مصونیت بچه ها در برابر کرونا چقدر است؟

به گزارش نقد و بررسی سینما، محققان درباره مصونیت بچه ها در برابر کووید اظهاراتی نموده و اندازه ایمن بودن آنها در برابر بیماری همه گیر تخمین زده اند.

مصونیت بچه ها در برابر کرونا چقدر است؟

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت نقد و بررسی سینما به نقل از تاس، یوگنی تیماکوف، متخصص بیماریهای عفونی و واکسیناسیون ، پزشک ارشد یک مرکز پزشکی در روسیه در مصاحبه ای گفت: مصونیت بچه ها در برابر کووید-19 می تواند تا 9 ماه ادامه داشته باشد و هر چه کودک بزرگتر باشد آنتی بادی های بیشتری فراوری می نماید.

وی گفت: مطالعات علمی نشان می دهد که ایمنی در بچه ها بیشتر از بزرگسالان طول می کشد. در حالی که ایمنی بزرگسالان در مدت زمان شش ماه ضعیف می گردد، ایمنی بچه ها به مدت 9 ماه ادامه می یابد.

به گفته این متخصص، هر چه کودک بزرگتر باشد آنتی بادی های بیشتری فراوری می نماید.

وی اظهار داشت: بچه ها کوچکتر آنتی بادی های کمتری فراوری می نمایند، اما عوامل محافظتی دیگری نیز دارند و از قبل دارای ایمنی سلول های تی هستند.

به گفته وی، واکسیناسیون بچه ها امروز اولویت اصلی نیست زیرا آنها پس از ابتلا به ویروس کرونا مصونیت طبیعی پیدا نموده اند. بنابراین باید فقط آن دسته از بچه های که مبتلا به کووید 19 نبودند واکسینه شوند.

وزارت بهداشت روسیه در 24 نوامبر، واکسن کروناویروس Sputnik M را برای نوجوانان 12 تا 17 ساله ثبت کرد. این واکسن دو دز و فاصله بین آن 21 روز است. این وزارتخانه تاکید نمود که واکسیناسیون نوجوانان 12 تا 15 سال فقط با رضایت کتبی والدین یا سرپرستان آنها و یا با رضایت داوطلبانه برای افراد 15 سال به بالا انجام می گردد.

وزارت بهداشت این کشور در 24 ژانویه، مجوزی را برای آزمایش های بالینی واکسن کروناویروس مرکز Gamaleya در بچه ها 6 تا 11 ساله صادر کرد. به گفته الکساندر گینتزبورگ، مدیر مرکز، این آزمایشات سه ماه و نیم طول خواهد کشید.

این آزمایش ها شامل 2200 کودک در سه مرکز پزشکی در مسکو خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مصونیت بچه ها در برابر کرونا چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصونیت بچه ها در برابر کرونا چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید