فراوری 185 هزار تن چغندر قند در تربت حیدریه

به گزارش نقد و بررسی سینما، تربت حیدریه و منطقه جلگه رخ یکی از منطقه ها مستعد در فراوری چغندر قند است و سال جاری پیش بینی می گردد که 185 هزار تن محصول از اراضی زیر کشت پاییزه برداشت گردد.

فراوری 185 هزار تن چغندر قند در تربت حیدریه

حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: سطح زیر کشت محصول چغندرقند اینفراوری 185 هزار تن چغندر قند در تربت حیدریه شهرستان سه هزار و 100 هکتار و میانگین فراوری 60 تن در هکتار است و پیش بینی می گردد با انتها فصل برداشت، اندازه فراوری به 185 هزار تن برسد.

او اضافه کرد: تربت حیدریه و به خصوص جلگه رخ یکی از منطقه ها مستعد کشاورزی استان در فراوری چغندرقند است و برای بهبود شیوه آبیاری23 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه تحت فشار آبیاری نوین درآمده است و از این حیث رتبه نخست استان را کسب نموده ایم.

محمدی با بیان اینکه چغندرقند در این خطه به 2 صورت کشت بذری و نشایی انجام می گردد، بیان نمود: شیوه کشت نشایی به 2 صورت بهاره و پاییزه است که در کشت بهاره بذر اسفندماه در خزانه کاشت می گردد، اردیبهشت و خرداد با توجه به اقلیم، نشا به زمین منتقل و در مهر و آبان نیز محصول برداشت می گردد.

تربت حیدریه و منطقه جلگه رخ ادامه داد: در کشت پاییزه، آذر و دی ماه بذر در خزانه کاشته، نشا در اسفند به زمین منتقل و محصول نیز تیرماه برداشت می گردد.

وی کشت غالب را در تربت حیدریه بذری اظهار داشت.

نقد و بررسی سینما خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراوری 185 هزار تن چغندر قند در تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 185 هزار تن چغندر قند در تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید