12 درصد آب کشاورزی خراسان رضوی از محل قنات تامین می گردد

به گزارش نقد و بررسی سینما، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سهم قنات های استان تامین کننده 12 درصد احتیاج آبی بخش کشاورزی است.

12 درصد آب کشاورزی خراسان رضوی از محل قنات تامین می گردد

جعفر جوادی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با دارا بودن 6 هزار و 970 رشته قنات، دارنده سهم 17 درصدی از کل قنوات کشور و رتبه نخست در میان استان ها از لحاظ تعداد قنات ها است.

او اضافه کرد: طول مجموع قنات های خراسان رضوی در حدود 13 هزار کیلومتر است و از این حیث نیز رتبه نخست را در میان استان ها دارد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه از مجموع یک میلیون هکتار زمین کشاورزی (زراعی و باغی) استان، 72.6 درصد زیر کشت آبی و 27.3 درصد زیر کشت دیم واقع شده است، ادامه داد: قنات ها در تامین آب و مدیریت بحران کم آبی نقش بسزایی دارند که باید بیشتر به آن ها توجه گردد.

جوادی بیان نمود: کانال قنات ممکن است تا رسیدن به سطح زمین چندین کیلومتر طول داشته باشد که همین امر در رساندن آب به اراضی کشاورزی بسیار کارگشاست.

او با بیان اینکه از مجموع حدود هفت هزار رشته قنات استان، طی سال گذشته حدود پنج هزار و 900 کیلومتر، معادل 45.5 درصد آن، بازسازی و بازسازی شده است، توضیح داد: قنات ها نقش بسزایی در تامین معیشت کشاورزان دارند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید نمود: با احیای و بازسازی قنوات و تامین آب کشاورزی، می توان به تثبیت، ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس روستاییان از شهر ها به روستا ها یاری شایانی کرد.

نقد و بررسی سینما خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "12 درصد آب کشاورزی خراسان رضوی از محل قنات تامین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 درصد آب کشاورزی خراسان رضوی از محل قنات تامین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید