معتمدی: بودجه در فعالیت پژوهشی حرف اول را می زند

به گزارش نقد و بررسی سینما، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی برای دانشگاه هایی که دارای پتانسیل و ظرفیت مناسب علمی هستند مقوله بودجه حرف اول را می زند اما همیشه در این حوزه با کمبود اعتبارات روبرو هستیم.

معتمدی: بودجه در فعالیت پژوهشی حرف اول را می زند

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی نقد و بررسی سینما با اشاره به اینکه یکی از پایه های اساسی فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی مقوله بودجه است، گفت: امروز بودجه ای که برای فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی از سوی وزارت علوم، دولت و نهادهای مختلف به دانشگاه ها و پژوهشگاه ها داده می شود برای کار از لحاظ استاندارد پژوهشی کفایت نمی کند و باید اساتید و دانشجویان به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد تلاش مضاعفی را انجام دهند.

آثار پژوهش باید به رفع نیازهای کشور بینجامد

وی اضافه کرد: برنامه ریزی در مدیریت کار تحقیقاتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است از همین رو مقوله های کارآفرینی و ارتباط با صنعت در قالب قراردادهای صنعتی و حتی در سطح ملی انجام می شود تا آثار مطلوب آن به رفع نیازهای کشور بینجامد.

مهارت افزایی از نظر حوزه پژوهشی بسیار کلیدی است

معتمدی شرح داد: معتقدم مقوله مهارت افزایی از نظر حوزه پژوهشی بسیار کلیدی است در واقع پژوهش 2 بعد دارد که بحث های نظری و عملی است که باید بر روی آنها کار جدی انجام شود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "معتمدی: بودجه در فعالیت پژوهشی حرف اول را می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معتمدی: بودجه در فعالیت پژوهشی حرف اول را می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید