چگونه سریع موکت مناسب انتخاب کنیم؟

به گزارش نقد و بررسی سینما، شاید بتوان گفت موکت محبوب ترین و رایج ترین کفپوش رولی در کشور ماست. همه ما خانه هایی را می شناسیم که همه یا بخشی از آن از این کفپوش رولی استفاده نموده باشند. ممکن است موکت را به عنوان کفپوش مناسب راه پله بشناسیم و یا کفپوش اتاق خواب. ممکن است بخواهیم از آن در فضای مسکونی استفاده کنیم یا در یک فضای اداری. در نهایت فرقی نخواهد داشت. وقتی موکت را به عنوان کفپوش انتخاب کنیم، می توانیم از میان صدها طرح و رنگ و مدل متنوع، گزینه مناسب خود را برگزینیم. در این مطلب با ما همراه باشید تا برترین موکت ها را برای کاربری های متفاوت به شما معرفی کنیم.

چگونه سریع موکت مناسب انتخاب کنیم؟

موکت مسکونی

بیشتر ما موکت مسکونی را به خوبی می شناسیم و می دانیم که دقیقا چه انتظاری از یک موکت مسکونی خوب داشته باشیم. این موکت ها اصولا نرم و لطیف هستند، راه رفتن با پای برهنه و بدون کفش بر روی آن ها آزاد دهنده نخواهد بود، به راحتی شسته و نظافت می شوند و در کنار تمام این ها، تکمیل نماینده زیبایی فضای داخلی خانه هستند. تمام این ها ویژگی ها یک موکت مسکونی خوب و مناسب است.

یک موکت برای این که بتواند نرمی و لطافت مورد نظر برای فضای داخلی خانه را فراهم کند، باید دارای الیافی باشد که به صورت کات یا برش خورده در کنار هم بافته شده باشند. این نوع الیاف با در کنار هم قرار گرفتن و تراکم مناسب، احساسی مانند راه رفتن بر روی فرش را تداعی می نمایند از این رو در بسیاری مواقع به آن ها فرش موکت نیز گفته می گردد. ارتفاع الیاف نیز جزو مواردی است که در این موکت ها به آن توجه می گردد. موکت مسکونی با الیاف پرز بلند و پرز کوتاه به بازار عرضه می گردد و عموما برای فضای نشیمن یا اتاق خواب، موکت مسکونی با الیاف پرز بلند هواداران بیشتری دارد.

موکت اتاق خواب کودک

موکت ها نرم و ضربه پذیر هستند، به این معنا که در صورت افتادن بر روی این کفپوش، کودک آسیب جدی نخواهد داشت. بعلاوه برای بافت موکت اتاق کودک عموما از الیاف پلی آمید استفاده می گردد که نرمی دو چندانی دارد برای همین کودک در هنگام بازی و غلت زدن بر روی این کفپوش، خراش نمی بیند و پوست لطیفش اذیت نخواهد شد.

اما این همه ماجرا نیست. یکی از مهم ترین ویژگی های موکت اتاق کودک، دارا بودن استاندارد آسم و آلرژی است. موکت اتاق کودک باید ضد آلرژی باشد و در آن از الیاف حساسیت زا استفاده نشده باشد. این قابلیت برای بچه ها بسیار مهم است چرا که کودک در حین بازی بارها خودش را به روی زمین می کشد و یا می غلتاند، در صورتی که از موکت درست و استاندارد استفاده نشده باشد در طول زمان ممکن است کودک دچار حساسیت پوستی یا تنفسی بگردد. هر چند فراوری نماینده موکت ایرانی امکان اخذ این استاندارد جهانی را ندارد، اما بسیاری از آن ها با رعایت موارد لازم، موکت هایی ضد حساسیت مخصوص اتاق کودک فراوری و روانه بازار نموده اند.

موکت اداری

موکت اداری در مقایسه با موکت مسکونی تفاوت چشمگیری دارد. عموما موکت مسکونی یک کفپوش رولی محسوب می گردد اما استفاده از موکت اداری به صورت تایل رایج تر است. موکت مسکونی دارای الیاف کات یا برش خورده است تا نرم تر و لطیف تر باشد در حالی که در بافت موکت اداری از الیاف لوپ یا گره ای استفاده می گردد چرا که در برابر تردد مقاوم تر هستند. مهم ترین ویژگی برای موکت مسکونی نرمی و لطافت آن است اما برای موکت اداری به سراغ گزینه های مقاوم تر و با طول عمر بالاتر می رویم.

برای خرید یک موکت اداری خوب گزینه های زیادی پیش رو دارید، می توانید موکت ایرانی را انتخاب کنید و یا موکت خارجی را. می توانید تصمیم بگیرید که موکت شما به صورت رول خریداری گردد یا به صورت تایل. بعلاوه تنوع خوبی از حیث نوع الیاف به کار رفته در بافت موکت پیش روی شماست. چه انتخاب شما موکت ایرانی باشد چه خارجی توجه کنید که حتما موکتی انتخاب گردد که برای کاربری اداری و اماکن پرتردد طراحی و بافته شده باشد. در عیر این صورت موکت نامناسبی خریداری نموده اید و در بازه زمانی کوتاهی احتیاج به تعویض محدد آن خواهید داشت.

برترین فروشگاه موکت

اگر قصد خرید موکت را دارید، مهم است که بدانید کدام فروشگاه می تواند برترین گزینه ها را به شما معرفی کند. ما درفروشگاه اینترنتی کفپوشان، محموعه کامل و بی نقصی از انواع موکت ایرانی و خارجی آماده نموده ایم و برترین برندهای داخلی و خارجی را یک جا گرد آورده ایم. با مراجعه با سایت کفپوشان می توانید کامل ترین کاتالوگ ها را ورق بزنید، به روز ترین قیمت ها را ببینید، ویژگی های موکت ها را با یکدیگر مقایسه کنید و در صورت احتیاج با کارشناسان حرفه ای ما به صورت نامحدود و رایگان مشورت کنید. بعلاوه تیم حرفه ای نصب کفپوشان در خدمت شماست تا سریع و تمیز پروژه شما را اجرا کند و تحویل دهد. ما از صفر تا صد خرید کفپوش با شما خواهیم بود و در هر گام این جهت با هدایت ها و سرعت عمل خود شما را شگفت زده خواهیم کرد.

منبع: اتاق

به "چگونه سریع موکت مناسب انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سریع موکت مناسب انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید