75درصد صنایع دستی کشور توسط بانوان فراوری می گردد

به گزارش نقد و بررسی سینما، معصومه ابتکار بعدازظهر دوشنبه در افتتاحیه نخستین نمایشگاه توانمندی های زنان ایران با عنوان سایه سار مینو در نمایشگاه بین المللی مشهد اظهارکرد: مطالعات نشان می دهد اگر زنان بتوانند زمینه لازم را برای پیشرفت کسب نمایند می توانند شاخص های مالی را ارتقا دهند.

75درصد صنایع دستی کشور توسط بانوان فراوری می گردد

وی اضافه کرد: صنایع دستی یکی از مهمترین حوزه صادراتی کشور را شامل می گردد و در این بخش 75 درصد تولیدات توسط بانوان ساخته می گردد و در بخش کشاورزی نیز سهم زنان حدود 40 درصد است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: به منظور توانمند سازی زنان در حوزه کسب و کار و کسب مهارت طرح هایی توسط معاونت بانوان ریاست جمهوری به اجرا درآمده و کارگروه هایی نیز ایجاد شده است.

ابتکار توضیح داد: ارائه تسهیلات به بانوان برای خود اشتغالی خانگی نیز همچنان ادامه دارد و متقاضیان می توانند به وسیله وزارت کار نسبت به دریافت این نوع تسهیلات اقدام نمایند. همچنین تاکنون 42 درصد تسهیلات مشاغل روستایی توسط بانوان دریافت شده است.

وی تاکید نمود: زنان سرپرست خانوار باید درآمد داشته باشند تابتوانند معیشت خود را تأمین نمایند و در این راستا دولت و مجلس نیز طرح هایی از جمله بیمه و حمایت از فروش محصولات را در برنامه دارند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده اظهارکرد: مسائل امروز کشور که به دلیل جنگ مالی دشمن ایجاد شده با همراهی مردم قابل حل است و آینده خوبی در انتظار جوانان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "75درصد صنایع دستی کشور توسط بانوان فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "75درصد صنایع دستی کشور توسط بانوان فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید