آلرژی با طعم کنجد

به گزارش نقد و بررسی سینما، کنجد یک عنصر محبوب در سراسر دنیا است. مردم می توانند از آن در روغن، سالاد، پخت و سوشی استفاده نمایند. اما برای برخی از مردم، دانه های کنجد و روغن آن، باعث واکنش آلرژیک می شوند.

آلرژی با طعم کنجد غذاهایی که باید با دارا بودن آلرژی کنجد، باید از آنها اجتناب گردد

چکیده:

کنجد یک عنصر محبوب در سراسر دنیا است. مردم می توانند از آن در روغن، سالاد، پخت و سوشی استفاده نمایند. اما برای بعضی از مردم، دانه های کنجد و روغن آن، باعث واکنش آلرژیک می شوند. شخص در قدم اول باید عناصر تشکیل دهنده مواد غذایی را که در برچسب آنها ذکر شده مطالعه نمایند. در این مقاله به آنالیز علائم، غذاهای آلرژی زا و درمان آن می پردازیم.

تعداد کلمات : 1142 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه

نویسنده: جنا فلچر

مترجم: علی مهربانی

مقدمه:

واکنش به کنجد می تواند در حساسیت خفیف تا آلرژی شدید موثر باشد. آلرژی شدید شامل آنافیلاکسی(حساسیت شدید به پروتئین) می گردد که یک شرایط تهدید نماینده برای زندگی است. هیچ کس دقیقا نمی داند که چند نفر به کنجد حساسیت دارند. اما ممکن است صدها هزار نفر در آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد. فراوری نمایندگان مواد غذایی در ایالات متحده مجبور نیستند کنجد را به عنوان یک عنصر خاص در غذاها فهرست نمایند، هرچند که بعضی آن را انجام می دهند. طبق گفته مرکز علوم و منافع عمومی، تنها 14 نفر از 22 شرکت عمده مواد غذایی، به طور واضح برچسب مواد کنجد در برچسب های محصول خود درج می نمایند. این امر برای افراد مبتلا به آلرژی مفید است. کنجد در انواع محصولات غذایی، و بعلاوه لوازم آرایشی، مکمل ها و داروها یافت می گردد. برای یک فرد مبتلا به آلرژی کنجد حیاتی است تا اطمینان حاصل نمایند که چه عناصری در مواد غذایی مصرفی آنها وجود دارد. این مخصوصا برای کسانی که سابقه واکنش شدید دارند، درست است. این مقاله به بعضی از علائم آلرژی کنجد، مواد غذایی که باید اجتناب کرد، و نحوه درمان آن اشاره می نماید.

علائم

افراد مبتلا به آلرژی کنجد ممکن است علائم مختلفی از خفیف تا شدید داشته باشند.

علائم احتمالی آلرژی به کنجد عبارتند از:

حالت تهوع

استفراغ

اسهال

کهیر زدن

درد در شکم

سرفه

صدای خشن

خارش در گلو یا دهان

قرمزی در صورت

ورم

فرد مبتلا به واکنش شدید به کنجد ممکن است آنافیلاکسی داشته باشد. آنافیلاکسی یک واکنش تهدید نماینده زندگی است که احتیاجمند توجه فوری پزشکی است. افراد مبتلا به آنافیلاکسی ناشی از کنجد باید یک تزریق نماینده آدرنالین مانند EpiPen را همواره به همراه داشته باشند.

علائم آنافیلاکسی عبارتند از:

مشکل تنفس

غش کردن

ضربان قلب سریع

توقف قلب

سرگیجه

افرادی که علائم خفیف را تجربه می نمایند باید درباره آن با پزشک صحبت نمایند. بعضی از افراد هنگامی که دوباره با آلرژن تماس برقرار می نمایند، واکنش بدتری را تجربه می نمایند.

برای یک فرد مبتلا به آلرژی کنجد حیاتی است تا اطمینان حاصل نمایند که چه عناصری در مواد غذایی مصرفی آنها وجود دارد. این مخصوصا برای کسانی که سابقه واکنش شدید دارند، درست است.

غذاهای آلرژی زا

طیف گسترده ای از غذاها حاوی کنجد هستند. غذاهای خاورمیانه یا آسیا اغلب حاوی روغن کنجد هستند. بسیاری از نانوایی ها نان شیرینی را با دانه های کنجد دانه می پزند، که می تواند منجر به آلودگی گردد. فرد مبتلا به آلرژی کنجد همواره باید درباره آماده سازی غذا بپرسد. لازم است بدانید که آیا ظرف آنها امکان تماس با کنجد را داشته است یا خیر. لازم است که افراد مبتلا به آلرژی کنجد، از موارد زیر اجتناب نمایند:

دانه کنجد

روغن کنجد

ارده

فرد باید نسبت به مواد غذایی زیر محتاط باشد و قبل از مصرف اطمینان حاصل کند که فاقد کنجد هستند.

محصولات پخته شده، از جمله نان، نان شیرینی، همبرگر و شیرینی

ظروف آسیایی حاوی روغن کنجد

غلات، مانند جودانه

پودرهای سوخاری

گوشت های فرآوری شده، مانند سوسیس

کیک ترکیه ای یا باقلوا

مارگارین

سوشی

سس ها و سیب زمینی ها

نان برشته شده در تستر

گوجه فرنگی

فلافل

بعضی سوپ ها

همبرگر گیاهی

برنج طعم دار، رشته فرنگی، ریزوتو، کباب و خورش.

پاستیل

غذاهای میان وعده مانند: حلوا، مخلوط اسنک ژاپنی، آب نبات و کیک برنجی

شخص باید مراقب محصولات زیر باشد، زیرا ممکن است حاوی کنجد باشند:

لوازم آرایشی

داروها

مکمل ها

مواد غذایی حیوانات خانگی

خاتمه، مردم باید بدانند که چگونه فراوری نمایندگان ممکن است کنجد را در فهرست عناصر فهرست نمایند. همواره برچسب های مواد غذایی را بر روی محصولات نصب شده است را مطالعه کنید. بعضی از فراورینمایندگان ممکن است کنجد را تحت عنوان طعم های دیگر توصیف نمایند. این به این دلیل است که قوانین برچسب گذاری مواد غذایی احتیاجی به فهرست خاصی از کنجد ندارند.

بیشتر بدانید : آلرژی غذایی

درمان

یک فرد می تواند عوارض جزئی را با داروهای بدون نسخه مانند آنتی هیستامین درمان کند. اگر فرد از دلیل واکنش آلرژیک آنها آگاه نیست، باید با پزشک مشورت کند. یک پزشک میتواند به تشخیص یاری کند، که ممکن است شامل آزمایش آلرژی باشد.

اگر فرد علائم واکنش آنافیلاکتیک را نشان می دهد، کارهای زیر را باید انجام دهد:

با اورژانس تماس بگیرد یا به پزشک متخصص مراجعه کند.

در صورت امکان آدرنالین را مدیریت کند

تا زمان رسیدن یاری، آرامش خود را حفظ کنید.

دراز بکشید

اگر فرد دچار استفراغ شد، با چرخاندن سر آنها به طرف مقابل، از خفگی آن جلوگیری کنید.

هرگز به او چیزی برای خوردن یا آشامیدن ندهید.

هنگامی که یاری رسید، متخصصان مراقبت از شرایط فرد را تحت نظر قرار می دهند و آنها را به نزدیک ترین مرکز اورژانس منتقل می نماید. اگر این اولین بار است که یک فرد واکنش آلرژیک داشته است، آنها باید در اسرع وقت آزمایش آلرژی را انجام دهند.

بسیاری از آلرژی ها در دوران کودکی ایجاد می گردد. والدین و مراقبان باید اقدامات احتیاطی را برای یاری به کودک برای جلوگیری از تماس با کنجد انجام دهند. مطمئن باشید که به اعضای خانواده، معلمان و کارکنان مهد کودک در خصوص آلرژی اطلاع داده اید.

یک پزشک با یک کودک مبتلا به آلرژی کنجد مانند یک بزرگسال رفتار خواهد نمود. کودک باید یاد بگیرد چگونه برای شناسایی و جلوگیری از تماس با آلرژن رفتار کند.

والدین یا مراقبین ممکن است احتیاج به آموزش فرزند در خصوص نحوه مدیریت آدرنالین داشته باشند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

افراد باید در پی مراقبت های پزشکی باشد، اگر آنها:

اولین واکنش آلرژیک (حتی یک خفیف) را تجربه نمایند

نمی تواند دلیل واکنش را شناسایی نمایند

یک واکنش شدید دارند که باعث آنافیلاکسی می گردد

یک پزشک باید دلیل واکنش آلرژیک را شناسایی کند. اگر فردی فکر می نماید که کنجد دلیل آلرژی بوده است، دکتر می تواند آن را تایید کند. هنگامی که یک پزشک می داند چه چیزی واکنش آلرژیک را ایجاد نموده، می تواند درمان را پیشنهاد دهد. گزینه ها ممکن است شامل آنتی هیستامین ها و آدرنالین باشد. فرد مبتلا به آلرژی کنجد باید در خصوص غذاها و محصولاتی که استفاده می نماید، هوشیار باشد. هر کسی که مطمئن نیست که آیا محصول محتوی کنجد هست یا نه، باید از فروشگاه یا فراوری نماینده سوال کند. بهتر است نامهای دیگر دانه های کنجد و روغن را بدانید، چرا که تمام فهرست ها به یک روش عناصر را فهرست نمی نمایند. اگر یک فرد در معرض خطر آنافیلاکسی باشد، باید یک تزریق نماینده آدرنالین را به همراه داشته باشد.

برگرفته از سایت: www.medicalnewstoday.com

منبع: راسخون

به "آلرژی با طعم کنجد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلرژی با طعم کنجد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید