزاری جدید می تواند در اختیار سندیکای بیمه گران هم قرار بگیرد. آن ها می توانند با استفاده از این ابزار بیمه رازی، شناسایی بیشتری از مناقصات رایج، روتین و جاری صنعت بیمه داشته باشند و نظارت بهتری بر روی این موضوع پیدا کنند.

جوادی در سرانجام تأکید کرد که بیمه رازی ابزارهای خود را صرفاً برای خود نگه نمی دارد بلکه به دنبال الگوهایی فراتر از بیمه رازی است همانطورکه همه این موارد در شعار بیمه رازی به عنوان خاطرتان جمع که برگرفته از اعتماد عمومی مردم به صنعت بیمه است، جمع شده است.

->

منبع: خبرگزاری آریا

به "مدیران دیجیتال و اکوسیستم همراز بیمه رازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران دیجیتال و اکوسیستم همراز بیمه رازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید