درخواست برای اعلام جرم علیه خودروسازان ، دادستان به پرونده جاده بهبهان ورود کند

به گزارش نقد و بررسی سینما، حادثه تلخی که صبح روز دوشنبه 20 دی در جاده بهبهان -رامهرمز (خوزستان) رخ داد، بار دیگر توجهات را به سمت کیفیت خودروها جلب کرد.

درخواست برای اعلام جرم علیه خودروسازان ، دادستان به پرونده جاده بهبهان ورود کند

روز گذشته، کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور کشور با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی گفت که در حادثه بهبهان، ایربگ هیچ خودرویی باز نشده بود.

او خودروهای فراوریی را ارابه مرگ نامید و از اینکه استانداردها کنترل نمی شوند گلایه کرد.

رئیس پلیس راهور بعلاوه تاکید نمود که خودروسازها باید در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند.

درخواست اعلام جرم علیه خودروسازان

امروز هم کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز از دادستان خواست که برای تعقیب خودروسازان داخلی و متولیان استاندارد، اعلام جرم عمومی کند.

این کمیسیون در نامه ای خطاب به دادستان به فعل و ترک فعل فراورینمایندگان اشاره نموده و خواستار شروع فرایند تعقیب خودروسازان متخلف و متولیان استاندارد شده است.

نگرانی از کیفیت خودروها

در همین رابطه، امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو نیز در تبادل نظر با نقد و بررسی سینما تاکید نمود که باید آنالیز دقیقی در خصوص حادثه بهبهان انجام گردد.

به گفته او، معیوب بودن قطعه حساسی مانند ایربگ می تواند فاجعه ای ملی باشد؛ ضمن اینکه باید تعیین گردد که چرا ترمز حدود 60 خودرو به درستی عمل ننموده است.

کاکایی بعلاوه به نگرانی ها در خصوص ایمنی خودروها، کیفیت قطعات و خدمات پس از فروش و افزایش معضل خودروهای فرسوده اشاره نمود.

به اعتقاد این کارشناس صنعت خودرو، اگر خبر اعلام شده در خصوص ایربگ ها دقیق باشد، خودروسازان و قطعه سازان، سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت باید در قبال آن جوابگو باشند.

او تاکید نمود: در صورت اثبات قصور در فرایند فراوری، امکان اعلام جرم علیه خودروسازان وجود دارد.

گلایه ها از کیفیت خودروهای داخلی

در پی انتشار گزارش تصادف جاده بهبهان در خصوص نقش و مسئولیت خودروسازان در این حادثه، بعضی از مخاطبان نقد و بررسی سینما گلایه های خود را از کیفیت خودروهای داخلی مطرح کردند.

دادستان به عنوان مدعی العموم ورود کند

- در اینکه هیچ قانونی نمیتونه خودروساز محکوم کند شکی نیست ولی امیدوارم برای یک دقیقه هم شده چیزی به عنوان وجدان کاری تو وجودشون روشن بشه و عمیق به جنایت هاشون فکر نمایند.

بعلاوه اون مغز متفکری که واردات ممنوع نموده و از اون باوجودی که مالیات چند صد درصدی روی واردات خودرو میکشه تا به دست مصرف نماینده واقعی برسه.

- جون آدما بی ارزش تر از خودروهای داخلیه. خودروسازا به خاطر دولتی بودنشون کسی جرات نداره بهشون چیزی بگه چون اگه ایرادی بگیره از خودروها، خودروسازا ازش شکایت می کنن و همواره هم جریان به نفع خودروساز تموم میشه! معنای جدیدی از عدالت رو داریم تجربه می کنیم.

- از فردا به بهانه کنترل کیفی و افزایش کیفیت قیمت خودرو رو 150 درصد افزایش میدن بعدش میگن استانداردهای ما از بنز و بی ام و بالاتر هست !

- دادستان باید به عنوان مدعی العموم ورود کند که نمی کنه جالب اینجاست برای ارابه های مرگ خودرو سازها طاقچه بالا می گذارند

خودتان سوار می شوید؟

- سوال اینجاست که واقعا این مسئولین خودرو ساز با همین محصول فراوریی خودشون رفت آمد مینمایند و یا وجودش دارند که خانواده خودشون سوار این ماشین ها بنمایند؟

- گناه دارن این مردم آخه این چه ظلمی هست که در حق مردم می کنید؟ برید ببینید صاحبان همین سازندگان خودرو حاضرند خودشون همین ماشین ها رو سوار بشوند. من به سهم خودم حلالتان نمی کنم.

- حکایت گاری سازی مثل این میمونه که توی یه شهر فقط دو تا سوپرمارکت وجود داره که باهم هماهنگن و اجناس شون بدترین کیفیت موادغذایی و… را با گرون ترین قیمت دست مردم اون شهر میدن مردم اون شهر هم نه امکان اعتراض به کیفیت و قیمت اجناس دارند و نه میتوانند از شهر خارج شوند و مایحتاجشون رو تامین نمایند. پس مجبورن برای این دو فروشگاه ساعتها صف بایستند تا آشغال تحویل بگیرن.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو نقد و بررسی سینما بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "درخواست برای اعلام جرم علیه خودروسازان ، دادستان به پرونده جاده بهبهان ورود کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست برای اعلام جرم علیه خودروسازان ، دادستان به پرونده جاده بهبهان ورود کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید