5 مودم روتر 5G برتر سال 2020

به گزارش نقد و بررسی سینما، با افتتاح رسمی اولین سایت 5G در ایران توسط ایرانسل، حالا یک سوال بسیار جدی در میان کاربران مطرح است: چه مودم 5G یا هات اسپات 5G برای اتصال به اینترنت 5G در ایران هست؟

5 مودم روتر 5G برتر سال 2020

جواب یک کلمه است: فعلا هیچی!

نه شرکت های واردنماینده محصولات شبکه اقدام به عرضه یک مودم فایوجی کردند و نه هنوز هیچ اپراتوری اعلام نموده کدام مودم 5G را وارد ایران می نماید یا به مشترکان خود خواهد داد.

در واقع، هنوز برای این حرف ها کمی زود است و احتمالا چند ماه دیگر باید صبر کنیم. شاید هم باید تا سال 1400 منتظر بمانیم تا 5G تجاری برای استفاده مشتریان به طور رسمی عرضه گردد و آن گاه سراغ مودم و هات اسپات فایوجی برویم.

اما باید انتظار ورود و عرضه کدام مودم های 5G را در بازار ایران داشته باشیم؟ یا بهتر است بگوییم دوست داریم کدام مدل ها وارد ایران شوند؟

تا کنون، شاید بیش از 20 مدل مودم روتر یا هات اسپات 5G معرفی شده باشد. از شرکت هایی مانند هواوی که چندین مدل معرفی نموده تا زد تی ایی، نوکیا، اچ تی سی، نت گیر و دیگران ولی همه آن ها مشخصات بالایی ندارند.

5 مودم 5G برتر سال 2020

نکته مهمی که باید درباره اینترنت 5G و مودم های آن در ایران بدانیم؛ رونمایی از شبکه 5G زیر 6 گیگاهرتز است. در ایران هنوز سراغ شبکه های 5G مبتنی بر امواج میلی متری نرفتند و احتمالا هم اولین شبکه های فایوجی ایرانسل و همراه اول روی فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز خواهند بود.

بنابراین، باید منتظر ورود مودم ها و هات اسپات های 5G باشیم که این طیف فرکانسی را پوشش می دهند.

Huawei 5G CPE Pro 2

قیمت: 700 دلار

شبکه های فایوجی مورد پشتیبانی: NAS/SA

حداکثر سرعت دانلود روی فایوجی: 3.6 گیگابیت

حداکثر سرعت دانلود روی فورجی: 1.6 گیگابیت

پلتفرم: تراشه Balong 5000

ویژگی شاخص: وای فای 6، پشتیبانی از MU-MIMO

یکی از جدیدترین مودم روترهای فایوجی در بازار است. اولین روتر فایوجی با استاندارد وای فای 6 است. از 11 باند فرکانسی زیر 6 گیگاهرتز 5G پشتیبانی می نماید و نسبت به مدل 5G CPE Pro هواوی به روزتر است.

با تراشه کرین 990 فایوجی هواوی عرضه می گردد و 20 دستگاه می توانند به طور همزمان به آن به وسیله وای فای وصل شوند. دارای یک شیار سیم کارت، یک درگاه WAN و یک درگاه LAN گیگابیتی است.

یکی از بهترین مودم روترها و هات اسپات های 5G در بازار است. درباره این مودم 5G اینجا بیشتر بخوانید.

ZTE MC801A

قیمت: 320 دلار

شبکه های فایوجی مورد پشتیبانی: NAS/SA

حداکثر سرعت دانلود روی فایوجی: 2.8 گیگابیت

حداکثر سرعت دانلود روی فورجی: 2 گیگابیت

پلتفرم: تراشه کوالکام X50

ویژگی شاخص: وای فای 6، پشتیبانی از MU-MIMO

پیش تر، درباره این مودم روتر 5G شاخص زدتی ایی صحبت کردیم. ZTE عرضه این مودم را در افریقای جنوبی شروع نموده است و به طور رسمی در سراسر جهان فروش می رود.

یک مودم روتر با وای فای 6 است. روی وای فای سرعتی 3 گیگابیت بر ثانیه را به نمایش می گذارد. از درگاه های WAN و LAN حتی RJ11 برای تماس تلفنی و VoIP سود می برد.

شرکت ZTE یک مدل از این مودم را به نام MC801 بدون وای فای 6 نیز عرضه نموده است.

HTC 5G Hub

قیمت: 700 دلار

شبکه های فایوجی مورد پشتیبانی: 5G NR Band n78

حداکثر سرعت دانلود روی فایوجی: 2.63 گیگابیت

حداکثر سرعت دانلود روی فورجی: 2 گیگابیت

پلتفرم: تراشه کوالکام اسنپدراگون 855 به همراه مودم X50

ویژگی شاخص: وای فای 6، پشتیبانی از MU-MIMO

به پای مودم های هواوی و زدتی ایی نمی رسد ولی از آن به عنوان یکی از بهترین روترها و هات اسپات های 5G نام می برند.

یک تراشه موبایل معروف به نام کوالکام اسنپدراگون 855 روی آن سوار شده و مجهز به صفحه نمایش و سیستم عامل اندروید است. دارای باتری با ظرفیت بسیار زیاد 7660 میلی آمپرساعتی است و از درگاه های USB-C برای شارژ و یک درگاه LAN گیگابیتی سود می برد.

برای پخش موسیقی و ویدیو هم مناسب است. جالب است که در وای فای از استاندارد 802.11ad پشتیبانی می نماید که شامل فرکانس نزدیک 6 مگاهرتز هم می گردد. تا 20 دستگاه قابلیت اتصال به این مودم را دارند.

درباره مودم روتر 5G اچ تی سی بیشتر بخوانید.

Nighthawk M5

قیمت: 400 دلار

شبکه های فایوجی مورد پشتیبانی: 5GNR Sub 6 GHz

حداکثر سرعت دانلود روی فایوجی: 4 گیگابیت

حداکثر سرعت دانلود روی فورجی: 2.5 گیگابیت

پلتفرم: تراشه کوالکام X55

ویژگی شاخص: وای فای 6، پشتیبانی از MU-MIMO

پیش بینی می گردد یکی از بهترین هات اسپات های 5G در جهان باشد. از حداکثر سرعت دانلود 4 گیگابیتی روی فایوجی و 2.5 گیگابیتی روی فورجی در رده LTE Cat 22 پشتیبانی می نماید.

به وای فای 6 با سرعت 1200 مگابیت روی فرکانس 5 گیگاهرتز و 600 مگابیت روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز برخوردار است و هم ژمان 20 دستگاه می توانند به آن وصل شوند.

مجهز به یک درگاه شبکه اترنت با سرعت یک گیگابیت و یک درگاه USB 3.1 برای شارژ است.

تفاوت اساسی مودم نت گیر M5 با مودم های هواوی و زد تی ایی و اچ تی سی در قابل حمل بودن آن است. به عنوان خلاقانه ترین محصول سال 2020 در نمایشگاه CES سال جاری شناخته شده است.

درباره مودم نت گیر Nighthawk M5 بیشتر بخوانید: + و + و +

Inseego 5G MiFi M1000

قیمت: 650 دلار

شبکه های فایوجی مورد پشتیبانی: 5G NR Band n78

حداکثر سرعت دانلود روی فایوجی: 4 گیگابیت

حداکثر سرعت دانلود روی فورجی: 2.5 گیگابیت

پلتفرم: کوالکام X55

ویژگی شاخص: -

در امریکا این هات اسپات 5G خوب گل نموده و با استقبال روبرو شده است. همان مشخصات مودم نت گیر M5 را دارد ولی با کیفیت پایین تر و وای فای 5.

مجهز به یک باتری 4400 میلی آمپرساعتی است و از یک درگاه اترنت گیگابیتی سود می برد. 32 گیگابایت حافظه فلش و 6 گیگابایت رم دارد. به همین خاطر، در پردازش ها بسیار سریع است و با وزنی نزدیک به یک کیلوگرم برای حمل مناسب به نظر می رسد.

برای شارژ از یک درگاه USB 3.1 استفاده می نماید و صفحه نمایش لمسی 2.4 اینچی دارد.

همه خبرهای امروز معطوف به راه اندازی اولین شبکه 5G در ایران شده است. صبح امروز، چهارشنبه یکم مردادماه 1399 به گزارش ایرانسل، اولین سایت فایوجی…

شرکت ZTE با همکاری MTN اولین مودم روتر 5G خانگی خود به نام MC801A را برای اپراتورهای مخابراتی عرضه کرد. روتر MC801A از وای فای 6…

به روزرسانی تیرماه 99 هنگامی که این مطلب نوشته شد؛ مودم تی پی لینک Archer VR400 یک میان رده با سرعت متوسط 1200 مگابیت محسوب می شد ولی به تدریج…

یک استارتاپ به نام Hyper Mirror یک دستگاهی اختراع نموده است که امکات اتصال تجهیزات دیجیتالی مانند گوشی، لپ تاپ، تلویزیون، دستگاه ها مک و غیره را…

در حالی که بازار ایران بیشتر با مودم روترهای سری N پر شده است و کاربران هم دوست دارند برای اینترنت ADSL خود زیاد هزینه…

در این سال های اخیر، زیادی درباره مودم های ADSL/VDSL و 4G صحبت کردیم و کمتر پیش آمده سراغ مودم های فیبرنوری یا مودم های GPON برویم. یک دلیل…

حداکثر تا یک ماه آینده، اولین سایت نسل پنجم شبکه های موبایل (5G) در ایران نصب و راه اندازی می گردد. تا سرانجام شهریور ماه هم 5 نقطه…

در اینترنت TD-LTE صحبت از انتخاب مودم چندان حرف درستی نیست. چون شرکت های سرویس دهنده معین می نمایند کاربر چه مودم یا مودم هایی داشته باشد. بعضی از…

منبع: شبکه چی

به "5 مودم روتر 5G برتر سال 2020" امتیاز دهید

2 کاربر به "5 مودم روتر 5G برتر سال 2020" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مودم روتر 5G برتر سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید